. o O september tanker O o

Der er ikke grænser for Tupperware’s evner til at opfinde 100 % overflødige produkter produkter - hvis I spø’r mig… :smirk:

PS. Plastikposer er det foretrukne kødmaringeringsudstyr her i huset - altid en der passer i størrelsen, fylder mindst muligt både før og under marinering og kødet vendes uden man får marinade på fingrene… :rock:

6 Synes om

Enig, men der nu også en par geniale ting fra dem

Jeg helt ikke vil undvære, /glad ved jeg har
bla deres firlinger små bøtter
De er helt tætte selv på hovedet

Der er små pigge i bund og top

Så når man ryster skulle køddet blive stukket

Ja det kan en gaffel også gøre

3 Synes om

Efter jeg begyndte at brodere, og grundlæggende gør det på brugt pap, så har jeg samlet på brugbare papstykker, hver gang der kommer en papkasse gennem huset. Og nu har jeg endelig fundet et sted jeg kan opbevare de større stykker. Yay :thumbup:

For indtil videre har det virkelig været godt for mig at brodere de småting jeg har lavet, det er overskuelige ting, og jeg hygger mig med at lave det. Og så er der jo gået sport i at det skal broderes på brugte ting, fx. pap, og helst med garn jeg har i forvejen. Dog kan jeg godt se at meget af det garn jeg har, absolut ikke egner sig til dette, så før eller siden må jeg nok købe lidt garn. Kan jeg købe det i genbrug, vil det klart være at foretrække.

Og hvor er det dejligt at jeg endelig har fundet mig noget overskueligt kreativt som jeg kan lave, det har jeg manglet, kan jeg mærke. Det er jo ikke fordi jeg mangler ideer til kreative ting jeg vil lave, og har også en del at lave det af, men ofte er mine ideer er store projekter, eller ting hvor jeg ganske enkel ikke er dygtig nok til at lave det jeg tænker, men det her små-brodere, det fungere for mig. :smil:

Og ja, jeg har stadigvæk en masse tøj jeg skal sy, det hører bare mere ind under store projekter., i værste fald, ikke dygtig nok til at lave. :ups: En dag af gangen. Plus jeg kan kun bruge symaskinen i dagtimerne, brodere kan jeg sidde med på alle tider af døgnet. :wink:

9 Synes om

Det er bare superskønt at brodere. :wink:

3 Synes om

Jeg bruger bare en frysepose, der putter jeg først marinaden i, så kødet.

Så binder jeg en knude og massere marinaden ind i kødet og lader det evt ligge lidt i fx køleskabet inden jeg bruger det :smiley:

Når kødet skal bruges klipper jeg hul i posen, hælder det hele i en skål, “sortere” kødet fra og gemmer marinaden til at lave sovs af :smiley:

2 Synes om

Hvilken garn vil du gerne sy med ?

Det har jeg også gjort meget
Men er gået lidt over til og bruge skåle

1 Synes om

Åh det er sådan noget jeg nok kun kan afgøre ved at have det i hænderne. For noget af det garn jeg tænkte ville se mega godt ud, enten knækkede for let, eller var for fyldigt. Så det må bliver hvad jeg finder på min vej. :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har været i Næstved for at handle og på vejen hjem fik jeg lyst til at gå en tur i det fine vejr, så stoppede ved Borgnakkeskoven og tog en runde.
@Dorthe_R er stien blevet lagt om, eller er det jeg der har skåret ca. ½-delen væk? … jeg kom aldrig forbi Margretehøjen og turen tog kun små 30 minutter :gruble:
Men uanset, var det dejligt med lidt blæst i håret og så har jeg en gå-aftale i morgen, rundt om Glumsø sø … der har jeg aldrig gået før.

4 Synes om

Kan du have overset højen? Den ligger jo ikke helt op ad stien.
Den tur tager mig normalt ca. 20 minutter, og der er jo kun den ene sti, så ingen mulighed for at skære noget fra.

1 Synes om

Det må jeg jo have gjort …

2 Synes om

Kan jeg have trykket på en sted på min telefon då jeg har ændret på farverne
Min hvide skærm farve har næstmest fået en anelse gul farve

2 Synes om

Har du fået aktiveret det der i min telefon hedder ‘‘øjenkomfort’’?

2 Synes om

Enig med Hrönn, jeg tror du har fået slået noget øjenkomfort/aften tilstand/anti blåt lys agtigt noget til. Det varierer lidt hvad det hedder.

3 Synes om

Jeg blev vaccineret mod influenza og covid igår og indtil videre har jeg ikke mærket nogen bivirkninger :thumbup:
Jeg meldte mig til et forskningsprojekt sidste år, som skal undersøge om højdosis influenzavaccine er mere effektiv end alm. vaccine. Sidste år fik jeg den almindelige, men i år fik jeg højdosis. Jeg synes det er spændende at være med i den slags forsøg :slightly_smiling_face:

8 Synes om

Knud er også med i forsøget, men har ikke fået oplyst, hvilken han har fået

3 Synes om

Jeg deltog også, men fik at vide, at jeg fik almindelig dosis. Højdosis havde været sjovere… :wink:

4 Synes om