Ja jeg er jo - endnu engang - blevet belært af en altvidende person, der hårdnakket påstod at ALLE røde katte var hankatte. Måtte fortælle ham at han var en lille smule forkert på den, og at der skam eksisterer MANGE røde hunkatte. Til det fik jeg svaret at det kunne bare ikke passe, og at han havde lært, at ALLE røde katte var hankatte. SÅ måtte jeg jo lige fortælle ham lidt om genetik, og at det var en skrøne… Ved ikke om jeg fik ham overbevist om, at han tog fejl. Hvis ikke - nårh ja så op i måsen med det for nu har jeg FERIEEEEEE.
Men jeg må indrømme, at jeg er lidt træt af at blive belært om at:
røde katte ALTID er hankatte
maine coon katte skal have et sødt lille ansigt med en lige profil
skovkatte SAAAAAAAGTENS kan være korthårede
siamesere er de katte der har meget pels og har rendt hovedet ind i en mur
racen hellig birma hedder hellig BURMA
OG at de selvfølgelig ved bedre for nu har de haft kat i maaaaaaaaaange år… -mai
Jo jeg gør, men når jeg fortæller at jeg opdrætter siamesere ved folk selvfølgelig godt hvad det er for nogle katte… Nemlig dem med meget pels og ingen næse [bigfornaermet]
Jeg fik en gang en fornærmet kommentar på en udstilling om at min kat var bidsk, fordi den tillod sig at give et hvæs til een som stod med hele femøren mast ind imellem burgitteret og råbte Nåååååhr!
Generelt er jeg også træt af at blive belært om at katte har brug for
at løbe frit, pånær dine fine racekatte, selvfølgelig
at parre sig med hinanden, fri kærlighed, hvorfor skal du være så nazistisk?
At killinger kan tages fra mormis når de er 8 uger [smilie=hate-boid.gif]
At racekatte er indavlede, men huskatte er ikke -høhø
At blandingskatte/hunde er sundere end race-rene -mai
Og så er jeg træt af altid at få kommentaren “nåhr det er Skovkatte” hvis jeg viser billeder af mine katte, så jeg har nu omdøbt Somalien til Afrikansk Skovkat -muhaha
Åhhh jeg er SÅÅÅ træt af at blive belært om alt mellem himmel og jord om misserenes ve og vel da jeg jo umuuuuligt kan vide noget som helst om katte når jeg er “ny” katteejer og “ung” -mb, -mb, -GRR -GRR
Så er jeg træt af noget andet… Da jeg arbejder på et apotek er jeg godt træt af at blive belært med hvordan lægemidler virker og gamle husråd som der ikke er dokumentation for. Arghh jeg VED godt hvordan lægemidlerne virker og fru mormor behøver ikke fortælle mig det bare fordi hun er 100 år ældre end jeg. Og dem der er 100% overbevist om at når medicinen ikke er den originale så kan man ikke tåle den! Arghh! Det er jo fuldstændig det samme der er i !! Så skal du få en reaktion på et bindemiddel i tabletten som kan være anderledes fx kartoffelstivelse i stedet for majsstivelse og jeg tror ik lige at halvdelen af danskerne lige pludslig er allergiske overfor kartoffelstivelse. Det der har betydning for virkningen er det virksomme indholdsstof og det er jo det samme… Ja jeg er 1 stor undren… -uha
åhh… ja og så er katte jo åbenbart også dummere og kedligere end hunde…
en ting jeg har fundet ud af er vanvittigt træls er når man bliver belært om hvordan man skal holde ens husdyr. Ligesom at folk ikke tror på at man kan opdrage en kat…
Jammen selvfølgelig— hvid kat = albino = døv… Altid
Det er skide synd at kattene ikke kan rende frit. Må de kun komme ud i din egen have??? -jailjail
AAAh er du nu også helt sikker på at du ved hvem faderen er???
Det kan jo være det er naboens blanding… -what
Ja for han render jo selvfølgelig rundt med “juvelerne” intakte og hygger på kryds og tværs… Flot
I mit næste “kuld” kan der komme den rigtige farve, det var en pige du skulle have ikke? [bigloony] Pepina le Pew, orv ja og næste “kuld” er faktisk P-kuldet -muhaha