. o O oktober tanker

Sikke en næsten helt stille, fin oktober morgen.
Oktober du må gerne byde på en dejlig efterårs måned,
Hvor nød jeg september dejlige efterårs dage, tak for det

10 Synes om

Har I haft efterårsdage oppe hos jer i september? Her på Midtfyn har vi kun haft fortsat sommer, tror jeg. Det har ikke mindet ret meget om efterår :slight_smile:

EDIT: Ny rekord: September blev den varmeste i 149 år | Vejret | DR

4 Synes om

Nej på en måde har det været sen sommer dage, og jo storm var her forbi med efterårets forhøjet vand stand

Nu tænkte jeg lige på kalenderen, som siger efterår,

Og ja det er jo på en måde sommer dage,
Men hvor jeg dog sætte så stor pris på dejlige efterårs dage,

1 Synes om

Jeg har lige haft en meget underlige chat med Yousee i et forsøg på at fejlmelde min fastnet forbindelse.
(Ja jeg ved godt jeg er gammeldags, men elsker min fastnettelefon)

Tror jeg fik fat en en medarbejder på den anden side af jorden ved navn Jerry. Jerry brugte vist google translate i forsøgte på at give mig svar, og da han gerne ville være personlig, puttede han mit fornavn ind i nogle svar. Med det resultat at jeg blev tiltalt Ensom eller Ensomme - hedder Lone :joy: :upside_down_face:
Så begyndte jeg at skrive på engelsk til ham i et sidste forsøg på at blive forstået, men det gik ikke meget bedre. Nu fik jeg stadig danske svar, hvor han havde indsat hele mit spørgmål - kørt gennem google translate fra engelsk tilbage til dansk :dohdoh:
Jeg tror den gode Jerry heller ikke taler engelsk.
Så selvom vi nu lever i en tid med div. former for kunstig intelligens så er det stadig ikke muligt at få lavet en kunde chat som faktisk fungerer.
Og alt jeg ville var at laven fejlmelding og bestille teknisk hjælp.

Vi må prøve at ringe til almindelig kundeservice i morgen.

11 Synes om

:klappe:

5 Synes om

Det lyder som YouSee …

Nogle steder er det jo faktisk robotter (chatbots), man “taler” med, hvis det er i chatten. Men det kan være, svarene havde været mere intelligente, hvis der var AI inde over :wink:

2 Synes om

:lol: Svigermor var blevet spurgt hvad jeg arbejder med, svaret havde været hun sniffer til ting, for at finde ud af om de er i orden :lol:

Og jo jo i mit gamle job, var det en del af jobbet at lugte til prøver fra hver produktion, for at sikre de lugtede korrekt, men hendes beskrivelse :joy:

8 Synes om

Narkohund in spe :sunglasses::smile:

5 Synes om

Jeg skulle rette en forsikring og ringede ind. Efter at være gået igennem nogle “tryk på x for at gå til y” kom jeg igennem til en AI robot der bad mig forklare mit problem så den kunne stille mig igennem til “den rette medarbejder”. Efter et par iterationer som den kære AI robot ikke forstod, blev jeg 100 år gammel mentalt og sagde frustreret “kan jeg ikke bare få lov til at tale med et rigtigt menneske?” og så blev jeg stillet videre… Til en telefonkø og muligheden for at blive ringet op når det blev min tur som jeg prompte gjorde brug af. Åh ja “favre” nye verden. :sweat_smile:

9 Synes om

Havde set frem til en tåbelig skoledag med mødetid 12.30-17.10 :roll_eyes:
Underviseren er desværre syg, og det er naturligvis synd, men det betyder undervisningen er aflyst. Dét er til gengæld herligt :blush::+1:t2::clap:t2:

7 Synes om

En veninde viste dette billede på hendes facebook …

Nu er jeg kommet til at bestille et sæt til Simba :see_no_evil:

Jeg klæder ham normalt ikke ud (okay en butterfly til fødselsdag), men kunne ikke modstå fristelsen :grin:

Jeg håber dog den kan spændes ind, for nok er han stor (8 kg) men det er flæsk meget af det :see_no_evil:

Heldigvis er de ikke så dyre :smiley: (Og bestilte også alt muligt andet jeg ikke har brug for :see_no_evil:)

3 Synes om

Hvis der er nogen der skal til Augustenborg imorgen, så er Katja og hendes skole i Brugsen for at sælge cookies ( mener det er denne adresse: Toftevej 2, 6440 Augustenborg)

Link skolen til Bag for en sag reklame på facebook

Salget går til BørneTelefonen…

2 Synes om

Jeg har fugt en del blogs nogle er stoppet, måske er det heller ikke in længer,

Men er der nogle i kan anbefale

Og er der andet end blogs

Med venlig hilsen

Er det nogle bestemte emner du gerne vil læse om?

1 Synes om

Jeg elsker at følge keramikere i australien… lige nu er især en som laver frøer og en som laver blomster på meget nogle jeg følger på facebook…

Ser også mig selv komme til at købe keramik oftere og oftere

3 Synes om

Nej det er meget blandet, lige fra mad, have, til personlige kamp mod et eller andet til den helt anden grøft

1 Synes om

Sikke en regnvejr det var i aftes og noget af natten, også sikke en flot eftermiddag, vi havde i dag, i aftes skulle ud med affald posen, hold op heg var driv våd for de 8 skridt der ud,
Men jeg blev da tør igen

Med venlig hilsen

3 Synes om

Kald mig bare nærrig,
Nå hende den ældre dame jeg hjælper lidt,
Hun have 8, ja 8 af de her til og stå hun vil smidde ud,
Jo for når hun har brugt lidt mere end halv delen, så begynder det og blive lys blå, og det er fordi de stærke fordamper væk,

Nå jeg tog ikke diskussionen, viste jeg ville tabe,
Men det kan jeg godt bruge så, selv om mine fingere ikke er så glad ved vel opvask


Denne her var den der var tages mest af og så har jeg brugt det siden onsdag, og onsdag havde jeg virkelig stor opvask og lige så torsdag

Med venlig hilsen

5 Synes om

Vejdirektoratet river bro over E45 ned, motorvej spærret i 14 timer

En lidt anderledes hus er til salg, der er i hvert fald plads til 4 ekstra katte eller flere :smiley:

Og de kreative indretning ideer kan få næsten frit spil

Med 864 kvm
Og der kan side 100 sikke nogle katte nusse dage man kan holde :klappekat:

https://calundan-erhverv.dk/sag/290523-1

Med venlig hilsen

5 Synes om