. o O (Tanker i marts)

Også jeg … :surrender:

1 Synes om

Kan jeg også…

1 Synes om

Damn! … jeg var dum i dag :dokdok:
Jeg var ude i den gamle vaskehus og syntes det lugtede derinde, så efterlod en lille revne i døren … som ‘‘Nogen’’ har skubbet op og der var desværre et åbent vindue, ud til den vide verden :blegne:
Grunden til at jeg opdagede det var, at jeg hørte meget grimt kattesprog udenfor og gik ud for at se hvad der skete … opdagede Anton, naboens møgkat, og Spotty (!!) i nærkontakt i min indkørsel :doh:
Jeg fik jaget Anton væk og Spotty var heldigvis helt med på at komme ind i haven igen og så fik jeg travlt med at tælle katte … men LouLou manglede :blegne:
Noget der plejer at få hende til at komme springende er, når jeg hælder tørfoder op, så det prøvede jeg - desværre uden resultat.
Jeg var udenfor for at kigge i haver i nabolaget og kalde på hende - også uden resultat :flushed:
Inde i huset igen kom jeg i tanker om, at hun nogen gange har puttet sig under gæstesengen på 1. salen (hvor Bøllen lå ovenpå sengetæppet) og gudskélov :pray: - der lå hun og kiggede søvndrukken på mig :eyes:
Så kan jeg lære det …

13 Synes om

De møgkatte kan sommetider næsten give én hjertestop :uha:
Godt du fandt Loulou igen - selvom hun slet ikke var blevet væk :smile:

7 Synes om

Okay. Katte shows er fede. Men at se finalen i Flyball på Crufts 2020 var HÆSBLÆSENDE! :star_struck::grin::star_struck::grin::star_struck::grin:

1 Synes om

Der er en ny uge konkurrence - husk at deltage :smiley:

2 Synes om

Jeg har ikke læst noget om selvangivelse etc. som der plejer at være den ene forside efter den anden her op til åbning af online indberetning.

Har jeg ignoreret dem fordi jeg ved at det er småpenge jeg skal have rettet, eller har der virkelig ikke være nær så meget skriveri om selvangivelse og kø foran PC og og og som der plejer?

Er alt og det hele druknet i corona?

Alle vi garvede skatte opsparer ved jo, at de altid åbner fredagen inden, så vi sad klar og ventede troligt de 3 timer det tog, inden spændingen blev udløst på årets opsparings facit :stuck_out_tongue:

1 Synes om

Nu har de endelig ringet tilbage og der burde dukke en tekniker op i morgen …

Jeg tjekkede først i går … fandt ud af at jeg skylder en formue på mit kreditkort, så måtte lige tjekke min oversigt, om der var nogen der brugte det uden min viden, men nej …
Ups! :ups:

det må være dit underjeg som går og bruger af dine penge når det nu ikke er hverken dig eller andre… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om

Jeg tror årsopgørelsen er druknet lidt i corona i medierne, men ikke nødvendigvis hos brugerne. Men jeg synes ikke jeg har set den ene og anden proklamation på Fb som jeg da nogen gange kan huske at have set.

Jeg er vældig glad for der stod intet på mit transportfradrag overhovedet :blush:

Jeg skal have 75 kr tilbage så jeg har næsten regnet rigtigt. Men 75 kr Birgit, nu må du oppe dig til næste år… Det skulle jo have været nul, jeg kan nemlig godt selv finde ud af at spare op :stuck_out_tongue_winking_eye:

Men måske jeg skal til at gøre det anderledes i disse dage med negative renter. Skat giver dog ikke negative renter endnu … altså ikke med mindre man skylder dem… :wink:

I maj får jeg fjernet en tand, da den er revnet eller behandling af akut rodbetændelse og opstart af rodbehandling.

I juni laver mit forsikringsselskab en mulighed for dækning af tandbehandling, og jeg spørger eksplicit opmærksom på at jeg har mistet en tant, og gerne vil have lavet et implantat, om muligt.
Spørger igen dagen efter om det virkelig kan være rigtigt at de dækker implantatet, når tanden er væk. Igen siger de ja.

jeg tegner så forsikringen, og i forbindelse med bookning af tid til første del af behandlingen kontakter jeg dem igen for at spørge ind til dækningen, igen bekræfter de at dække implantatet - dog var der ikke tale om hvornår tanden var fjernet.

Har åbenbart en veludviklet 6. sans, for har en kraftig følelse af at jeg igen skal kontakte forsikringen. Der kommer det så frem at de ikke dækker når tanden er fjernet inden at forsikringen er tegnet.

jeg bliver noget paf, og udtrykker utilfredshed med deres forklaringer til mig. Efter aftale bliver jeg så kontaktet af en medarbejder fra den afdeling der sælger forsikringerne - han siger at det ikke kan være mig, og siger at det lyder som om at det var en medarbejder der var ny og ikke helt havde styr på tingene.

Desværre tjekker jeg først navn på sælgeren efter samtalen - det er samme person som jeg netop har talt med!!

Nå, uanset kan de ikke dække implantatet, så tiden på fredag er aflyst.
Han svarer ikke sin telefon, så har svaret på hans mail at det er ham der har solgt mig forsikringen i juni, så han bedes kontakte mig igen.
Han tilbyder at annullere forsikringen tilbage til den dag den blev tegnet, og refundere det fulde beløb.

Og så kunne det da være relevant med en mail til vedkommendes overordnede…

Skal lige tygge lidt på den først…

Men damn, jeg er ikke tilfreds lige nu…

Også penge retur her, men det pyntede nu mere da jeg fik smidt diverse håndværkerfradrag og Claus´ kørselsfradrag ind :slight_smile: Der er i teorien til 2 x flybillet til “second hometown”, men ikke til resten af det… :gruble:

Håndværkerfradrag alene burde da kunne tage dig og gemalen et par gange rundt om jorden :wink:

Men ja, jeg har da forresten et par regninger der, skal da lige se om jeg kan trække dem fra.

Det bliver svært, uden den tand …

Har da stadig 29 andre tænder - inkl 2 visdomstænder.

Nu ahr han i øvrigt svaret min mail, og siger at han ringer tilbage sidst på dagen.

Selvfølgelig har du det … den lå bare lige til højrebenet :ups:

LOL - ja men det meste af det vi har fået lavet det sidste halve års tid er faktisk forsikringens hovedpine. Men jeg fandt da en VVS regning, der var fin - og noget vinduespuds og lidt småting :slight_smile:

@louiseogbuster Sådan syntes jeg tit det er. :thumbdown: Både med ting man køber, fagforeninger og ja, forsæt selv listen. Det burde ikke være sådan, men sådan er det åbenbart blevet. Jeg har selv en liste så lang, at jeg efterhånden næsten ikke orker forsøge mere. Må indrømme at jeg så ikke forstår at det er blevet sådan, der må da findes mennesker der foretrækker at gøre deres arbejde tilfredsstillende. :gruble: