Okay - DET er bare for underligt (nye anerkendte navne)

[QUOTE=MichellaOliver;919141]Europa synes jeg faktisk kunne være et lidt pænt pigenavn :tihi: Spøjst, men pænt.

Til gengæld kan jeg ikke forstå at nogen ville kalde deres lille datter for Nitte? Det er da bare at give pigen dårligt selvværd fra starten.

Og “Og” som drengenavn. Og Tavs? Tung? Wow… :uha:[/QUOTE]
Nitte er faktisk sådan sprogligt meget sødt - lidt som Ditte. Men fordi det har den betydning det nu har… nej…
Taus kender jeg som drengenavn, og der er ikke så langt til Tavs. Det lyder ikke så mærkeligt igen. Men, hvis nu han viser sig at snakke som et vandfald :tihi: På den anden side, det er jo ligesom folk der hedder Glad eller Suhr til efternavn…

[QUOTE=DK Lindvig;919143]
Navnet Altan lyder umiddelbart lidt mærkeligt for mig “gamle” dansker; fordi jeg tænker på en ting, og ikke et navn.
Hvis jeg lægger trykket på forreste stavelse, så lyder navnet anderledes, og får mig til at tænke på, at det kunne være et ganske almindeligt navn i andre lande.[/QUOTE]

Jo det tænkte jeg osse på. Ligesom Sok. Det kunne være et normalt fjernøstligt navn, f.eks. Jeg tror også ar Gift er det engelske gave. Men hvis man skal bo her, kan det vel stadig give problemer :gruble:

[QUOTE=Camischa;919213]En del af de nævnte navne er i hvert fald udenlandske navne, og der er de måske ikke så underlige :slight_smile:

Og de bliver da meget mere fantastiske hvis man kombinerer dem, hvem drømmer måske ikke om at hedde Befri Ninja Panda eller Aloha Dyne Engel?[/QUOTE]

:lol: :lol: :lol:

Jazz Faktor Haj… og så viser han sig at være tonedøv… :muhaha:

Det minder mig om en standup komiker, der ville kalde sin søn
Kristian Med CH :høhø:

De børn kommer jo aldrig til at kunne introducere sig selv,
uden samtidig at skulle forklare … det er bare åndssvagt.

jeg har et vennepar hvor de har kaldt deres drenge, kort og lang ??? øhm okay hvorfor ikke knold og tot så :slight_smile:

Minder mig om en skole Casper være lærervikar på. Han havde to børn i hver sin klasse med mærkelige navne. Den ene var en pige ved navn Chili. Den anden en lidt ældre dreng ved navn Ole Rune…

Det allersjoveste var så at de viste sig at være søskende! Chili og Ole Rune?! :klapper:

Så hellere Dan og Mark :cool2:

Da jeg gik i skole var der to tvillinger der hed Adam og Eva :besvimer:

[QUOTE=Ann R;919227]:lol: :lol: :lol:

Jazz Faktor Haj… og så viser han sig at være tonedøv… :muhaha:[/QUOTE]

:lol: :lol: Ja, eller “Tavs Og Tung” :tihi:

:lol: sidder og har latterkrampe.

:storrespekt: :lol:

Jeg havde en kæreste hvis far ville have haft at han skulle hedde Dan Mark - Han var så endt med Heine Dan :rulleøjne:

Storebroderen hed i øvrigt Tony Tim :tihi:

Min svoger hedder Kim Ib… Han bliver TOSSET hvis vi nævner det :tihi: Gad vide hvorfor :klapper:

Mystiske navne…stakkels børn…men Laban er faktisk et arabisk drengenavn.

Chili…det hedder hende der…hvad hedder hun nu…jo, Chili Turell.
Paprika (Steen)…er da heller ikke helt almindeligt, der er også andre krydderurtenavne…Timian…der sker en udvikling, også i navne…

Nogle af dem er ret mystiske, og jeg håber de forældre der vælger dem OGSÅ giver deres barn et mere … almindeligt… navn så de selv kan vælge om de vil hedde noget mystisk eller noget der ikke altid får løftede øjenbryn og/eller latterkramper.

Det er desuden voldsomt belastende ALTID at skulle stave sit navn. Jeg synes ikke engang at mit navn er særlig specielt, men alle mine tre navne kan staves på flere måder, Lisbeth, Lizbeth, Lisbet - Hviid, Hvid, Wied og Jakobsen med k og c…

Så er et navn som Ib meget nemmere!

Jeg havde så en fiks ide om netop at kalde en dreng - hvis jeg havde fået sådan en - for Dan Mark. Jeg kender faktisk en Dan Mark. vældig flink mand :slight_smile:

Men …

Befri Europa Pedersen?

Skak Og Ludo Olsen?

Ninja Panda Ahasverussen?

Eller et par der hedder Jazz og Pop? Og hvorfor må en pige ikke hedde Jazz? Eller en dreng Pop? Hvis de nu bedre kan li’ det?

Tavs er så et gammelt navn, bare normalt stavet med u. Taus er ikke så sært. Og Hans Tausen har man jo da hørt om :slight_smile:

[QUOTE=DK Lindvig;919143]Navnet Altan lyder umiddelbart lidt mærkeligt for mig “gamle” dansker; fordi jeg tænker på en ting, og ikke et navn.
Hvis jeg lægger trykket på forreste stavelse, så lyder navnet anderledes, og får mig til at tænke på, at det kunne være et ganske almindeligt navn i andre lande.[/QUOTE]

Jeps. Jeg kender en fyr, som hedder Kamel (udtalt ka’mæl), han er tuneser. Og i min skoletid var jeg kærester med en Laban - som i øvrigt var pæredansk. Min svoger hedder Inder, han er af indisk-engelsk afstamning og det er et helt almindeligt indisk navn.

Og selv er jeg jo også vokset op med et “underligt” navn. Det er blevet mere populært efterfølgende, men da jeg var lille, havde folk ofte aldrig hørt navnet Pil før. Men jeg er såmænd ikke blevet drillet mere med “pil og bue” end Sidsel blev med “Sidsel tidsel”. :wink:

Da jeg skulle fik Natascha var jeg i en online mødregruppe med en som var nogen af de første som søgte om Cirkel. De fik 2 afslag dengang (11 år siden), men det er da blevet godkendt efterfølgende kan jeg se. :slight_smile:

[QUOTE=Sim-Sim;919318]
Paprika (Steen)…er da heller ikke helt almindeligt, der er også andre krydderurtenavne…Timian…der sker en udvikling, også i navne…[/QUOTE]

Jeg mener at have læst engang, at Paprika (Steen) vist er et kunstnernavn, at hun i virkeligheden hedder noget andet.

Flemming og jeg faldt godt over listen for et par dage siden, og vi blev enige om, at hvis mine forældre havde fået lov dengang, så skulle jeg nok have heddet Nitte og min lillebror Awesome :cool:

LOL!

Så er jeg altså godt tilfreds med at mine unger har nogle gode gammeldags “kedelige” navne :tihi:

Tænk at hedde; “Dyne Larsen” f.eks. eller hvad med Jura Memo?

Folk er ski godt nok… spændende… indimellem…

/Mette

Ja, det er svært at forstå, at det for kun nogle få år siden vakte opstandelse, at en mor ville kalde sin dreng Christophpher…

Det er slet og ret børnemishandling…