Oktober tanker 2020

Prøv lige at se de her fantastisk katte :grin: Kattedyr

8 Synes om

Jeg har aldrig før haft så meget brug for en sort kat :heart_eyes:

De er godt nok flotte :heart_eyes:


Det er jo Solange :hjerte:
billede

2 Synes om

Åh hvor er de skønne! :heart_eyes: :hoho: Jeg kan ikke lige gennemskue, kan man købe dem, hvis ja, så hvordan!?

Hvor er de fede :smelter:

Hvem i h*lvede har en hund til at stå og gø udenfor kl. 2 om natten?? :face_with_symbols_over_mouth:

Det sikkert ikke helt så irriterende, som hvis den stod inde i huset og gøede :roll_eyes:

2 Synes om

Efter at have prøvet at leve med kloge katte, har jeg fundet ud af at jeg er godt tilfreds med at leve med ikke-kloge katte. Meeen de behøver altså ikke at være helt så dumme som Alvin. Har fået en ny reol på badeværelset, så den skal Alvin selvfølgelig hoppe op på. For at undgå dette, havde jeg sat noget op på den så han ikke kunne hoppe der op, troede jeg. For lidt siden kunne jeg så høre ham miave og miave, og så tænkte jeg “er det lykkes ham at hoppe op men ikke kan komme ned?” :gruble: Bingo, så måtte ud og løfte ham ned. :rolleyes2: Og det bliver næppe sidste gang. :hoho:

2 Synes om

Kattene får et nyt kradsetræ i min fødselsdagsgave, har jeg besluttet. Der er jo kommet lidt ekstra penge i kassen i denne måned (inkl. hensatte feriepenge) :slight_smile:

Det bliver PetFun igen - har kigget på andre muligheder, men vender hele tiden tilbage til PetFun. Jeg har kig på det, der hedder Isabell.

Jeg kan bare ikke finde ud af, om jeg skal vælge 40 eller 50 cm diameter til hulen og træsengen. Er 40 cm mon ikke nok, selv om mine katte er store eksemplarer af deres race? Der er en væsentlig forskel i prisen, nemlig. Det samme gælder stammer. Jeg er sikker på, mit nuværende PetFun er på 14 cm. Har nogen erfaring med 12 cm?

5 Synes om

Vi har lige fået et modiffet Tanja (mener jeg). Muffe bruger hulen. Det er bare en standard :slight_smile:

2 Synes om

Lyder rigtig! :blegne: :surrender: :hoho:

Milton the Cat

5 Synes om

Træt med træt på. Godt jeg bare skal vaske tøj idag

2 Synes om

Den kiggede jeg faktisk også på. Der er jo grænser for, hvor mange pladser de har brug for ad gangen :slight_smile:

Jeg tænker jo også, at de store størrelser er beregnet til medfødt store katte som MCO og ikke bare katte, der er blevet lidt store med tiden :wink: Så jeg tror, jeg risikerer det. Og 12 cm stammer. Hvis de ikke kunne holde, ville de vel ikke sælge dem.

Jeg kender mange NFO-opdrættere, som har de almindelige stammer. De virker uden problemer :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Tak, Pernille :ok:

1 Synes om

12 cm er super gode, når de skriver massiv træ, ja så er det massiv træ, det vejer en krig.
du bliver glad for dit valg :grin::grin::grin:

alene stammen på 90 cm vejer over 6 kg

1 Synes om

Vi har fået en ekstra soveplads sneget ind på midten af den ellers lange pæl og fået skiftet den øverste køje ud med en rund send. Så var mor her tilfreds med udseende og antal pladser :hoho:

1 Synes om

Mit Perfun (gulv til loft) har 12 cm. stammer. Det har holdt og holder stadig fint til huskatte i sværvægter klassen (Desmond vejer 8 kg.) :ok:. Jeg tænker også, du sagtens kan nøjes med hulen på 40 cm. Diameteren på min kradsetønde er 40-43 cm (indvendig/udvendige mål). Desmond kan nemt være i de huler :slight_smile:

2 Synes om

Nu har jeg bestilt Isabell - i de små mål :slight_smile:

Så er spørgsmålet, hvad jeg gør med det gamle. Noget af det er så slidt, at det bare skal ud, men fx tønden kan uden tvivl holde længe endnu. Den har ikke været ret meget brugt, heller ikke til at kradse i. Der er også en stolpe, som sikkert kan bruges, hvis man lige mangler en.

Jeg kunne selv gemme det, hvis jeg havde plads til at opbevare det, men det har jeg ikke. Så hvis nogen står og mangler noget - også liggepladser (minus seng) og ramme til hængekøje - kan det være, vi kan finde ud af noget. Det er så trist at smide ud, synes jeg.