. o O (Tanker i marts)

Det er åbenbart mere end et halvt år, de er forsinket. De forventer først at åbne den 1. september 2021, så jeg lige nu tilfældigvis.

Fra samme artikel:

Arbejdet med at anlægge letbanen i Albanigade er i øvrigt blevet kompliceret, fordi kørestrømledningerne skal hæves for at skabe en større sikkerhedsafstand fra kørestrømledningerne og ned til de højeste biler.

Den ændrede højde betyder, at nogle facader ikke er høje nok til at montere ophæng i, som det ellers var meningen. Andre steder kan ophængene ikke monteres på grund af vinduer eller for svage konstruktioner i facaderne. Derfor skal der flyttes ledninger i fortove og cykelstier, så der kan blive plads til flere kørestrømmaster i Albanigade end oprindeligt planlagt.

Den slags begriber man jo simpelthen ikke. Hvem har de haft til at projektere? Det lyder godt nok ikke særlig professionelt :uha:

de samme som blev brugt i Aarhus… tydeligvis :joy::joy:

1 Synes om

Ny fryser, så skulle der tømmes ud i den gamle.
Strømmen bliver taget så stod man lige der med 3 unghaner som vi ikke når at få spist og ikke har plads til i den nye og mindre fryser. Så har brugt min aften på at koge og pille alle 3 og så fryse det ned i mindre portioner, forkælet dyr. De 3 unghaner blev til 3,7kg rent kød (de vejede alle 2+ færdigslagtet) Så jeg er fint tilfreds med de haner som vi ikke har fodret på og som blot er 6mdr har givet så fint et afkast med kød, for de har slet ikke samme mængde på sig som eks. en høne. :crazy_face: Men de har bestemt sat nogle flotte lår, vinger og ryg.

3 Synes om

Der røg mit blodtryk lige i vejret … :face_with_symbols_over_mouth:
Fandt en opkrævning fra fibernet-firmaet i min postkasse, for internet fra 1/3 2020 … problemet er bare, at det ikke er installeret i mit hus endnu :doh:
Jeg har selvfølgelig ringet og brokket mig og venter nu på at høre fra dem, med en forklaring og allerhelst, en dato og tidspunkt for en installation :venter:

Hvem er udbyderen? Min mor og far fik noget Waoo-noget, og de har stort set kun haft problemer med det og har været nødt til at få installeret ekstra udstyr, for at telefonen kan virke. (Jeg ved så ikke, hvor de absolut skal have en fastnettelefon, når de har mobiltelefoner, men det er en anden sag).

Comflex.
Jeg har flere gange været i kontakt med dem, for at få en tid hvor teknikeren kunne komme og installere inde i huset (det udvendige er på plads), men så vender de aldrig tilbage … eller, jeg er vågnet op et par gange og fundet ud af, at de har prøvet at ringe til mig kl. halv- otte om morgenen … der sover jeg altså :rolleyes2:
Jeg hører nok ikke noget i dag, men så må jeg ringe igen i morgen … det bliver over mit lig, at jeg betaler den regning for en ydelse jeg ikke har adgang til endnu :doh:

1 Synes om

OMG! :blegne:

I går var jeg ved at blive vanvittig af mine katte! De var overalt og i alt og skulle ind og så ud og så ind igen og ja generelt bare totalt gakkelak.

I dag er de nogle dovne fiduser!

I går var der solskin og ret lunt, i dag er det skyet og pisse koldt - tror måske lidt de kører på solbatterier og evt at de er vekselvarmede…

Theodoristen er gået koldt midt i min morgenmad. Og ja vi er meget hygiejniske her på matriklen dd…

11 Synes om

Tæller dage :crossed_fingers:t3: (Røde dutter)

3 Synes om

Jeg er en af dem … :rock:

2 Synes om

Ej det troede jeg at alle kunne. Oh well, der kan man bare se. :upside_down_face:

2 Synes om

Ja, jeg kan også, men har da aldrig tænkt over at det var “noget” :hoho:

1 Synes om

Også jeg … :surrender:

1 Synes om

Kan jeg også…

1 Synes om

Damn! … jeg var dum i dag :dokdok:
Jeg var ude i den gamle vaskehus og syntes det lugtede derinde, så efterlod en lille revne i døren … som ‘‘Nogen’’ har skubbet op og der var desværre et åbent vindue, ud til den vide verden :blegne:
Grunden til at jeg opdagede det var, at jeg hørte meget grimt kattesprog udenfor og gik ud for at se hvad der skete … opdagede Anton, naboens møgkat, og Spotty (!!) i nærkontakt i min indkørsel :doh:
Jeg fik jaget Anton væk og Spotty var heldigvis helt med på at komme ind i haven igen og så fik jeg travlt med at tælle katte … men LouLou manglede :blegne:
Noget der plejer at få hende til at komme springende er, når jeg hælder tørfoder op, så det prøvede jeg - desværre uden resultat.
Jeg var udenfor for at kigge i haver i nabolaget og kalde på hende - også uden resultat :flushed:
Inde i huset igen kom jeg i tanker om, at hun nogen gange har puttet sig under gæstesengen på 1. salen (hvor Bøllen lå ovenpå sengetæppet) og gudskélov :pray: - der lå hun og kiggede søvndrukken på mig :eyes:
Så kan jeg lære det …

13 Synes om

De møgkatte kan sommetider næsten give én hjertestop :uha:
Godt du fandt Loulou igen - selvom hun slet ikke var blevet væk :smile:

7 Synes om

Okay. Katte shows er fede. Men at se finalen i Flyball på Crufts 2020 var HÆSBLÆSENDE! :star_struck::grin::star_struck::grin::star_struck::grin:

1 Synes om

Der er en ny uge konkurrence - husk at deltage :smiley:

2 Synes om

Jeg har ikke læst noget om selvangivelse etc. som der plejer at være den ene forside efter den anden her op til åbning af online indberetning.

Har jeg ignoreret dem fordi jeg ved at det er småpenge jeg skal have rettet, eller har der virkelig ikke være nær så meget skriveri om selvangivelse og kø foran PC og og og som der plejer?

Er alt og det hele druknet i corona?

Alle vi garvede skatte opsparer ved jo, at de altid åbner fredagen inden, så vi sad klar og ventede troligt de 3 timer det tog, inden spændingen blev udløst på årets opsparings facit :stuck_out_tongue:

1 Synes om