Okay - DET er bare for underligt (nye anerkendte navne)

[QUOTE=En forhenværende bruger;919380]Jeg mener at have læst engang, at Paprika (Steen) vist er et kunstnernavn, at hun i virkeligheden hedder noget andet.

Flemming og jeg faldt godt over listen for et par dage siden, og vi blev enige om, at hvis mine forældre havde fået lov dengang, så skulle jeg nok have heddet Nitte og min lillebror Awesome :cool:[/QUOTE]

Paprika Steens rigtige fornavn er noget så almindeligt som Kirstine.

Chili Turell er så også døbt Inge Margrethe:høhø:

Jeg kom til at tænke på en Johnny Cash sang; A boy named Sue

Drengens far forlader sønnen,men giver ham navnet Sue. Fordi han så bliver nødt til at lære at slås:ups:
Jeg tror nu ikke det er den tankegang,der ligger bag de forældre som giver deres børn sære,specielle navne:S

De burde blive katteopdrættere i stedet:tihi:

Så kan de få styret deres navnelyster:p

Tine

Det ender vel med at Hrönn også bliver godkendt :uha:
Det bliver NAVNET om nogle år … :rock:

Jeg har i øvrigt arbejdet med en Ninja for nogle år siden. Hun var vel på min egen alder, så det er ikke et helt nyt fænomen.

Nogle af navnene er da ikke så slemme - men jo visse af dem er ret alternative set med danske øjne.

Jeg har dog kun én gang protesteret over et forældrepars opfindsomhed, da min ene storesøsters veninde og kæreste planlagde at søge om at kunne døbe knægten Janus… Med I! Fordi det på daværende tidspunkt var moderne at erstatte j med i, bl.a. i navnet Ian i stedet for Jan, hvor det så varierer om de udtaler i’et som j eller om man kan høre i-lyden også… Jeg var selv, på daværende tidspunkt forholdsvist ung, men jeg var sprognørd, og skrev navnet ned for dem med en passende afstand mellem I’et og resten af navnet… det fik dem heldigvis på bedre tanker… :tihi:

Selv hører jeg til dem, som godt kan lide alternative navne, men der er grænser for hvilken galskab jeg ville udsætte mine børn for… håber jeg da :klapper:

Jeg har også en kollega, der har en gammel “onkel Offer”, så det navn kan
heller ikke være helt nyt - eller også har det været udgået og godkendt igen :?

Næppe, men der er da nogen forældre der måske burde tænke lidt på hvad det kan betyde for barnet.

Det er jo ikke navnet der gør en person speciel - det er derimod den person man udvikler sig til. Men nogen mener så åbenbart at personligheden skal have lidt hjælp med på vejen, og hellere negativ omtale end ingen omtale… Det bliver vel også lettere for folks unger at komme med i reality tv hvis man hedder noget tåbeligt. :wink: Der er da helt klart navne der bare indikerer at her er curling-forældrene helt fremme i skoene.

[QUOTE=Skattekat;919488]Det ender vel med at Hrönn også bliver godkendt :uha:
Det bliver NAVNET om nogle år … :rock:[/QUOTE]
Jep! :coool:

hvis jeg får trillinger og de alle er piger, så skal de hedde Hrönn1, Hrönn2 og Hrönn3:cool:

[QUOTE=PiaB;919526]Jep! :coool:

hvis jeg får trillinger og de alle er piger, så skal de hedde Hrönn1, Hrönn2 og Hrönn3:cool:[/QUOTE]

Godt valg

:klapper::klapper::klapper:

Jeg hørte en gang om en der hed Teddy til fornavn og Bjørn til efternavn… Teddybjørn!!! Og hvad med Anne Dam???

Uha, stakkels børn - stygge forældre - tænk jer dog om!

Jeg hørte en gang om en der hed Teddy til fornavn og Bjørn til efternavn… Teddybjørn!!! Og hvad med Anne Dam???

Uha, stakkels børn - stygge forældre - tænk jer dog om![/QUOTE]

Mette Vuns. :wink:

Jeg mener seriøst at nogle af navnene er børnemishandling.

Jeg kom lige pludselig i tanke om at der er en dreng i min datters klasse, som hedder Rumle. Sjovt at jeg ikke tænkte på det som et mærkeligt navn da tråden dukkede op, men det er måske fordi vi er vant til det, så han kan ikke være andet end en Rumle i vores øjne.

:lol::lol:

Tænk at hedde “Og” :gruble:

En gammel veninde og hendes kæreste er lige blevet forældre til en lille dreng, som de har valgt at kalde Cornelius :S… Og en HF klasse kammerats datter hedder Olga… Stakkels børn…

Personlig er jeg bidt af en gal navne-interesse! & jeg elsker specielle navne! Samler på navne i den forstand at jeg har mig en lille bog jeg skriver navne ned i, når jeg støder på nogle jeg synes ekstra godt om. Men. Kæmpe men, nu skal jeg godt nok ikke have børn, men havde jeg skulle, ville jeg aldrig have valgt de navne jeg er mest vild med, netop af hensyn til barnet. Mine børn ville så med glæde når de blev ældre, få lov til at kikke i bogen (eller selv finde på et navn) & skifte navn, jeg mener ikke ens navn skal følge en hele livet hvis man hellere vil hedde noget andet.

Dog har jeg den holdning, at hvis nu alt var tilladt (altså inden for navne) så ville vi måske bedre vende os til de mere specielle navne & så ville det ikke vække den samme opsigt med et specielt navn. Absolut den bedste løsning efter min mening :slight_smile:

Eksempler på navne jeg kunne have haft lyst til at give mine børn (hvis jeg skulle ha haft børn) men som jeg ikke ville vælge netop af frygt for de ville blive drillet med det.

Tvillinger, pige & dreng: Pil & Bue. Jeg kan rigtig godt lide begge navne & synes de klæder hinanden, men de børn ville jo blive drillet hele livet med det :frowning:

3 piger: Vibe, Lærke, Mejse: Superfede navne sammen, men igen, de ville for evigt blive kaldt søstrene pip :S

Ambrosius er også et navn jeg er helt vild med, men ville næppe vælge det til mit barn, igen frygten for at det ville være for specielt.

Sol er efter min mening et superflot pigenavn, men jeg ved ikke om jeg ville turde bruge det.

Jeg er selv navngivet Ea Kathrine, Ea fordi mine forældre faldt fuldstændig for navnet da de hørte det, heldigt for dem at jeg ikke blev en dreng :smiley: Til trods for, hvis vigår ca 4000 år tilbage, var det faktisk et navn på en mandlig gud :wink: Kathrine valgte de så for at give mig et mere almindelig navn jeg kunne bruge hvis jeg ikke kunne lide Ea. & at det lige blev Kathrine til mellemnavn, var for at blødgøre min farmor ved at give mig hendes mellemnavn. Hun var nemlig meget imod at jeg ikke skulle døbes, desværre havde min far ikke så godt tjek på ting, så det blev min farmors mor jeg blev opkaldt efter, min farmor hed nemlig Kirstine :smiley:

Dyr der imod, kald dem så tosset ting man lyster, de er alligevel ligeglade :slight_smile:

Kommer i tanker om en dame jeg kendte engang - og hun var gammel allerede dengang, så mon ikke hun var født omkring århundredeskiftet - forrige altså? Hun hed Ane, hvad der jo var okay normalt; men hendes søster hed Mone… ikke Mona, Det er også lidt specielt, jeg har ikke hørt det før eller siden.

[QUOTE=DK Thomani;919573]Mette Vuns. :wink:

Jeg mener seriøst at nogle af navnene er børnemishandling.[/QUOTE]

Og et par af de klassiske engelske:

Ben Dover

Seymor Butz

Rumle Skafte er der vist en eller anden semikendt der hedder. Og Rumle Hammerich er kendt nok til at jeg ikke spekulerer over Rumle som særlig underligt.

Jeg er enig i at en del af de navne er børnemishandling hvis ikke der OGSÅ bli’r givet et mere normalt navn som det stakkels barn kan vælge at kalde sig.

Da jeg blev konfirmeret og præsten læste alle folks mere eller mindre hemmelige navne op var der også et par der blev “outed” med spøjse navne. Bedst husker jeg David som viste sig at hedde David Antonius. Det var så lige dengang Antoniusgrisene kom frem… gæt selv hvad han blev kaldt resten af skoletiden… :frowning:

En anden ting er så at VIL børn drille så skal de nok få lavet selv helt almindelige navne om til noget… Fisbeth f. eks. ih hvor SJOVT… NOT! (og nej ikke engang Flisbeth…)

Da Alex hed Pernille kaldte vi hende tit Persille. Både fordi det lyder sødt OG fordi hun sådan set lisså godt ku’ vænne sig til det. Min teori er at et kælenavn kan man ikke drilles helt så meget med. Og hvis jeg havde en femmer for hver gang nogen, når de hørte at Andrea hed Andrea, spurgte om vi så også havde en Kaj… ha ha ha… så var jeg millionær i dag :slight_smile:

Hvem vil også kalde sit barn for Adolf? eller Alfons? Eller bare Børge? Selvom det egentlig (måske lige med undtagelse af Alfons) er normale nok navne… de har bare en lidt kedelig klang…

Det samme med Ingrid og Lillebror - hvis nogen ellers kan huske dem nu om dage :slight_smile:

Man kan virkelig undre sig over nogle af de navne der bliver givet idag. Og ja, disse er virkelig også mærkværdige!!

Hvis jeg skulle have et barn ville jeg også have at barnet skulle have et lidt anderledes navn. Men slet slet ikke SÅ anderledes navne, som de nyeste der er givet. Det er bare mærkværdigt! Stakkels børn.

jeg kender faktisk et par som har navngivet deres fantatiske søde pige for Ingrid :slight_smile:
De har faktisk to - de hedder Ingrid og Søs :slight_smile: (Og Søs kom først! :D)

[QUOTE=TrekkieGrrrl;920117]Jeg er enig i at en del af de navne er børnemishandling hvis ikke der OGSÅ bli’r givet et mere normalt navn som det stakkels barn kan vælge at kalde sig.
[/QUOTE]

Umiddelbart så ja… det er sg* børnemishandling at kalde sin unge Tung Og Tavs!!! (tak for den - den er simpelthen guld værd!)
Men det er der vel heller ingen danske forældre som ville?
Lige så lidt som jeg kan forestille mig at et kinesisk par ville bruge Og Tavs sammen med deres barns navn Tung :wink:
Fidusen er vel at en del af navnene netop er udenlandske, og derfor lyder meget morsomme i vores ører - ISÆR når vi så udtaler dem på dansk :smiley:

Men… man skulle måske bruge den taktik, som jeg jævneligt har brugt, når jeg er faldet over morsomme eller uudtalelige navne hos udlændinge… Jeg er nemlig helt sikker på at de også er ved at hulke af grin over mit navn! Eller at det i det mindste lyder meget eksotisk og fremmedartet :wink: