Mini har altid synes at det var enormt sjovt at kradse i mine sofaer, og de er efterhånden ikke særlig pæne . jeg kan ikke få hende til at stoppe, og ‘tør’ ikke købe nye sofaer fordi jeg ikke vil have dem ødelagt. hvordan hulen får jeg hende til at forstå at det altså er kradsetræerne og ikke sofaen hun skal hvæse sine klør på?
Det kommer jo lidt an på hvor på sofaen hun gør det
Hvis det er på armlænene kan du sy nogle ‘‘skåneærmer’’ til at sætte hen over
Ved igen, og igen og igen, at flytte hende over til kradsetræet når hun kradser på sofaen, og skamroser hende, når hun gør det rigtige… positiv forstærkning
Leg med hende op ad træet med en drillepind… sæt evt et kradsebrædt op ved siden af sofaen (men ikke for tæt på heller)
Evt sprøjt noget på træet som hun godt kan lide mv…
Her er der 5 katte der bruger sofa, spisebord og krædsetræer
til at hvæse kløer i, jeg har opgivet at få dem til at stoppe.
Når mine møbler ikke kan mere så må jeg finde nogen brugte til billige penge.
billeder af Minis kunstværk. både på armlæn og på det stykke armlænet sidder på(ved ikke lige hvad det hedder)
Jeg kan se at det også kan have noget med stoffets struktur at gøre. Mit b kuld elskede at kradse i armlænene på min sofa, men efter der er lagt et stykke stof over sker det kun hvis stoffet er gledet væk.
Så hvis det er groft vævet (min erfaring) så er det at værre end hvis det er fint vævet.
/Dorte
[quote=birtheras;183229]Det kommer jo lidt an på hvor på sofaen hun gør det
Hvis det er på armlænene kan du sy nogle ‘‘skåneærmer’’ til at sætte hen over :)[/quote]
det er både på armlæn men også under armlæn.
hvad er det der skåneærmer?
altså, min uldsofa gik fra
uld til
heluld til
heluld opskåret
og så kom “indmaden” ud
- det gjorde sofaen også, kattene blev:-)
Købte to brugte lædersofaer - der virker perfekt, dem kommer der ikke noget ud af:-)
[quote=Dorte Birkedal;183238]Jeg kan se at det også kan have noget med stoffets struktur at gøre. Mit b kuld elskede at kradse i armlænene på min sofa, men efter der er lagt et stykke stof over sker det kun hvis stoffet er gledet væk.
Så hvis det er groft vævet (min erfaring) så er det at værre end hvis det er fint vævet.
/Dorte[/quote]
hvordan kan man vide om det er groft eller fint vævet? det er lædersofaer
Sådan gør Silke også - hun laver ALT om til frotté…
[quote=Lis Dahlstrøm;183242]altså, min uldsofa gik fra
uld til
heluld til
heluld opskåret
og så kom “indmaden” ud
- det gjorde sofaen også, kattene blev:-)
Købte to brugte lædersofaer - der virker perfekt, dem kommer der ikke noget ud af:-)[/quote]
det er lædersofaer jeg har, og de er rigtig gode at kradse i, skulle jeg hilse at sige fra Mini:thumbup:v
Svarede inden jeg havde set dine billeder - og læder er der vist også mange forskellige kvaliteter af, kan ikke lige huske hvilke der er bedst hvis man har kat.
/Dorte
[quote=Rimmen;183232]Ved igen, og igen og igen, at flytte hende over til kradsetræet når hun kradser på sofaen, og skamroser hende, når hun gør det rigtige… positiv forstærkning
Leg med hende op ad træet med en drillepind… sæt evt et kradsebrædt op ved siden af sofaen (men ikke for tæt på heller)
Evt sprøjt noget på træet som hun godt kan lide mv…[/quote]
kradsetræet står lige ved siden af. men kan det være fordi det er et lorte kradsetræ, og at det der krads ikke er godt nok til prinsessen? (det er købt på macca, så man kan ikke påstå det er kvalitet.)
kan man evt købe catnip til at smørre på?
[quote=PiaH;183233]Her er der 5 katte der bruger sofa, spisebord og krædsetræer
til at hvæse kløer i, jeg har opgivet at få dem til at stoppe.
Når mine møbler ikke kan mere så må jeg finde nogen brugte til billige penge.[/quote]
også spisebord? sådan et har jeg ikke endnu. hæhæ.
Sådan gør Silke også - hun laver ALT om til frotté…
[/quote]
suk. de dejlige katte:argh:
[quote=Mette Stevnsborg;183240]det er både på armlæn men også under armlæn.
hvad er det der skåneærmer? [/quote]
Kan se at det godt kan sættes på din sofa -høhø
Altså du tager og laver en skabelon af fronten på dit armlæn.
Så klipper du et stykke stof der passer i den facon, husk at lægge søm til.
Så skal du bruge et langt stykke stof som passer i længden fra bunden af armlænet og til lidt under sæderne.
De to ting skal nu syes sammen
Det kommer til at virke som et etui du sætter over armlænet. Du kan enten forsøge at lave det i samme farve eller finde en farve der matcher og ser godt ud.
Hvis ikke du forstår det skal jeg forsøge at tegne det -høhø
[quote=birtheras;183251]Kan se at det godt kan sættes på din sofa -høhø
Altså du tager og laver en skabelon af fronten på dit armlæn.
Så klipper du et stykke stof der passer i den facon, husk at lægge søm til.
Så skal du bruge et langt stykke stof som passer i længden fra bunden af armlænet og til lidt under sæderne.
De to ting skal nu syes sammen
Det kommer til at virke som et etui du sætter over armlænet. Du kan enten forsøge at lave det i samme farve eller finde en farve der matcher og ser godt ud.
Hvis ikke du forstår det skal jeg forsøge at tegne det -høhø[/quote]
du må gerne tegne det:tihi:
Hej.
Jeg ved at Ann K har sådan nogle smarte nogen til stoleben, sofahjørner mv.
Scratch guard og Hjørneprofiler.
Måske noegt af det kan bruges?
/Mette
Altså det der vist i rødt er fronten på dit armlæn og det der er stribet er det andet stykke ser skal syes sammen med fronten.
Håber du forstår det nu, ellers må jeg vist opgive at forklare
[quote=birtheras;183269]Altså det der vist i rødt er fronten på dit armlæn og det der er stribet er det andet stykke ser skal syes sammen med fronten.
Håber du forstår det nu, ellers må jeg vist opgive at forklare[/quote]
super:thumbup: må se om jeg kan få min mor til at lave det:tihi:
Hej
Jeg købte en Andreas Hansen sofa med grønlandsk uld på hynderne. Efter 2 år var de fuldstændig ødelagte af katteklør, - - skønt kradsetræer i alle størrelser, - - – - Da jeg altid har sagt : " mine katte skal være her, var jeg nødt til at finde en løsning, og efter et års tid med lagner o. l. besluttede jeg at købe nye betræk ( kunne man heldigvs få syet i Svendsen møbler i Hillerød) ,- så jeg fil lavet hyndebetræk for 13,000 i koksfarvet Microfiber! OK mange penge, - - men kattene kradser ikke i sofaen, - de kan ikke-høhø,- så nu har jeg sofa + tilkomne stole i mange år! Så skal man købe møbler, kan jeg varmt anbefale Microfiber!!
Knus fra Cats og Conni
Skulle liiige til at sige at Bølle også har sat kløer i vores lædersofaer, lige ind til jeg så billederne -what
Så er det der er sket med vores vand ved siden af…