O O Tanker i august 2026 o O

Ej den farve kender jeg ikke så meget til, den er godt nok spændende!

Lidt drama må der til hvis man vil frem livet :fin:

4 Synes om

Ja det skal de da, så vi rigtig kan følge med. De er så nuttede :smelter:

6 Synes om

:tihi:

11 Synes om

Stort tillykke med de små :flag: :star_struck:

1 Synes om

Nu har Magnus igen taget en levende mus med ind :roll_eyes:

Han sad og holdt vagt foran vasketøjskurven i soveværelset, da jeg stod op, og det blev han ved med. Uden at der skete noget. Jeg tænkte, vi måtte have lidt skred i sagerne og flyttede kurven. Ingen mus. Men der er tremmer i vasketøjkurven, så den var kravlet op i kurven. Ikke ind til tøjet, der er et indlæg i kurven, der kan løftes op. Da jeg gjorde det, pilede musen af sted ud i gangen.

Jeg så selvfølgelig ikke hvorhen, og Magnus så det slet ikke. Så han blev ved med at holde vagt ved kurven. Nu tror jeg dog nok, han har opdaget det. Han rumsterer i hvert fald ude i gangen. Hvor jeg kan se, der er blevet ommøbleret lidt i nat, så gemmelegen har åbenbart stået på et stykke tid.

Nu er jeg spændt på, om han får fat på den, eller om vi først finder den engang, når den ligger død et sted og begynder at lugte …

12 Synes om

Jeg var SÅ tæt på at fange musen ude i gangen inde i en niche mellem mine sko og en ildslukker. Men sådan en spidsmus er meget lille og lynhurtig, så det lykkedes ikke. Til gengæld mistede Magnus interessen og så ikke, hvor den forsvandt hen. Det gjorde jeg heller ikke - kun at det var i retningen af soveværelset.

Lidt efter, da jeg sad i køkkenet, kom den pludselig pilende forbi inde i stuen. Magnus var ude i regnvejret og så ingenting. Nu ved jeg ikke, hvor den er. Der er ikke en masse gemmesteder i stuen, så jeg frygter, den er kravlet op under sofaen.

Jeg er ikke bange for musen, men jeg kan godt blive lidt paranoid ved tanken om, hvad den kan nå at ødelægge :s: Mine forældre måtte fx flere gange have deres opvaskemaskine repareret, fordi Magic slap mus løs, der løb ind bag den og bed ledningerne i stykker.

9 Synes om

Vores Silke slæbte også levende mus med ind, en af den boede inde i stuen så længe, at den åbenbart blev helt tryg ved at gå tværs over stuegulvet, mens vi en aften sad og så TV. Silke og vores andre katte samt vores gravhund snork sov og opdagede intet.

Vi havde tit hørt noget, men afviste en mus med vores dygtige katte og hund i huset, for de havde ikke vist interesse nogen steder.

Vi endte med at sætte en fælde op

10 Synes om

Jeg har også tænkt, jeg må have fat i en fælde.

2 Synes om

Jeps, heldigvis så lille, at den bare mumificerer… :smirk:
Og så gnaver de i øvrigt ikke i noget - ud over orm og insekter, altså - det gør husmus & halsbåndmus derimod.

5 Synes om

Jeg fornemmer, du taler af erfaring :grin:

5 Synes om

First hand… :sunglasses:

EDIT: Og faktisk også fod… :roll_eyes: :see_no_evil:

10 Synes om

Til aftensmad blev de her afprøvet og delt imellem os

Den lilla overraskede mig positiv

Jeg kan ikke lide cola
Men de andre delte denne her

9 Synes om

DR pepper er ikke cola :see_no_evil:
Men når det så er sagt, så synes jeg nu ikke du er gået glip af noget. :tihi:

6 Synes om

… og et pivdyr :hear_no_evil:
Gæt hvad mine katte lige har slæbt med ind i stuen … :rolleyes2:

9 Synes om

Ups :ups: så skal jeg lige have nær læst den

3 Synes om

Den danske wiki er noget mangelfuld lader det til. Essensielt var der en farmaceut der forsøgte at skabe en drik der smagte som et bestemt sted duftede… Så den har 23 forskellige smagsnoter og smager noget kunstigt. :sweat_smile:

4 Synes om

Jeg er ret vild med Dr. Pepper - men kun hvis den er iskold. Så snart den begynder at blive tempereret synes jeg den får en vammel, sød smag. Den bliver også hurtigere flad end andre sodavand.

Personligt mener jeg at den dufter henad ris a la mande, en tydelig duft af mandelessens og et snert af vanille. Men absolut ikke cola.

4 Synes om

Jeg er ved at rykke mit hår af i totter over det nye katteregister! Det seneste kuld er jo længe af reden og deres chip blev sat 29/6. De er IKKE registrerede endnu. Jeg har rykket dyrlægen, de har sendt ind… Det er næsten umuligt at komme igennem til katteregistret. Desuden står jeg som ejer af en Spynx, som jo ikke er min. Hans ejer købte Franks søstre, hvilket er 6 år siden. Jeg blev for længe siden ringet op af en medarbejder ifm. sammenlægningen af de to registre, og dengang fik jeg gennemgået alle katte inkl. rettelse af ejerskab af den spynx. Ham ejer jeg altså stadig… BARE SUK! Det er simpelthen sjusk og slendrian, især, når man betaler for det.

6 Synes om

Jeg er SÅ enig!

Jeg fik for nogle uger siden en mail om, at jeg skulle anerkende mit ejerskab af Becky. Da jeg trykkede på linket, forsvandt hun fra oversigten over mine katte! :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 Synes om

Jamen jeg bliver simpelthen så ærgerlig over sådan noget P**! Da jeg selv registrerede var der aldrig ballade. Det gik let og smertefrit OGSÅ at ejerskifte dem.

7 Synes om