. o O Tanker i maj

Jeg har været ude at købe ind i den rene vildskab. Sandsynligvis har jeg brugt mindst halvdelen af mit rådighedsbeløb for maj. Det er ikke gjort op endnu. Dagligvarer, medicin og kattemad og den slags. Fryser, køle-, og køkkenskabe skal fyldes inden tirsdag. I dag har jeg lagt en god grund :slight_smile:

5 Synes om

Vi har fået udleveret skema med valgfag idag og det skal afleveres igen på fredag. Jeg har tre af fire på plads, men det sidste fag sidder jeg virkelig og tænker føj! Jeg har valgt samfundsfag, psykologi og kulturforståelse. Alle rigtig spændende fag som jeg glæder mig til :slight_smile: men… det sidste står imellem erhvervsjura, innovation, tysk og finansiering og jeg bliver træt af bare at skrive det ned :roll_eyes:
Desuden mener jeg mit tyske er ganske glimrende (spørg bare Anne og Kamilla :sunglasses: ) Nå men det bliver nok en studievejleder der træffer valget for mig… Jeg er godt nok død på de fag :expressionless:

Hvis du mener, dit tysk er ganske glimrende, så lad være med at tage det :slight_smile:

Har du nogen idé om, hvilken branche du vil søge ind i bagefter?

Det med mit tyske er en stor joke :smiley: men jeg var god til tysk engang. No more :smile:
Men jeg vil gerne på et kommunekontor/borgerservice eller skolesekretær. :slight_smile: Alternativt et jobcenter eller noget i den stil. :slight_smile:

Det kan komme igen, hvis du øver dig, men med de jobønsker synes jeg umiddelbart, det vil være lidt irrelevant :slight_smile: Så ville jeg faktisk gå efter erhvervsjura. Det vil komme dig til gode i forhold til kommunekontor i hvert fald.

3 Synes om

Du har lige skrevet hvad jeg “frygtede” en studievejleder vil sige :wink: men det giver formentlig god mening. Jeg synes bare jeg er ved at dø af tal og tørt stof i de obligatoriske fag :slight_smile: Jeg snakker under alle omstændigheder med en studievejleder inden mit endelige valg, og så må jeg jo skrive om du fik ret :blush:

1 Synes om

Altså, jeg havde ‘tvangsgeografi’ i gymnasiet, så dine muligheder lyder jo helt gode :joy:

Forstår SÅ godt dine tre valg og hvorfor du har svært ved at vælge det sidste :slight_smile:

1 Synes om

Altså Tvangstysk lyder egentligt spiseligt, men kun fordi det er et totalt åndssvagt ord :crazy_face::laughing: noget federe end Tvangserhvervsjura… :face_with_hand_over_mouth:

1 Synes om

Det er tre fag med nogenlunde samme verdenssyn, at man godt have flere perspektiver på samme fænomen. Hvis du vælger erhvervsjura eller finansiering, risikerer du at blive udfordret med et mere formelt verdenssyn. Grib muligheden for at lære noget nyt. :wink:

3 Synes om

Det er jo de sikre valg og noget jeg i høj grad allerede har arbejdet med i mange år som Social og sundhedsassistent :ok: Det afstedkommer faktisk en smule udfordring allerede. Vi har lige kørt et projekt sammen med en handelsklasse og der havde vi nogle heftige men interessante debatter omkring, hvad formål og mål med et job er :slight_smile: Finansiering bliver det bare slet ikke :flushed: Jeg skal have virksomhedsøkonomi på B niveau det er rigeligt med tal til mig :blush:

Hvis du tænker kommune, hvor du skal sidde med lovstof - så tag jura :slight_smile: bare fordi det om ikke andet giver dig et stærkere udgangspunkt for hurtigere at kunne sætte dig ind i nyt lovstof i job. :slight_smile:

3 Synes om

Jeg har lige netop trykket “bekræft” på bestilling af materialer til indhegning af haven :rundtosset:
Så nu kan kattene også snart komme til at hjælpe med havearbejdet :slem: :runsylvester:

14 Synes om

Singleton stortrives og da jeg ville skifte lagen i kassen - kom jeg til at tænke over at, hold da op den er mørk :scream: havde jeg ikke vist hvad farve begge forældre har. Ville jeg have gættet på blå. Sokker ect. Er totalt tydeligt. Det har vi ikke oplevet på vores chokolade/lilla killinger før :see_no_evil:

Og den burde/er altså choko eller lilla.
(Mor chokolade og far lilla)

11 Synes om

Hvis du kan skrive innovation på dit eksamensbevis, så vil der være mange chefer rundt omkring, der får små julelys i øjnene. Det er måske ikke ligefrem det nye sort, for det er ikke helt nyt. Men det er stadig et buzzword. Også selv om der er mange, der ikke rigtig ved, hvad det går ud på.

Jeg er enig med Andreas i, at det kan være sundt at se verden fra en anden vinkel. Det er jo hele pointen med innovation. Det handler sandsynligvis ikke om at opfinde nye gadgets, men om at man lærer at tænke nyt og sætte sig ud over “plejer”. Men du har sikkert en studieordning, hvor faget er beskrevet?

Når verden forandrer sig så hurtigt, som den gør lige nu, så har man brug for folk, der kan navigere i foranderligheden og få den til at hænge sammen alligevel. Det er ikke mig, der siger det. Det er salgstalen for innovation :slight_smile:

1 Synes om

Måske er det tiden at en af forældrene farvetestes :wink: Det der ligner ikke chokolade…
VH
Susanne

2 Synes om

Fnug prøvede at hugge min bøf fra tallerkenen i går …mens jeg spiste…mon jeg sulter ham …han får snart en seriøs røvfuld …

3 Synes om

Det var også min tanke :joy: :speak_no_evil:

Vi hygger med fødsel
Elysia

19 Synes om

Jeg kom til at lukke Donkey inde på mit kontor før vi skulle spise aftensmad og opdagede det først da vi gik op i seng lidt over 23 og han ikke lå i sin hule i soveværelset som jeg troede :astonished:
Det stakkels pus lå klistret op ad mig hele natten, så meget trængte han til opmærksomhed, og jeg følte mig som den værste katteejer ever! :sleepy:

6 Synes om

Åh lille pus, godt han kunne indhente det forsømte i løbet af natten. :hjerte: En af de få fordele med at bo småt, når man lukker en kat inde i et rum, er det med vilje. :tihi:

2 Synes om