Sikke fint bord og lagkage ![]()
Min mors mand var ikke med alligevel (Han havde fået noget med ryggen) men resten kom…
Nu er de taget hjem, mætte og trætte og jeg har fået dejlig mange gaver…
Ud over maden fra min eks og vores datter og udover opvaskeren fra min mor og hendes mand fik jeg dette:
Salt kar købt i Torre del Mar i Spanien hvor min mors mand og hans bror har en ferielejlighed nede
Sikke fine, dejlige gaver du har fået ![]()
Det var ikke en god ide med flue dør med katte dør i. ![]()
Der er mindst 4 spræl levende firben under fryseren nu
Hende den lille dumme
Fanger firben
Så og kigger ind i nettet
Når der er fri bane tager hun firben med ind
De spiller døde
Når jeg kommer og skriger
Går hun så normal ud
Firben
Vågner og løber ind under fryseren
Min fars Stella tager også bytte med ind af kattelemmen, men hun annoncerer det dog, for hun skal jo beundres som den dygtige jæger hun er. Så hun jamrer, højlydt, som om hun er døden nær, så man spurter ud for at se hvad der dog er galt, og kan beundre hvad hun har taget med hjem. Hvis det er levende piler det jo hen og gemmer sig. Hvorefter hun mener at far skal tage sig af resten. Han skal jo lære at jage. Er det dødt, skubber hun lidt til det, hvis man så ikke straks tager det fra hende (og roser hende. Selvfølgelig) æder hun det. Helst med publikum. ![]()
Hun har ikke altid jamret på den måde når hun kommer med bytte. Men hun jamrede jo sådan dengang hun havde været oppe at slås, og rent faktisk var i stærke smerter, og der fandt hun åbenbart ud af at det giver opmærksomhed. Omgående og i en rygende fart. Og at man bliver meget lettet og meget villig til at rose og sige søde ord, når man opdager hun ikke har været i slåskamp, men bare har fanget endnu en mus/muldvarp/firben fortsæt selv listen. ![]()
Samme her og jeg reagerer også altid, uanset tidspunkt på døgnet - med fritløbskatte lærer man at sætte pris på at de kommunikerer vokalt, især når der ikke er visuel kontakt… ![]()
![]()
Præcis. Men puha hvor går det lige i hjertet. ![]()
Herhjemme er det heldigvis kun hvis Dumle (igen) er blevet væk (for sig selv) at han præsterer noget lignende. Men slet ikke lige så alarmerende.
Delles jammer når jeg forlader lejligheden også hjerteskærende, men den er mere ynkelig i det. Den går i hjertet på en anden måde. Jeg får ondt af hende, fordi hun er ked af at jeg går, og ikke “hvilket grufuldt syn mon møder mig?” ![]()
Jeg skal have ringet til dr. Dyr, og se om jeg kan få en tid i morgen til Vaffel. Hans øjne har løbet en del de sidste par dage, så jeg har badet dem i kogt afkølet vand et par gange om dagen. Men det har ikke hjulpet synderligt og i dag var det ene øje klistret halvt sammen, efter han havde sovet. Det var også lidt hævet, så afsted til dyrlægen i morgen. Det ser dog ikke ud til at generere ham overhovedet heldigvis.
Har været ude og handle og har købt noget meget intelligent flødeost.
Under Opbevaring står der at det skal opbevares ved max 5 grader EFTER køb.
Tænk, at min flødeost ved hvornår det er blevet købt…
Jeg har købt den flødeost, Buko med sort peber, mange gange før. Den plejer bare at stå på køl.
Håber I alle kan se den
![]()
![]()
![]()
Ej hvor er det sødt.
I dag skete det jeg har været bange for … den fremmede kat sprang ned i den indhegnede have ![]()
Jeg lå stadig i sengen, men var vågen … lige pludselig hører jeg katteskrig udefra og lidt for tæt på.
Jeg springer ud af sengen, åbner ud til haven og Kodak kommer fræsende ind med tyk hale, så jeg lukker døren efter mig og åbner havelågen, inden jeg går på jagt efter den fremmede kat.
Den prøver flere steder at klatre over hegnet, men bliver stoppet af udhænget på hegnet (så det forhindrer nogle katte i at komme ud … jeg kigger på dig Donkey
) men til sidst får jeg den ud ad den åbne havelåge ![]()
Der var heldigvis kun Kodak (af mine katte) i haven og jeg ved ikke om han var oppe og slås med den fremmede kat, eller om de havde det hele i munden … men jeg kan ikke se nogle tegn på fysisk slåskamp på Kodak og der er heller ingen pelstotter i haven, så jeg tror vi er sluppet så godt som muligt, fra den episode ![]()
Jeg håber den fremmede kat husker, den ikke kunne komme væk igen og at det afholder den fra at hoppe ned i haven igen …
![]()
Vores have i Hellerup var også sikret mod udbryd - men ikke indbrud.
Flere unge han?katte har været fanget i vores have natten over - vores katte var inde om natten. Vi så indbryderne, når de pilede forbi os gennem den åbne låge.
Der var nogle få, der vovede pelsen om dagen - dét fortrød de. Det blev aldrig til andet end hyl og skrig, fordi vi reagerede hurtigt og hjalp indbryderen ud. Især den ene unge røde hankat var ualmindelig krigslysten. Han kom tilbage flere gange. Den sidste gang var han klatret op i hegnet på ydersiden og opfordrede til slåskamp meget provokerende fra den sikre side af hegnet
Den fremmede kat sidder mere eller mindre hver dag og skriger ad Kodak igennem hegnet ![]()
Det der undrer mig mest er, at det er Kodak, den fredelige kat, den fremmede kat har set sig sur på … men som @DorteH sagde til mig forleden, har det måske noget med Kodaks krøllede ører at gøre, at den fremmede kat ikke kan tolke det den ser …
![]()
Åååh, mit hjerte smelter…! ![]()
Det lyder sandsynligt, at de “krøllede” ører signalerer vrede🤔