Jeg har - heldigvis - heller ingen erfaring med hjertescanning, men hvis et af mine kræ skal have taget blodprøve, tilkalder dyrlægen en sygeplejerske som kan holde katten så jeg selv slipper for det. Og jeg kan huske en gang hvor dyrlægen ikke kunne finde en sygeplejerske, men i stedet fik en anden dyrlæge til at agere katteholder. Og det betalte jeg i hvert fald ikke ekstra for.
Nu er det mange år siden, men Aslan fik en hjertescanning i sin tid, og jeg betalte ikke ekstra for et ekstra sæt hænder til at holde ham.
Ja, det er blevet indført hvor jeg får hjertescannet Cruella. Det er på Silkeborg Dyrehospital. Så det havde jeg en veninde med i december da hun blev scannet.
Det er også det, jeg har været vant til og nok derfor det overrasker mig
Det koster ikke ekstra der, hvor vi “hører til”. Der var også sat en sygeplejerske af til det, da killingen blev hjertescannet, selvom jeg godt kan holde selv (men det vidste de selvfølgelig ikke på forkant)
Og det er præcis dem, han er henvist til ![]()
Jeg foreslog, at de fremover i stedet
1: Oplyser prisen for assistancen fra starten. Jeg måtte først bestille tid og give oplysninger om mig og katten, inden de kunne beregne en pris.
2: I stedet gver tilbud om afslag i prisen, hvis man selv kan medbringer en assistent (nok en anelse sarkastisk)
Jeg kan oplyser at det koster 378 kr. (ell. deromkring) at få assistance fra sygeplejersken. For nogle vil det koste mere end det at tage fri fra arbejde + transporttid for at være med som ekstra hænder.
Jeg har ikke fået hjertescannet før, men de siger, man skal være to til at holde katten i ro. Men Mitten er også en 8½ år gammel hankastrat på 7 kg., som nok ikke vil synes, det er særligt fedt ![]()
Jeg har haft en del scanninger på LIFE - og der har de aldrig taget ekstra. (HCM scanninger af avlskatte og slægtninge til avlskatte)
Hos almindelige praktiserende dyrlæger har jeg mange gange oplevet at der er kommet en vet sygeplejeske ind for at hjælpe - eks med blodprøver. Har aldrig oplevet at det koster ekstra…
Omkring selve scanning - på LIFE har de et bord med sådan et buet indhak - så lægger mis på siden lige lidt ud over hullet. Det er ganske rigtigt normalt nødvendigt med to - en til at holde forben og en bagben.
Så kommer der noget gele på og så scanner de. Det går normalt ret hurtigt.
Nogle misser kan godt syntes det er træls - men de ligger lidt på siden og strakt ud - så der fleste jeg har haft afsted har klaret det helt fint. Og dygtig scanner når det hele inden mis mister tålmodighed.
Du kan jo lave en tester hjemme om han vil ligge strakt ud mens nogle holder? Med masser af ros & belønning.
Her er også video der viser det - jeg har også holdt nogle af mine alene
Ja, det har jeg.
Jeg har købt min vandfontæne der. Kasper er super hjælpsom og giver en virkelig god kundeservice. Jeg kan kun anbefale at købe derfra ![]()
Det tænkte jeg netop - standard burde være all inclusive, og så kan de jo vælge at yde lidt goodwill, hvis man giver en hånd med… ![]()
Der er en ny konkurrence igang ![]()
De to drenges forhold til hinanden udvikler sig til stadighed, som de lære hinanden bedre og bedre at kende. De sidste par dage er de så småt begyndt på lidt eksperimentering med brydekampe, foruden deres tagfat lege ![]()
Der er virkelig kommet liv i huset ![]()
Så har jeg sgu prøvet at mærke et jordskælv! Men jeg havde godt nok ikke troet, det ville være i Danmark, jeg oplevede det første gang.
Jeg sad helt stille og roligt ved computeren for en times tid siden, da det pludselig i et par sekunder virkede, som om min vaskemaskine centrifugerede ret voldsomt lige ved siden af mig (og selvom mit hus er lille, er der trods alt 10-15 meter til den - mindst). Men nu kan jeg forstå, at der faktisk har været jordskælv på Sjælland. Vildt!!
Det er godt nok vildt
Ja, jeg nåede ikke meget længere end til at tænke “hvad filan var det?” og så var det overstået. Men det er da sjovt at tænke på, at det faktisk har været så voldsomt et jordskælv, at man har kunnet mærke det i Danmark. Det er jo ekstremt sjældent.
En sprutnik/trøffel/romkugle er selvfølgelig fantastisk eftermiddagens snacks til en kat, ikke ![]()
Hun har spist en hel, ja
Ja lidt er grattet ud på den øverste trappe
Jo det er hende krymmel i pelsen
Hun har selv fanget den, så den smagtet endnu bedre
Skal jeg være bekymret, jo
Men hun har spist den
Åhhh ![]()
Bedste gæt er, at der ikke er grund til udtalt bekymring - hvis det er chokoladen du tænker på, så er den involverede chokolade næppe voldsomt belastet af kakao… ![]()
Men jeg er sgu’ imponeret over hendes brede smag - det kunne mine kræsne banditter lære noget af… ![]()
Jeg mærkede det også, men jeg var på systuen og der stod et par kunder bag mig da det skete, så selv om min første tanke var ‘‘Jordskælv!’’ (jeg har oplevet flere jordskælv, men det har været på Island) slog jeg det hen og tænkte bare at der var nogen der havde ramt min stol.
Det var først en times tid senere, at min søster skrev til mig, om jeg havde mærket jordskælvet (hun havde hørt om det i nyhederne på Island) at jeg blev klar over, der var tale om et jordskælv … de andre havde ikke bemærket noget, men det kan jo være, min krop kan huske fornemmelsen siden hjernen med det samme sagde ‘‘Jordskælv!’’
På vejen hjem tog jeg en gåtur ved Bjørnebæk og var spændt på hvad jeg kom hjem til … hvis der er en bygning i nedstyrtningsfare her i området, er det mit hus ![]()
Men det står endnu og kattene er i live …
Så jordskælv i Fuglebjerg, men ikke her. Vi går altid glip af de spændende begivenheder ![]()