O O Tanker i august 2026 o O

Ikke mindst når det kommer til budskabet… forhåbentlig… :surrender: :smirk_cat:

8 Synes om

Masso får jævnligt flip, hvor vi skal stor nusse nærmest inden jeg er ude af badet, hvor han sidder ved siden af vasken og insisterer på at gnide sit hoved mod mit, men det var alligevel nyt i dag, da han pludselig også gav mig et lille nap i kinden, inden han gjorde det klart jeg godt kunne blive færdig til at putte 5 minutter på sengen med ham :hjerte:

11 Synes om

I dag har vi hentet et Shelter i samlesæt. Vi skulle også have haft det ordnet i ferien, men tiden rendte fra os :woman_shrugging:
Men nu står det i værkstedet og vi kan samle det når vi får en ledig stund. Jeg glæder mig næsten ligeså meget som til hegnet er færdigt :wink:

(fra sælgers side)

17 Synes om

Endnu en mus blev leveret i går aftes - denne gang heldigvis på stuegulvet. Og død. Han har travlt i de her dage, den gode Kong Magnus! Og han får sit jagtinstinkt stimuleret. Det er jo nok en god ting, men jeg har ikke det store behov for, at han fortsætter sin stime :roll_eyes:

14 Synes om

Det er heller ikke fordi jeg kammer over af begejstring, når jeg f. eks. stikker foden i en sko med en død mus i, eller tørrer blod og indvolde op fra gulvet og der er da bytteemner jeg hellere så de lod være - men grundlæggende elsker jeg, når de er katte:smirk_cat: :+1:

8 Synes om

Jeg stak som barn min fod i en støvle (købt lidt for stor så jeg kunne vokse i den) hvor der var noget der bevægede sig i tåen. Aldrig har jeg fået en støvle så hurtigt af igen.
:rofl:
Det var en levende… Mus? Mosegris? Leveret af vores meget dygtige jæger, Samson, der også hver søndag leverede en - godt nok død - muldvarp, mus, hvad han end kunne fange, foran førerside døren på min bedstefars bil når han var på besøg. Den gamle kunne jo ikke selv længere, så han skulle forsørges, men jeg skulle jo lære jagten med levende bytte. :regler:

Jeg lærte at banke støvlerne ud, inden påføring. :tihi:

Samme kat kom engang hjem med en hare mindst lige så stor som ham selv (og han var stor!). Min mor så ham på afstand og var bange for han var skadet, fordi han gik så underligt. Han kom slæbende med haren mellem benene! Mor mente at den hare måtte have været syg siden han kunne fange så stort et bytte, så han fik ikke lov at smage på den, den blev konfiskeret og afskaffet på anden vis. Vi fik at vide den blev begravet, men jeg ved det ikke. Min mor havde det med at fortælle den mest rosenrøde version af tingene til mig, fordi jeg var - og er - meget dyreglad og meget følsom.

9 Synes om

Jeg var 35+ da jeg var voksen nok til at begynde at drikke :kaffe:
Alle årene (og de er mange efterhånden :olding: ) har jeg lavet kaffe på den gammeldags måde, med tragt i termokanden og kogt vand.
Jeg drikker ikke helt så meget kaffe som før i tiden og nogen gange synes jeg det er for sent at hælde på kanden, eller også har jeg bare lyst til en enkelt kop kaffe.
Så i går landede der en kapselmaskine her på matriklen … brugt selvfølgelig … men i fin stand :ok:
Det er en maskine der kan klare alle størrelser af kapsler og med 3 forskellige indstillinger for styrke.
Jeg er glad for vaniljekaffe og det kan man få i kapsler fra Starbucks … men har også købt alm. kaffe til at afprøve, én slags fra Starbucks og én slags i Rema1000 eget mærke … har afprøvet begge dele nu hvor jeg kom hjem fra træning, men begge slags smager sådan lidt ‘‘Mæh’’ :rolleyes2: … den ene (Rema) smagte ikke rigtig af noget mens den var nylavet, men var meget bitter lunken. Den anden smager ok, men lidt tam.
Nogen der kan anbefale en god kaffe med rund smag?
Når jeg laver kaffe på den gammeldags måde, bruger jeg kaffe som er blanding af Arabica og Robusta …

6 Synes om

Jeg drikker overvejende en fra Lavazzo der hedder Oro, som jeg selv synes lever op til de kriterier - men Ralph drikker en masse forskellige, så du er velkommen til at få et udvalg til testsmagning, næste gang vi ses… :wink:

7 Synes om

Lidls bellarom er ret fine til prisen synes vi da vi drak kapsel. Det er det også som hel bønne.
Nettos og remas egne er ikke gode nok.

4 Synes om

Godt at læse jeg ikke er den eneste der starter sent, jeg er snart meget klar til at prøve, har kaffemaskine, kaffefilter, kaffe og en termokande, skal baaaare lige finde ud af hvornår på dagen jeg bør starte :see_no_evil:

3 Synes om

Så tidligt på dagen som muligt, men måske du skal spise noget først …

5 Synes om

De er faktisk på tilbud (Lidl Plus) i den kommende uge, så dem har jeg tænkt mig at afprøve :ok:

3 Synes om

Sikke en dag og starte nogle ferie dage på :blush:

Havde besluttet dagen skulle bruges på rengøring

Men nej
Den skal bare nydes med det vejr :blush:

Det bliver mig mig mig tid

Løber rengøringen sin vej er det bare ærligt :sunglasses:

11 Synes om

Og det er jeg helt enig i. Ellers løb jeg nok heller ikke og tog billeder af deres bytte :hoho: Men derfor kan jeg godt for min helt egen, egoistiske skyld håbe, at det ikke bliver alt for indgroet en vane for ham :slight_smile:

13 Synes om

Vi laver intet

19 Synes om

Altså ud over, at tage en velfortjent pause til at nyde livet i skønt vejr ser det ud til :thumbup:

5 Synes om

Nemligt :thumbup:

3 Synes om

Vi laver det samme… :smirk_cat::wink:

14 Synes om

Nu har vi lavet lidt :stuck_out_tongue_winking_eye:
En middags lur på græsplænen
Begge to

11 Synes om

Og Pete og jeg har fået forstærkning… :wink:

17 Synes om