Jeg opgav at diskutere med mit indre vækkeur lidt i 6 Det har været sådan en uge, hvor det er vendt til at jeg vågner ved 4 tiden
i går morges var det 02…i dag blev det til 445 …
OK - måske er fasaner ikke helt så blanke, som jeg påstår; naboen har jagt i dag og en stor del af deres (udsatte) bestand er netop pilket over vejen, og går nu på vores folde…
Ømme trætte ben og arme.
Brugte 7 timer på at plante 35 meter hegn.
Det blev godt og nu har jeg en helt privat have uden indkig fra offentlige veje. Nice!
Jeg har ellers også altid ment, at fasaner ikke stod forrest i rækken, da der blev uddelt kyllingehjerner. Kommer man kørende i bil, og der står en fasan i siden af vejen, kan man være 99,9 % sikker på, at den - i sidste øjeblik - bestemmer sig for, at den skal over vejen. Jeg har jo lært det nu, så jeg tager farten af i god tid
Er det jeres “blok” (eller hvad sådan noget hedder…
) der er gået sammen om at lave det i fællesskab?
Fasanhjerner er klart mindre end kyllignehjerner, og jeg kan heller ikke afvise, at det er tilfældigt at de lige tog på udflugt i går.
Det sker jævnligt, især lige når de er lukket ud af volieren, at vejen simpelthen er blokeret af fasaner.
Nu er der tale om en blind vej med yderligere 6 ejendomme, så jeg har til dato ikke set flade fasaner derude - havde de gået ud til trafikeret vej, tænker jeg der var røget en del på den konto…
når en drøm i opdræt brister og alligevel ender med at gøre en glad. Det skete i dag.
Vores kære Boss havde vi glædet os så meget til at lave et par kuld med og have med på show, men vi fik ham snippet før tid, dan han og perle bare var på kant med hinanden. Det fik også enden, men Boss blev ved med at være nervøs og meget stille og trak sig fra alt kontakt
Vi havde et ungt par på besøg, hvos han viste en forsigtig interesse og ville gerne lege lidt da de andre katte var smidt ud i løbegården.
Vi aftaler en 3 uger prøveperiode, da han nok vil være meget forsigtig og gemme sig til en start.
Men nej, han går ud af transportkassen med høj haleføring og undersøger det hele, kommer med jævne mellemrum og skal lige nusse af de nye ejer. Henter sig legetøj i transportkassen og begynder at lege. Så er det altså lykken at sende en kat ud i nyt hjem
Åh hvor godt. Og ja, nogen gange blomster de helt op når de skifter hjem.
Helt enig, men havde slet ikke forvente så stor effekt med det samme. tilmed kan det også mærkes herhjemme Perle virker også langt mere afslappet
Det er jo rent win-win, dejligt.
Alvin som ellers ikke virkede specielt tilbageholdende eller mærket af at være på internat, hvor jeg jo har ham fra, indtog i den grad også mit hjem fra første sekund. Jeg havde fået at vide han var superkræsen, havde i en periode ikke ville spise og derfor nu kun fik en slags mad, den eneste han ville spise. Inden for det første døgn hos mig, havde han spist tre slags foder, og kræsen ville jeg absolut ikke kalde den madglade kat. Og skrigeballonen, som han går under her hjemme, gik i gang med at snakke og råbe med det samme han kom ud af transportkassen. Jeg ringede faktisk til internatet da jeg havde haft ham en uge, for at høre om de bare havde glemt at fortælle han var en kat med meget lyd, men ingen af dem havde nogensinde hørt ham snakke eller råbe. Så mig der absolut ikke skulle have en larmekat mere, endte op med en der larmer mere end hende jeg havde i forvejen. Bevares, han er sød når han snakker, men ikke når han går rundt og råbe. Jeg prøver at trøste mig med, at han i hvert fald trives, så er det bare surt hvis jeg ikke gør.
Vi er 24 huse i vores andelsboligforening.
Jeg er med i vores bestyrelse og vores grønne udvalg.
Det er Grønt udvalg som er kommet med oplæg, efter klager fra naboerne om indkig, vi har sat dette hegn nu og så får vi besøg af Hanne Nippin (havearkitekt ) i løbet af november hvor vi får lavet en haveplan for hele vores område.
Vi håber på at plante Dronningebuske langs hegnet og at hegnet holder længe nok til at Dronningebuske kan vokse sig store og kraftige og ikke mindst tætte.
Vi plejede at bo i udkanten af byen med minimal trafik, men der er de sidste par år lavet en udstykning på 80 parcelhuse lige overfor os. Den udstykning har givet vildt meget trafik plus Corona har lavet vores fortov til det mest benyttede til gåturen.
Så med hække der ikke rigtig vil gro pga traktose og den øgede trafikmængde gjorde at nu skulle der ske noget.
Så der burde have været 24 til at hjælpe men ja det var den kære Tordenskjold og hans soldater der endnu engang mødte op
Set fra min veranda
Nå, så fik jeg nye jagtbukser, støvler og strømper - endelig.
Bukserne lavere i taljen, end jeg umiddelbart havde troet, men ellers fine og skal nok blive mine nye yndligmsbukser, når jeg skal med hundene tværs gennem træerne
Støvlerne - oh my! De er fantastiske!
Nu har jeg ikke prøvet at få i dem en halv dag endnu, men det er da længe siden et par gummistøvler har været så fantastiske at få på
Yay!
Ventetiden værd heldigvis, omend jeg ikke orker de firma igen. De har skiftet ejer i august, og sjældent har jeg da oplevet så ubehagelig en kommunikation han gjorde det ikke just fristende at prøve dem igen
Men så er der heldigvis andre steder af gå hen fremover
… hvis nogen er nysgerrig, så er det en gateway1 woodwalker lady gummistøvle - Gateway1 Woodwalker Lady 17 4mm Dark Brown - Gummistøvler - www.huntinglife.dk
Jeg tror bliver en fornøjelse at gå gennnem en våd skov med de støvler på
Det kan jo så forklare vores mildest talt modstridende erfaringer - men godt at vide til en anden gang!
Nogen der har styr på hvor man kan købe et visir henne? Jeg kan på nemlig.com til 30 kr., men så skal man købe for 400 kr, og SÅ mange visirer har jeg heller ikke brug for (eller andet de har). Jeg har ikke set dem i nogle af vores lokale dagligvarebutikker. Det må meget gerne være i fysisk butik, det vil jeg hellere.
Her?
Høh, men lige 20 kr dyrere for samme vare end hos nemlig
Og det jeg ledte efter var egentlig en fysisk butik der har det, så jeg ikke skal ud i at bestille online
De kan også købes på apoteket - men hvad prisen er ved jeg ikke
Jeg købte et par stk til de længere busrejser, på apoteket. Jeg gav 30 kr pr stk, og de kan genbruges 20 gange, de skal rengøres efter hver gang.
Super, apoteket it is then, tak