Efter gårdkatten gik bort har vi kun indekatte. Men hunden kommer naturligvis ud, og vi slipper nok ikke for nabolagets katte op af vores catio. Men jeg kan vel egentlig godt holde op med at give kattene loppekur? De fik før, fordi gårdkatten kunne tage det med ind og hunden er allergisk overfor lopper.
Hvis der ikke er nogen lopper, så er der ingen grund til at give loppekur
@Jeanette syndes ikke lige jeg har set noget om bekendtgørelse, men det her har for nylig været stillet i samråd
Hermed sendes besvarelse af spørgsmål nr. S 204, som medlem af Folketinget Carl Valentin (SF)
har stillet til ministeren for fødevarer, landbrug og fiskeri den 1. februar 2023.
Spørgsmål nr. S 204 fra medlem af Folketinget Carl Valentin (SF)
”Vil ministeren færdiggøre og implementere den bekendtgørelse, som fhv. minister Rasmus Prehn
annoncerede skulle laves, således at det bliver sikret, at katte ikke ender som produktionsdyr og
bliver holdt permanent i f.eks. gamle minkbure?”
Der henvises til artiklen »Hjælp på vej til katte i bur« bragt den 9. januar 2022 på Ekstra Bladets
hjemmeside.
Svar
Jeg kan bekræfte, at der arbejdes på at udstede en bekendtgørelse om dyrevelfærdsmæssige mindstekrav til hold af katte. Fødevareministeriet forventer, at bekendtgørelsen kan træde i kraft 1. juli
2023.
Jacob Jensen
/ Peter Hallenberg
Hmm og kopi til link kan jeg ikke undskyld
Undskyld @Jeanette hvis det ikke er det
Med venlig hilsen
Øv!
Nu kan man søge om en varmecheck … men ikke hvis man har et oliefyr, selv om prisen på fyringsolie er fordoblet
Hvem kan fortsat ikke få varmecheck
- Husstande, der allerede har modtaget en varmecheck.
- Husstande med varmekilder, som ikke er omfattet af loven, såsom elvarme/varmepumpe med et elforbrug under 1500 kWh i december 2021, træpille- og oliefyr samt de fjernvarmenet, som ikke er omfattet af loven.
- Husstande, hvor manglende eller fejlagtige oplysninger i de anvendte datakilder kan henføres til personerne i husstanden. Dette omfatter eksempelvis ejere, der bor i husstanden og ikke har fået opdateret BBR-oplysninger om varmekilde inden den 1. januar 2022.
Enhver ved jo at det ikke koster alverden at skifte et oliefyr ud… slet ikke i et gammel knoklel hus fra 1900, hvor varmepumpe ikke er en mulighed, hvis ikke vi skal rende efter elmåleren ned af Smidievej
Det lyder jo nærest til at alle med billig energi kan søge
Kattene er vasket og udstyret gjort klar til weekendens show, nu mangler vi bare transport. Begge biler står på værksted
@Jeanette håber i får begge biler, og kommet til show, god tur til jer alle
Med venlig hilsen
Begge biler skulle med lidt held blive færdige i dag Vi har fået lov til at parkere Berlingoen hos værkstedet, der har camperen, så skal vi ikke bruge 3 timer på at hente den.
så nu pakkes der og gøres klar til at køre lige så snart berlingoen kan hentes
Begge biler er færdige og vi er afsted nu på vej i en godt læsset Berlingo, vi skifter over i csmperen i Hedensted derefter går det syd over
Jeg har farvet hår, badeværelsesgulv+dør samt vasken
Jeg har ikke energi til at gøre rent lige nu, så håber misserne holder sig væk
Det er da en super flot farve
Hvor er det flot
Med venlig hilsen
I dag fylder @BAB 30 år … Hurra - Hurra - HURRA!
Som tiden dog går …
Stort @BAB med de 30 år
Stort Tillykke til @BAB med de 30
Så er mit gasfyr endelig skrottet og jeg er koblet på fjernvarme Men stakkels Vaffel er traumatiseret af al den larm. Håber han snart kommer frem igen og bliver sig selv igen
Stort tillykke, Andrea