Oh yes, men det håber jeg da de har gennemtænkt ![]()
VH
Susanne
Kæft, det kedeligt at arbejde hjemme. Jeg ved i øvrigt ikke, hvad der er sket med kattene, men de har slet ikke generet mig en eneste gang. Det er helt usædvanligt. Om ikke andet kommer Asani på et tidspunkt og plager om at få lov at træne. Når han først har nået det punkt, så kan jeg lige så godt opgive at komme videre med noget som helst, før han har fået lov.
En aby er mange ting - også vanvittigt stædig! ![]()
Jeg skulle have været til alt muligt i denne uge, men jeg må indrømme at jeg indtil videre ikke har det store imod at det er udskiftet med hjemme tid ![]()
Så nu står en portion boller til hævning, lejligheden er gjort ren, vaskemaskinen kører, mens jeg har smidt mig i sofaen med CSI Miami på fjernsynet og hæklenåle ![]()
Jeg kan især godt lide den med at man ikke skal stå for tidligt op ![]()
For en gangs skyld kommer mit jeg-kommer-aldrig-uden-for-en-dør-og-får-ikke-besøg liv mig til gode. For grundlæggende mærker jeg ikke den store forskel, og jeg har endda masser at lave da jeg jo flyttede hjem i onsdags, så udpakning af alt for mange flyttekasser. ![]()
Sørg for, at børnene er så meget som muligt i fri luft. Garanteret også en god ide idag!
Men hvis folk tager i Zoo som et et fint udendørs sted med god plads, så skal de forvente at blive hængt ud på FB! Frisk luft er i nogle kredse ikke længere acceptabelt…![]()
Det er jo ikke det der er problemet, problemet er at der ikke overholdes sikkerhedsafstand eller hvad vi nu skal kalde det. At der er folk der rask væk kommer hinanden meget ved udenfor og står meget tæt. Hvis nu man overholder den der grænse på de 1-1,5 m som de snakker om så sker der jo ikke noget.
Det er også den, jeg ser. At folk siger noget, når mange stimler sammen samme sted. Ikke at folk som sådan får frisk luft.
Der skal nu stimle ret mange sammen for at det ikke er muligt at have lidt afstand til folk i zoo…
Faktisk var det ikke inde i Zoo, men ude foran Zoo, hvor folk var stimlet sammen om billetlugen.
Må jeg nappe den?
Hor ar du den fra?
Den influenza der henvises til tog i øvrigt 2 af mine oldefædre, min mormor og morfar var begge 6 år på det tidspunkt da de mistede deres fædre.
En gammel folkeskole kammerat slig den op på facen, og den er tyvstjålet fra ham
så stjæl du bedre videre ![]()
Jeg synes det er vildt, at sundhedsministeren har været ude og sige, at danskerne er for dårlige til at følge forholdsreglerne. Det er sgu da trist.
Jeg tror sådan et sted som zoo sagtens har kapacitet til mange mennesker, uden de kommer tæt på hinanden. Men alle vil jo stå lige der, hvor bjørnen danser… De er ikke nødvendigvis spredt ud over hele området.
Jeg så en ophidset dame-doktor i tv, som brokkede sig over at hun på fb så folk holde fester og drikke rødvin sammen. Vi har helt klart ikke de samme fb venner - jeg kender ganske enkelt ingen, der gør ret meget andet end sidde hjemme og dele opslag om at vaske hænder; ingen der deltager i andet end arbejde hjemme eller arbejde adskilt på job… men så lærte jeg da noget nyt idag om folk.
VH
Susanne
Jeg har set flere på Twitter (ja, så moderne blev jeg lige inden det her brød løs) skrive om venner, der poster billeder af dem selv på en fyldt strand, på café osv. Eller de har været på vej til/fra arbejde og set folk stimlet sammen rundt omkring…
Personligt kender jeg heller ingen, der opfører sig sådan (så vidt, jeg kan se), men måske jeg bare ikke kender nok storbyboere ![]()
Faldt endelig over et opslag, hvor det tydeligt var noget nogen oplevede i København. Jeg ved faktisk ikke hvordan det ser ud i “indre Horsens” - jeg kommer der dårligt nok til dagligt
Jeg handler som jeg plejer - det foregår nu ret fredeligt.
Ang. sammenstimling kom jeg til (lille fynsk landsby) for at købe ind. Der stod en stor forsamling af mennesker ved parkeringspladsen. Der holdt også en bus, så jeg troede, de skulle med den - og tænkte, at de i hvert fald ikke havde hørt efter det med 1-2 meter.
Men de skulle ikke med bussen, for de stod der stadig, da jeg kom tilbage, og bussen var væk. Her kunne jeg se, de nok stod og ventede på, at sushi-stedet skulle åbne. Der var endnu flere, og de stod endnu tættere, end da jeg kom, og de hyggede sig rigtigt ![]()
I går skulle jeg hente en pakke i pakkeshoppen og overvejede på vej derned, hvad de mon havde gjort i forbindelse med, at man jo skal skrive under med fingeren på denne hersens terminal. Ingenting. Jeg fik bare stukket sådan en fedtet terminal i hånden og måtte skrive under med fingeren, for jeg skulle bruge pakken (medicin). Og så ellers bare i al hast ud til håndspritten i bilen.
Jeg synes ikke, jeg er hysterisk, men jeg prøver at overholde de anvisninger, der nu bliver givet med afstand og håndvask, og det her var jo direkte uansvarligt og en invitation til smittespredning. Så jeg skrev til GLS og brokkede mig. Jeg fik svar efter 5 min. - det har jeg alligevel aldrig oplevet hos nogen som helst kundeservice nogen steder
De skrev til mig, hvad deres anvisninger var til pakkeshoppen:
Ønsker kunden ikke at kvitterer på scanneren grundet smittefare, har vi følgende anvisning/krav:
Scanneren kan sprittes af med desinfektionsmiddel og kunden underskriver som normalt.
Har man ikke desinfektionsmiddel skal kunden kvitterer på GLS kvitteringblokken.
Så man skal altså afvise at kvittere på scanneren, før man bliver tilbudt alternativer
Og så kan jeg lige se, at folk vælger at kvittere på kvitteringsblokken - med en kuglepen, der har gået fra hånd til hånd i dagevis.
Og derfor har jeg en bette flaske sprit i min lomme
Sprit før og efter
Hvor mange tænker på lige at spritte rat, gearknop og håndtag af i deres bil? ![]()
Jeg har gjort det, men mange gør det formentligt ikke, og vores hænder er bare møjbeskidte ![]()