.o0(tanker i april)

Min nakke er også kogt krebse-farvet efter 2 dage i haven :hoho:

3 Synes om

Ja, ifølge mutti har jeg nu “vaskebjørnsøjne” aka solbriller permanent. Det er lidt vildt for det er kun en eftermiddag jeg har haft dem på, netop for at undgå permanente “solbriller” :smiley:

1 Synes om

:hoho:

13 Synes om

Vejret har været så skønt de sidste par dage, og trods solcreme ect. er mit soleksem gået helt banannas :tired_face: jeg havde ellers lykkeligt glemt hvor meget det skidt klør!!!

Det har været totalt i dvale under begge graviditeter og faktisk havde jeg lidt glemt det og bare nydt det gode vejr og at kunne være ude.

Det slutter så nu… Det hedder tøj der dækker alt og mine bomuldshansker samt factor 50 i ansigtet og stor solhat. Så træt af det, både min mormor og mor har det, jeg fik det først da jeg fyldte 19 og prøvet alt lige siden det er både UVA og UVB jeg ikke tåler. :face_with_hand_over_mouth: og flere graviditeter nej tak. :sweat_smile::joy: selv om det åbenbart er perfekt mod soleksem.

3 Synes om

Har du prøvet Beta Caroten piller/kapsler?
Det tager min soleksem (som klør ad pommeren til :grimacing:), så jeg tager dem altid som en kur om foråret (er ikke kommet i gang endnu … har ikke nogen :ups:) … min favorit er de her: Bio-Caroten - Antioxidanter - Pharma Nord | Shopping4net

2 Synes om

Jeg havde en gang lidt soleksem, der hjalp det at spise tidselolie kapsler, 6 om dagen. Hos mig gik det hurtigt over, men spiste de kapsler hver dag i et par år og har ikke haft problemer siden, men måske det er fordi jeg ikke kan holde til at være i direkte sol ret mange minutter ad gangen.

1 Synes om

Yep er prøvet ingen effekt :tired_face: lysterapi ect. Lægen har opgivet for en del år siden, alle mulige alternative ting er også prøvet. (Ølgærtabletter, gulerods kapsler ect)

1 Synes om

Tidselkapsler har vi alle 3 prøvet og netop med opstart længe før solen sådan rigtig kom og hos min mormor hjalp de. Og hun tager dem stadig - Men min mor og jeg havde ingen effekt trods vi forsøgte os i 4år med dem :grimacing: min mormor kan ikke tåle UVB, og min mor UVA - jeg begge :sweat_smile:

2 Synes om

Om 4 timer skal jeg hente en nu næsten tandløs Asani hjem fra dyrlægen. Jeg glæder mig ikke rigtig til det - jeg synes altid, han bliver så påvirket af narkosen og er længe om at blive helt frisk igen :s: Men heldigvis er alt da gået efter planen - så kommer vi vel også over de timer, det drejer sig om.

10 Synes om

Første træning efter 6 ugers pause overstået … med bagende sol som ekstra belastning
Men det var dejligt at komme i gang igen og se de andre på holdet :grin:
Selv om jeg har trænet en lille smule herhjemme (plus lange gåture), så er man bare mere motiveret, når man træner sammen med andre :ok:

3 Synes om

… naboens hund står ude i baghaven og galper op … og har gjort det nu siden kl 14-ish …

De første sure naboer rundt omkring har været ovre og skrige af husets åbne vinduer, så jeg føler ikke lige for, at gå over og banke på døren. Jeg tænker ejer allerede er godt gal i skralden, så venlige henstillinger kommer jeg næppe langt med i dag :frowning:

Stakkels stakkels hund - den kommer aldrig uden for baghaven. Den står inde i huset eller går ude i en lille baghave og ser aldrig andet. Stor fin springer spaniel af FT type. Den er top understimuleret og maks stresset. Den er super territorial og smågal i skralden. Det forstår man jo sådan set godt.
Allerede sidste sommer tilbød jeg at tage den med på gåtur nu og da, når jeg alligevel gik med Ninja på de længere ture, så den fik oplevet lidt. Men nej - det havde ingen interesse! :frowning:

Har hentet Ninja ind fra sin hundegård. Hun gik derude og peb fordi den hund går og skriger sådan. Hun er også tydeligt påvirket af dens hidsige og til tider lettere desperate gøen.
Nu slapper Ninja heldigvis af herinde.

stakkels stakkels nabohund :frowning:


edit: Nå kan se bilen er væk ved naboen = han er bare kørt fra hunden ude i baghaven :frowning:
For hulen altså :frowning:

Øv :worried:
Det er bare ikke sjovt at være vidne til, når dyr mistrives i den grad :flushed:

nej overhovedet ikke endda.
gik om bag ved stien, hvor baghaverne vender ud mod.
Rigtig nok gik den deromme, uden så meget som en vandskål eller kurv … Der var skygge - jovist, men hele haven er der kørt en fræser igennem, så den er bar jord overalt.
Intet at tage sig til, bare et jord-stykke, hvor den går og skriger på sine mennesker og kan hidse sig yderligere op … Stakkels hund :frowning:

Nogen mennesker skulle bare ikke have dyr, stakkels hund, min herte græder for den :cry:

jeg kan desværre høre på en anden nabo, at der forsøgt flere gange at melde det til politiet … men den får jo mad og vand indenfor … så der er ikke meget at gøre åbenbart :frowning:

hvad med at tage billeder, for går den ude hele dagen uden mad og vand er det jo misrøgt, den må da ikke gå uden vand hele dagen

det er sjældent mere end 3-4 timer af gangen, men det er jo også rigeligt…
Men fortsætter det sådan her dagligt, så ender jeg nok med det. Nu sidder jeg jo hjemme og hører det hver gang han lukker hunden ud.

nu kom i**oten hjem og tog hunden med. Jeg åbnede døren, lige som jeg hørte han låste sin, så det er nok ikke lige nu, jeg skal forsøge at gå derover. :confused: Der blev da ro, men på hvilken bekostning? hunden røg indenfor igen - i et lille rækkehus, hvor jeg jævnligt har hørt den bare kan “skride hen og lægge sig” … De skriger jævnligt så højt det kan høres, selv hvis de har lukkede vinduer og jeg går i haven :confused:

Underligt man vil have dyr, som man egentligt ikke kan lide :confused:

Kan kun være enig, han er sådan en der gør at det ikke burde være muligt for alle at anskaffe sig dyr :ahhhhhhh:

1 Synes om

6 Synes om

Efter en super hyggelig aften i går med masser af kattesnak og alternative ideer om bare en lille udstilling :joy: arbejder jeg hjemme idag :blush:
Dagens program starter med en kop morgenkaffe udenfor i solen :sunny::+1:t2:

6 Synes om