. o O (Tanker i februar)

Fox har generelt lav troværdighed. Så spørgsmålet er, hvilke dele af artiklen de selv har fundet på.

Her er to bemærkelsesværdige udsagn:

an experimental drug she buys on the black market.

Og det skulle være løsningen på verdens problemer? Man kan dårligt forestille sig en ringere kvalitetsmarkering.

Kim says the rescue paid $7,000 to treat the two kittens

Og alle ved, at katteinternater har masser af penge.

Jeg er enig med dig i det hele, @Andreas. Og jeg burde nok også have været lidt mere specifik i det, jeg skrev: Nemlig, om vi tror på, at Niels Pedersen faktisk har sagt, hvad han bliver citeret for at sige, og om han har sagt det i den sammenhæng, hvor det bliver citeret?

2 Synes om

Ja, jeg tænker det er nogenlunde korrekt. Meget medicin kan flyttes lidt frem og tilbage med mellem dyr og mennesker, og sandsynligvis er det korrekt at coronavirus hos de 2-benede kan stoppes ved at forhindre virus reproduktion, sådan som det gør på kat. Og i hvert fald ER det korrekt at det er bekymrende at tænke på hvad der vil ske hvis det kastes bredt ud, for vi rammer med sikkerhed lynhurtigt ind i problemer med resistens…
Selv om situationen kan anses for alvorlig, så er der jo stadig flere der dør af influenza, rygning, overvægt osv. - en hel del af hysteriet skyldes jo pressen, og det kommer der ikke nødvendigvis noget godt ud af. Almindelig forkølelse hos mennesket er en corona virus, og både SARS og MERS var også varianter af corona virus - der er ikke som sådan meget nyt her… Og i hvert fald ved alle kattefolk jo at corona virus er meget smitsomt og findes overalt - og kun ganske få i forvejen immun-udfordrede går til af det. Langt færre end antallet der dør af influenza, rygning, overvægt osv…:wink:
VH
Susanne

8 Synes om

10 Synes om

Der sælges simpelthen flere aviser ved at skrue op for retorikken, og massehysteri er jo letantændeligt :wink: Corona er GUF for avisejerne!

Der er 81.000 registreret smittede, mellem 2.000 og 3.000 døde - i hele verden. I Kina alene bor der næsten 1,4 mia. mennesker. Engang imellem hjælper det jo en lille smule at få tingene sat i en form for perspektiv.

I DK tror jeg, at situationen var mere alvorlig for 2-3 år siden, da vi pludselig blev ramt af en uventet influenzatype. Risikoen for at blive smittet dengang var i hvert fald betydeligt større, end den er i DK lige nu.

2 Synes om

Ingen tvivl om at det farligste monster i denne sammenhæng er pressen! Det er jo nærmest ingen døde sammenlignet med alt muligt andet.

3 Synes om

Børnebørnene er ved at blive store, så det er tid til en større autostol til dem

1 Synes om

Hvis I gerne vil have tingene sat lidt i perspektiv, så dør op imod 650.000 mennesker på verdensplan årligt af almindelig influenza…

9 Synes om

… hvilket sådan set også er en corona …

Men det er som om, at pressen aldrig har opdaget at forkølelse egentligt også er en corona og det er noget af det mest almindelige …
at den nye corona ikke er den første og eneste corona …

1 Synes om

Sneeeee - yay!
Endelig fik vi lidt vinter i februar :smiley:

Fra mig til jer alle sammen :tihi: jeg er sikker på det bare er en forsinket fødselsdagsgave til mig :ups:

8 Synes om

Det har hele tiden irriteret mig, at pressen bare skriver coronavirus, som om det var den eneste.

2 Synes om

Første dansker smittet - nu går det vel helt amok!

åh … ja så skal pressen nok få det blæst op …

tjah…spansk infuenza slog ret mange millioner ihjel …såååå

1 Synes om

Tak!
Vi har sol og flot frost her til morgen.
Men i går havde vi sne, sådan rigtig hvidt sne :slight_smile:

2 Synes om

Velbekomme :smiley:

men nyd det mens det er her … her skal det i hvert fald forsvinde inden dagen er omme :frowning:

Vores var væk inden middag i går og de bare frost. Men frost er helt fint med mig, alt andet end det sjaskepjaske vejr det har været hele vinteren, er fint med mig.

så er fanden løs i Laksegade - en mediedut blev første smittede i DK.

Søg i ly… (indsæt selv sarkasme)

Nå for hulen! Så må vi vel hellere nøjes med at se DR og andre kanaler de næste par måneder :yikes: :slem:

1 Synes om