. o O (Tanker i marts)

Er der nogen, der har et godt råd til, hvordan man husker altid at tjekke sin bon, når man handler. Nu er jeg igen blevet snydt, men har selvfølgelig først opdaget det, efter jeg er kommet hjem. Har betalt for 2 pakker fars i stedet for 1.

Lige denne gang kan det så gå lige op med, at jeg i weekenden købte 2 stykker cheddar, men kun betalte for 1. Ca. samme pris som farsen. Det opdagede jeg også først, da jeg kom hjem. Men det er virkelig irriterende, at det kan være så svært at huske at tjekke det lige bagefter :dokdok:

Jeg tjekker altid min bon inden jeg forlader butikken. Handlede engang meget i en lille Kvickly og de var notorisk kendte for at have prisfejl. Så der lærte jeg det på den hårde måde

3 Synes om

Spørgsmålet er, hvilket forhold du har til Murphys lov.

Hvis du har arbejdet meget med teknik, så er du vokset med Murphys lov, og du lider af mild OCD og vil kontrollere alt det, der kan gå galt.

Ellers så nyd, at du bruger din tid på noget vigtigere end at kontrollere detaljer. :slight_smile:

Men lad være at kontrollere ting, når det er for sent. Det er ren selvpineri.

3 Synes om

Indprent dig mindsettet: De er ude på at snyde mig, de r*vhuller! :hmpf:
Jeg tjekker altid i Netto, for synes tit de har fejl … til gengæld er det yderst sjælden at (min) Aldi har fejl …

1 Synes om

Jeg har desværre ikke et godt råd til at huske at tjekke sin bon, til gengæld har jeg en regel om, som Andreas er inde på, at får jeg ikke tjekket den i butikken, så tjekker jeg den ikke. For hvis det alligevel er for sent at gøre noget ved det, har jeg ikke brug for at vide hvor meget jeg er blevet snydt for. Det er dog meget sjældent at jeg glemmer at tjekke bonen. Gør det altid så snart jeg er færdig med at pakke mine vare, så jeg ikke spærre for de næste.

Nå ja, og som Skattekat er inde på, så er alle ude på at snyde mig (og alle andre), så selvfølgelig tjekker jeg min bon. :hoho:

1 Synes om

@Tea

Man kan godt blande. Det har vi gjort ved overgangen fra betonit til trægrus (en 3 gange med nye killinger). Det virker ikke super optimalt, men det går i overgangsfasen.

Vi opgav trægrus, da kattene tydeligvis foretrak betonit :slight_smile:

1 Synes om

Har forkælet kattekræet med oliven i dag. Havde næsten glemt, hvor vild hun er med dem - men det slår faktisk både baldrian og verdens bedste godbidder. Hun bliver simpelthen en lille killing og spiller bold med den frem og tilbage i stuen, inden hun endelig ruller sig oveni den og til sidst spiser den. Så nuttet :hjerte:

11 Synes om

:hoho:

boredpanda

14 Synes om

Men det ville jo være løgn, Andreas :hoho:

Det er faktisk heller ikke, fordi jeg ligefrem tjekker bonen for fejl. Det er, når jeg laver mit regnskab, at jeg opdager det.

hold bonen i hånden mens du pakker, skim den før du går…det minimerer det en del

1 Synes om

Mit yndlingsblad :slight_smile:

2 Synes om

En artikel som min bror har postet Om faktaresistente mennesker

2 Synes om

Faktaresistens er bare det fedeste ord! :slight_smile:

Borowitz er en fin en at følge. Mange kan man se på The New Yorker uden at betale abn. andre skal man have abn. til.

Hvis du alligevel handler i en Coop butik, så vil jeg varmt anbefale scan-selv app’en! Så kan du kontrollere løbende.

1 Synes om

Okay - den har jeg aldrig fået taget i brug. Det skal jeg måske kigge på. For jeg glemte jo at tjekke igen i dag - heldigvis var bonen i det mindste korrekt denne gang.

Ja fakta resisten, den kender vi til.

Jeg har også mødt flere vejledningsresistente studerende :joy:

1 Synes om

Har her i eftermiddags opdaget et islandsk blues-/rockband som jeg er blevet helt fjollet med … jeg kendte dem af navn, men havde af en eller anden grund ikke troet deres musik var noget for mig :flushed:

5 Synes om

Jeg var lidt skeptisk til vokalen kom på, men de har en god lyd efter min musik smag også :slight_smile:

Edit: fandt dem lige på spotify, kender da flere af deres sange. Kendte dem bare fra radioen, så ikke ved navn :slight_smile:

1 Synes om

Du er da noget langsom i det ::stuck_out_tongue_winking_eye:

Deres bedste nummer er SÅ klart Way Down We Go :rock:

4 Synes om

Det er også den jeg lytter til lige nu, den har jeg været godt tilfreds med når radioen spillede den :hoho:

1 Synes om