3 syngende tøser er snart til afhentning gratis ![]()
overvejer om vi skal have gang i nogle p piller, til de to af tøserne
nu vil jeg i Rema for at “hamstre” søndagsstegen…hvis folk står i dynger kører jeg bare hjem igen …hysteri …
Det gør de ikke. Jeg har handlet flere gange de sidste par dage, ingen kø og ingen mangel på varer - selv toiletpapir har der været rigeligt af ![]()
kunder nok, men ikke kaos …men søndagsstegen havde de ikk …fundet frem endnu …så mens jeg ventede på stegen, kiggede jeg lidt rundt …pasta og en del kødvarer var udsolgt, men ellers så det OK ud
Folk har hamstret nu så der er nok ikke de store menneskemængder nu.
Jeg havde besluttet mig for at blive hjemme og arbejde, men nu har min chef også skrevet til mig og sagt at jeg skal blive hjemme.
Også af taktiske grunde hvis mine kolleger skulle blive syge, så har de stadig mig
Jeg kom endelig igennem på nemlig i går, hvor jeg jo normalt handler. Og det var da godt at jeg ikke trak den længere, for hvor jeg normalt modtager mine vare dagen efter jeg bestiller, så kunne jeg denne gang tidligst modtage dem på onsdag. Jeg har heldigvis både toiletpapir, kattegrus og kattemad, men mad til mig selv løber jeg vist tør for inden. Og jeg har stadigvæk ikke lige fundet en løsning på at få hentet min medicin.
Røde kors har oprettet en hjælpegruppe til at gå på apoteket og handle for folk.
Mit problem er at jeg hverken har kontanter hjemme eller mobilepay, for ellers kunne jeg vist få apoteket til at udbringe selv. Men det skal jeg have tjekket op på i næste uge, før jeg løber tør for min blodtryksmedicin. ![]()
Kunne det så ikke være en idé at installere mobilepay?
Hvad med betalingsservice på apoteket?
(Det fungerede for 12 år siden, da min far var på plejehjem. Så kunne personalet bare bestille det, der var brug for, uden at involvere mig.)
Har såment prøvet, men af grunde jeg ikke kan gennemskue, virker det ikke. Og jeg var endda nede i banken og få hjælp til det.
Har jeg ikke tjek på. De få gange jeg har fået bragt ud fra dem, har jeg skulle betale kontant. Men jeg må have fat i dem og høre hvad mine muligheder er.
Det er stadig en mulighed, sådan funker det for alle borgere på min arbejdsplads ![]()
Står klokkeslæt og dato korrekt? For jeg kan huske at jeg havde problemer, dengang jeg installerede mobile-pay og det var grundet forkert tidsangivelse …
Ellers må vi finde ud af at jeg betaler på Mobile Pay for dig. ![]()
Nu skal aftalen lige nærstuderes, men det lader til at regeringen lige har reddet mit job (og min arbejdsgiver fra at måtte dreje nøglen om). ![]()
Jeg synes faktisk det var rigtig rart og positivt at se pressemødet, og opleve samarbejde og fokus på løsninger.
Det er en fin løsningsmodel. Jeg regner ikke med selv at få nogen gavn af den - jeg er ikke fyret, men hjemsendt, og nogle kolleger og jeg har en klar forventning om at arbejdsgiver fastholder aftalen med 3F, hvor vi er hjemsendt uden løn - det er trods alt stadig billigere for dem!
VH
Susanne
Kan jeg ikke huske, det er nogen tid siden jeg prøvede sidst. Men de mobiltelefoner jeg har/har haft, har ikke været gode til apps, så det er meget begrænset hvad jeg har/har haft af den slags.
Ellers må vi finde ud af at jeg betaler på Mobile Pay for dig.
Tusind tak for tilbudet. Er lige ved at tjekke apotekeren.dk, for det ser ud til at jeg kan bestille og få bragt ud via dem. ![]()
Ellers er webapoteket.dk anbefalelsesværdigt. Som medlem får du rabat på alt ikke-medicin (og fri fragt til pakkeshop, men det ved jeg godt ikke er relevant for dig - men måske andre læste med
)
Mit problem er at jeg hverken har kontanter hjemme eller mobilepay
Jeg ved at mange apoteker er begyndt at have mobile kortterminaler med rundt
det er trods alt stadig billigere for dem!
Lige indtil Fru Wehnert tager AL sin afspasering på det med ubelejlige tidspunkt ![]()