Kattene har overhovedet ikke behov for at komme ud her til morgen. Jeg åbnede døren for Chili, hvilket medførte, at hun fik et ordentligt vindpust i hovedet. Nej tak, så var hun i den anden ende af huset. Indtil to minutter senere. Så ville hun prøve igen - med samme resultat. Så satte jeg havedøren på krog, så de selv kunne bestemme, og så lagde hun sig en meter fra døren og kiggede ud. Det var mere end nok at få frisk luft på næsen på den afstand.
Jeg kan se, blæsten har flyttet på min (tomme) hyndeboks. Den står helt inde ved huset i et hjørne med læ næsten helt henne ved en høj hæk. Jeg kan ikke regne ud, hvordan vinden får sig snoet ned i hjørnet, så den kan få fat på den
Sikkert det samme, som når de ringer alle mulige andre steder også …
Det er åbenbart blevet en folkesygdom, at svine andre til over telefonen.
Om det er offentlige medarbejdere, frivillige, kundeservice medarbejdere osv osv - alle over en kam, får med bredfilen i telefonen. Det at skælde ud og være modbydelig mod andre mennesker over telefonen, det er mere og mere udbredt. Især hvis ikke lige man får sin vilje - så skrues der straks op for ubehagelighederne. Det er jo risikofrit at sidde og skabe sig bag en telefon, ligesom nogle gør det bag computeren
SÅ er dte dejligt at lave meget af sit tøj selv, så kan man bare lave den farve man vil have.
Jeg tænker at @Jeanette er helt enig - ligesom de andre der selv laver beklædning…
Jeg synes ikke det er så slemt, men nu er jeg også ‘‘efterår’’ på farvepaletten
Men det er mange, mange år siden, jeg holdt op med at jagte moden … jeg ved hvilke farver der klæ’r mig og holder mig til dem, uanset hvad moden dikterer
Jeg er aldrig nogensinde nået til det stadie i mit liv Det her var bare lige tilfældigvis en Fransa nyhedsmail, jeg tjekkede - og konstaterede at der i hvert fald ikke var nogen af de farver, jeg skulle nyde noget af at gå i
I de øverste klasser i folkeskolen var det nødvendigt at være lidt med på moden, hvis ikke man ville være helt ‘‘yt’’
Men jeg havde aldrig mærkevarer, det var der ikke råd til …
Træls nok. Jeg gik på 3 forskellige skoler i 8.-10. klasse (pga efterskole etc.) og heldigvis var der ingen af stederne der var sådan - i hvert fald ikke som jeg opfattede det
I min folkeskole gik jeg i en klasse hvor stort set alle mine klassekammerater havde forældre med meget høj indtægt. Den del gjorde at os der købte tøj i bilka blev lagt mærke til, fordi flertalet gik i bukser til 1000kr og fik 500 kr til at finde tøj ugenligt med andre fra klassen…
Der var ret mange selvstændige forældre, en der stod for en tv station, 2 museums direktør forældre, og diverse med økonomi ansvarlige forældre i byens største virksomheder,
Ser jeg på mine børns klasser, hvor der ikke er ret mange direktører som forældre er tøj ligegyldig, og det må gerne bestå af joggingtøj. Men nøj hvor ville man havde været set ned på i min klasse… (min paranel klasse var ikke så slemme som min, tilgengæld var der altid Bang og olufsen anlæg til klasse fester… )