. o O ( Novembers tanker )

Mit barnebarn på 18 bor hos mig disse dage. Hun fik fjernet mandler i tirsdags og må ikke være alene de første dage. Så vi råhygger i den grad. I dag var vi på forkælelsestur til frisøren, hvor vi begge fik ordnet hår. Smadder hyggelig tøsetur, selvom der er 42 års forskel på os :tihi:

I øvrigt er hun sej. Hun har slet ikke taget morfin for smerterne, selvom operationen var ret slem. Hun synes godt hun kan nøjes med panodil, så det er det eneste hun tager :thumbup:

8 Synes om

Sejt barnebarn du har Solveig, husker tydeligt jeg fik mine fjernet i samme alder

1 Synes om

De sidste par dage har vandfontænen vandret om natten…
Det sker for nogle fontæner, her i huset især når den er af billig plast og dermed er let. :thinking:

Da jeg kom hjem fra arbejde havde den vandret lige så langt ledningen rakte; forestil jer en hund i kæde…

Jeg stiller den tilbage på sin plads op ad væggen.

Her kl. 3 om natten, jeg var vågen, lå og læste, lyder der en underlig lyd nede i køkkenet; det lyder som om vandfontænen er lykkedes med at komme fri af ledningens snærende tag. Jeg går derned og ganske rigtigt; fontænen havde tømt sig helt for vand og motoren lå og snurrede lystigt :doh:

Theodoristen og Rockeren gik omkring i de 3 liter vand som fontænen havde lagt på køkkengulvet. De kiggede på mig og insisterede på de intet havde at gøre med at fontænen ville vandre og ved et uheld var snublet i ledningen :breakdance:

Selvfølgelig tror jeg på dem :muhaha: og tørrede vandet op

Se det fra den positive side jeg fik vasket gulv og jeg behøver ikke ærge mig over at spilde vand når jeg i morgen alligevel skulle have vasket fontænen.

Jeg håber på at fontænen i fremtiden bliver glad for sit nye underlag i form af en skobakke og at den bliver hjemme. Især håber jeg at den ikke snubler igen…

Moralen på historien, hmm tjaa bom bom, der er nok ingen… andet end velkommen til Water World… :dokdok:

15 Synes om

set på TV2.dk :
Personbilen holdt under et halvtag og branden blev anholdt klokken 05.46

de må være fyr og flamme med lidt hot stuff i detentionen

7 Synes om

:rock: honninghjerter og katte …all done :rock::rolleyes::rundtosset:

3 Synes om

hvad har du gjort ved kattene?

bagt …har du aldrig set en honningkage kat ?

…og det var selvfølgeligt den dårligste

4 Synes om

Hører (og ser) shades of the 70’s på Vintage TV …ren old school rock/pop
T-Rex, Queen, Gordon Lightfoot, 10CC, Kate Bush, Fleetwood Mac, Doors…der er
godt lukket op for det lille Bose anlæg

6 Synes om

Rikke og Jesper skulle til noget hundestævne på Fyn.
Sammen med Clara og Gusse tager de af sted, de skal overnatte hos farmor og farfar som bor på Fyn.
De hygger om aftenen og så er det at de to unger bliver trætte og…lidt umulige :smiley:
Så Jesper siger…nu går jeg op og putter dem…
Farmor siger så…nej, det vil jeg gerne og så læser jeg en lille bog for dem…
Der går så ca 10 _15 min. og nogen kommer ned af trapperne oppe fra…
Det er Clara og Gusse som kommer ned og siger…Farmor er faldet i søvn :joy:

16 Synes om

Jeg har købt nogle fedtpiller med insekter hos Vivara. Til fuglene, jo. Rødhalsen skulle være særligt glad for dem. Jeg har ikke set rødhalsen i meget lang tid, og sidste år var der et par stykker af dem, så jeg vil gerne lokke dem til igen. Da de vist foretrækker at fouragere på jorden, har jeg smidt nogle af fedtpillerne her. Og hvad sker der så?

Her til morgen sidder Lillemissen og æder dem :argh: og jeg kan se, hvordan hun går og snuser sig frem til dem, så jeg tror ikke, hun overså nogen.

Jeg håber, hun går hjem til sin mor og kaster op på hendes gulvtæppe :muhaha:

8 Synes om
5 Synes om

Hvis der er noget værre, end en hysterisk kælling, er det en sulten hysterisk kælling … det er altså Bambina jeg snakker om, skulle nogen være i tvivl :cool:
Fra ikke at kunne sove, sov jeg i dag til kl. 15 (!) og der var konflikter ml. kattene, der var rigtig sultne for en gangs skyld :s:
Tror jeg doserer de muskelafslappende piller ned igen …

1 Synes om

Som nogen sikkert har set på Facebook, så er Jools nu sendt til parring i Sverige. Det skulle gerne ende med det første Templebar kuld i mere end 5 år (og det første i TICA-regi) og samtidig nok den mest udkrydsede burmeserstamtavle i Danmark i 2018 :smiley: Det er ikke en parring, der er lavet for hverken type eller farve (han er rød, så der kommer tortiehunner - min absolutte yndlingsaversion hos burmeserfarverne), men der ligger nogle veltypede katte og gemmer sig i hans stamtavle, så i princippet kan alt ske :stuck_out_tongue:

12 Synes om

Spændende :ok:

3 Synes om

Ja, det synes jeg helt sikkert også :slight_smile: Jeg har allerede fået forespørgsel på en hankilling til avl og det er jo positivt eftersom den primært er lavet for stamtavlens skyld - som for nogen godt kan være kontroversiel :slight_smile: )

2 Synes om

Jeg lå og tog en lille rar lur på sofaen… Så kom der en lille spindende bimse, som ville ligge og nusse. Hyggeligt! Så savlede bimsen ned på min hage få mm fra min mund :nauseated_face:

Der vågnede jeg godt nok lidt!

11 Synes om

Tøsen, min huskat/maine coon blanding, vidste ikke noget bedre end at ligge helt oppe i hovedet på mig og så salvede hun og spandt og salvede; dog ikke ned i hovedet på mig :grin:

4 Synes om

Vi har også allerede Mr Savl aka Muffe. Når man nusser med ham, så løber der dråber ned ad knurhårene og han lyder som om, han er ved at drukne :tihi:

Men ligefrem at savle i mit ansigt, dét er noget nyt :stuck_out_tongue:

1 Synes om

Et eksempel på, at katte har en form for tankevirksomhed :cat:

Jeg satte mig i min lænestol for at se TV, Elias hoppede og lagde sig på skødet, til fortrydelse for Robin, der havde haft samme tanke :frowning:

Robin fortrak så til soveværelset nu hvor den uvorne lillebror havde snuppet hans plads :angry:

Efter et stykke tid blev Elias træt af at ligge på skødet, hoppede ned og gik ind i soveværelset - hvorpå Robin straks kom og indtog den nu ledige plads :yum:

Han kan ikke se mig inde fra soveværelset - altså må han være klar over, at når Elias kom, så var mor ledig og det benyttede han sig straks af :star_struck:

14 Synes om

Enig, det bliver da spændende med små poter i huset igen :slight_smile: Så må vi håbe hun kan lide sin date :wink: Mira kunne ikke lide ham hun blev sendt til tidligere på året. Det var vi nogen der var rimelig bitre over (læs undertegnede :hoho:)

1 Synes om