.o0(tanker i april)

Jeg har lige været på genbrugsstationen med pap. Det var en dejlig lille tur. Ingen kø, ingen vagter, ingen problemer - bare business as usual. En lille oase af normalitet midt i en skør verden.

Jeg må finde noget mere, jeg kan køre over med :rock:

3 Synes om

Da jeg fornyede mit medlemskab af en - amerikansk - faglig forening, bad de om lidt oplysninger, herunder køn.
I vore dage giver dette spørgsmål anledning til 5 forskellige afkrydsningsmuligheder.
Men så er det forhåbentlig også gennemført politisk korrekt og krænkelsesfrit.

2 Synes om

Jeg har en masse du gerne må køre på lossepladsen :wink::wink:

Nu er køn jo desværre ikke helt dækkende i den her sammenhæng, for desværre har vi kun et samlet ord på dansk. På engelsk er der både sex og gender. De to har ikke med sikkerhed en sammenhæng.

Fordi man i årevis har haft en idé om, at alle skal være mand eller kvinde, så er det altså ikke noget med at være ‘krænket’, at man føler/ser sig som et sted derimellem eller udenfor. Engang skulle alle også være højrehåndede - den idé er heldigvis stoppet igen.

Og ja, jeg ser mig 100% som kvinde, så der er altså ikke nogen sko, der trykker for mig - jeg kan altid vælge det rigtige af to muligheder.

3 Synes om

Næh, krænkelsen opstår, hvis der ikke er en rubrik til ens foretrukne identitet.

Så jeg udtrykte kun min overraskelse over, at dette spørgsmål nu håndteres med 5 svarrubrikker, herunder en “udfyld-selv”. Ligeledes formuleringen “hvilken identitet identificerer du dig mest med?” Der er sg* da blevet arbejdet med det spørgsmål.

1 Synes om

Jeg vil stadig ikke kalde det ‘krænkelse’, at man synes det er træls, når man ikke kan vælge sin identitet. Det er da bare manglende accept i resten af samfundet.

Det er da kun godt, at der er tænkt over spørgsmål og svarmuligheder. Bare fordi det altid er nemt for dig at svare på det spørgsmål, som det også er for mig, så gør det da ikke bedre, at mange steder kun har muligheden mand eller kvinde.

At være krænket er bare blevet et øv ord, som folk slynger om sig lige så snart nogen tillader sig at være utilfredse med noget.

5 Synes om

Min søster, den 3. yngste ud af 10, blev 60 år i går … 60 år! :besvimer:
Jeg ved ikke hvor fejlen er opstået, for dengang vi var børn, var hun kun 5 år ældre end jeg … :gruble:

7 Synes om

Me, too…! :sunglasses:

Vi vokser bare ikke alle lige hurtigt - det oplever jeg også gang på gang… :sunglasses:

2 Synes om

Hvorfor Prewalker :woman_shrugging:t3: Ingen af vores piger har haft sådan nogle sko da min ortopædisk skomager Per S i aalborg fortalte det er noget “opreklamerede” noget og de altså intet godt gør i henhold til en alm god sko som passer barnet :see_no_evil: her har vores intet haft på indendørs andet end strømper (uden dutter disse skal man især være obs på inde i skoen da foden så ikke kan lave det lille frem og tilbage glid) :crazy_face: hvis det giver mening.

Så vi har bare købt alm gode sko fra H&M eller den lokale skobutik (Nike sko) især sko der gik lidt op af foden og støttede anklen blev vi anbefalet.


M’s første skridt

5 Synes om

Vi går efter en prewalker, fordi han stadig kravler en del. Så vi vil gerne have nogen, der har gummi på tåen for han ikke slider igennem dem for hurtigt :slight_smile: De prewalkers, vi kigger på, er også under kategorien første sko, de har bare det gummi på tåen.

Det med ankelstøtte er vi obs på.

1 Synes om

Dejlig tur :slight_smile:

Her lidt anemoner i skovbunden :slight_smile:

13 Synes om

Sikke en dag i kattegården…
Nogen tror måske at der ikke sker noget videre i sådan en kattegård…det gør der …

I morges da vi stod op var der bare fjer i hele stuen…og Mulle kom stolt vandrene med en død fugl i munden.
Det er sket før at en fugl har forvildret sig ind i gården…og det er ikke godt…for fuglen ihvertfald.

Her til aften er der så sket noget som heldigvis aldrig er sket her før…og gid det aldrig sker igen.

Her ved 21.30 tiden skulle Tommy lige ud og der hører han så kattene være meget sure omme bag i kattegården, han går om for at kigge…
Og ser at der er kommet en fremmed kat ind i gården.
Den kan IKKE komme ud, det er umuligt , men den kan komme ind ved at gå på vores tag og der må den jo så være kommet ind.
ALLE kattene var efter den og den for vildt rundt…
Hvordan skulle vi dog få den vilde kat ud :scream:

Molly kom også til og jagtede den rundt…
Vi fik jaget den om i den bagerste gård ud til haven og endelig var den ved lågen ud til haven og Tommy fik lukket op og ud for katten vildt af sted…og den for lige ud i Koibassinet…så nu er den sjaskvåd også…
Mon ikke det har givet den sådan et chok at den aldrig vover sig ind her mere…

Sikke en dag i kattegården…

9 Synes om

Ikke så sært at den fremmede kat ville ind i jeres superskønne kattegård,
men ejerne havde ikke i sinde at dele :yum:
Stakkels mis, både bortjaget og våd - man må da håbe, den har et hjem et sted i nærheden. :kryds:

1 Synes om

:tired_face: åhhh havde lykkeligt glemt hvor træls det er at kigge efter ok tørkost.

Ja, vi har godt set den her før…den kommer og spiser af det mad jeg stiller ud til de hjemløse misser der render rundt her.
Men…nu overvejer jeg meget kraftigt at holde op med at fodre dem, jeg vil IKKE have dem ind her…for sikke en tur det her var…

Ja, den stakkels mis…jagtet rundt og nu sjaskvåd og det er koldt…men så må den jo lade være med at tro at den kunne gå på vandet…det så faktisk ud som om at den kunne gå på vandet da den røg i det :sweat_smile: Synd for den…men så har den forhåbentlig lært at …her skal man ikke gå ind :laughing::laughing:

Og tænk at vores lille Molly hund jagtede den rundt også…hun passede på sine misser her…eller også frygtede hun at der kom en mere til her der også skulle have af hendes godbidder (mad er nemlig hendes livret :laughing:)

3 Synes om

Her ved dagslys…tænk så helt mørkt…blev missen jaget ud…ud og lige i fiskebassinet…stakkels mis…gid du har lært at her skal man ikke komme… :smile

6 Synes om

Øv. Havde glædet mig til at se Vilde Vidunderlige Danmark, da optagelserne så flotte ud. Men jeg er skuffet over at man vælger en tilgang med Disney fortælling og voldsom underlægningsmusik. Jeg har ikke brug for en romantisk historie om vores natur, men en realistisk og saglig formidling.

4 Synes om

Så så du ikke haren der blev taget af kongeørnen?

Og den døde ræv i vejkanten - jo. Der er liv og død, som i den rigtige natur :slightly_smiling_face: Det fremstår bare meget iscene- og sammensat med henblik på at skabe drama, når man anvender udtryk i stil med “som enhver forælder ved”, “den har en plan” og “tyvagtig” om vilde dyrs adfærd. Det er det, jeg mener med Disney - menneskeliggørelsen af dyrenes adfærd :relaxed:

6 Synes om