Oktober-tanker

Tillykke med beslutningen, du bliver glad for dit valg.
Eneste minus, ved at skifte til induktion, er at man kommer til at mangle gryder. 2/3 af vores kunne ikke bruges på induktion

2 Synes om

Vi /jeg har rådvaad alle de dur
En stegegryde fra le Cruis den kan også
En større gryde og lille kasserolle fra Hackman de dur også
Så er der stegepander de to trænger til udskiftning
En stegepande dur

En billig suppegryde købt for nok 25 år siden
Den har de sidste 3 -4 år hvert gang den er blevet brugt diskutere med mig selv om den skulle ud, den er jeg i tvivl om
Så jeg har tjekket flere gange i dag for ville ikke risikere noget :smil:
Mors gamle støbejern æbleskiver pande dur nok ikke, men den er der en historie bag, så den blive gemt uanset hvad, og så må jeg trylle den dag der skal bages æbleskiver

Samt har blevet en ukendt mærke give her i forår
Hun havde fået induktions komfur
Ønsket nye gryder
Men denne her var ikke bytte mærke på og der stod ikke den rigtige navn på. Så da jeg hjalp med oprydning efter dagen, og den røg i affald,
så fik jeg den
For hjælpen

5 Synes om

Hvis bunden er magnetisk, kan de bruges - så det er nemt at teste… :magnet:
EDIT: Og som @solveig skriver, støbejern er magnetisk, og fortrinligt på induktion! :rock:

5 Synes om

Støbejern virker fortrindelig på induktion, så du får ingen problemer med æbleskiverne i år :smil:
Min æbleskivepande er også af støbejern og den virker udmærket. Faktisk bedre end den gjorde på det glaskeramiske komfur jeg havde før. Varmefordelingen er meget bedre på mit induktion. Tillykke med det :flag:

6 Synes om

Jeg var forbi Tica-udstillingen i Osted i dag og fik bl.a. en snak med en opdrætter af Devon Rex … der skal spares sammen, hvis den drøm skal blive til en virkelighed, men Ihh altså! :smelter:

17 Synes om

Jeg forstår dig godt - de små aliens er bare så superskønne :sparkling_heart: :sparkling_heart: :sparkling_heart:

4 Synes om

Har lige sat varme på radiatorerne … en uge før tid … men 11° i stuen da jeg kom hjem i eftermiddags, det er liiige køligt nok :cold_face:

7 Synes om

Hvordan var det nu liiiige med det der “sidste fort for huskatte” - mine er da i det mindste stribede…?:thinking::sunglasses:

4 Synes om

No problem … :cool:

12 Synes om

*I dag

14 Synes om

Så er de gået igang med at lægge asfalt ude på vejen. Selv om lige nu, larmer de med et luftbor lige udenfor mine vinduer. De næste 4 nætter vil de arbejde med at lægge asfalten på. Men heldigvis vil det kun være træls for mig, lige i den tid de tager strækningen ud for mig. Jeg glæder mig til de er færdige, så vi igen har en ordentlig vej at køre på.

Jeg har boet her i over 5 år og i al den tid, er vejen blevet gravet op med jævne mellemrum og kun blevet lappet nødtørftigt hver gang. Det er virkelig på tide de nu giver den en ordentlig overhaling.

10 Synes om

9 Synes om

Endelig har Hodja fattet kattelemmen!! Vi fik den installeret i foråret, men han kunne ikke finde ud af at åbne den selvom man skubbede ham igennem. Så vi har haft den tapet åben i dagtimerne når han går som han vil, men det begyndte at blive lidt fodkoldt… så nu har jeg haft den lukket i to dage og lukket ham ind gennem vinduet som vi plejede at gøre. Men i dag er han endelig kommet ind to gange selv. Vi troede egentlig han måske bare var for dum, men det lykkedes altså til sidst. Og heldigvis inden det blev rigtigt koldt…

15 Synes om

Nogle gange er det jo ikke, fordi de ikke kan finde ud af tingene, men fordi de er stædige :slight_smile: Eller måske mere, fordi de er vanedyr. Min kat kan sagtens finde ud af kattelemmen, men når jeg er hjemme, skal han lukkes ud af mig. Ind kommer han selv.

Jeg håber, at det er et reelt vendepunkt for Hodja :kryds:

8 Synes om

Så dem her i Netto :smiley:

8 Synes om

Det tror jeg! Han var væk tidligt i morges og er lige kommet ind selv.

PS: Når jeg siger han er dum er det ikke fordømmende ment. En kat er jo bare en kat og det er det bedste man kan være :slight_smile:

9 Synes om

Ork, vi siger så mange ting om kattene, som jo er kærligt ment selvom man nok ikke skulle sige det samme om mennesker. Jeg siger jævnligt om min Dumle at deler én hjernecelle med alle de andre røde katte, og det er sjældent hans tur med den hjernecelle. :tihi:

Godt at Hodja har knækket koden. :ok:

10 Synes om

Hvor kommer det der med de røde katte egentlig fra? Jeg har set det andre steder men jeg forstår det ikke helt.

3 Synes om

Nej, sådan opfattede jeg det heller ikke :slight_smile:

3 Synes om

Ja jeg ved det heller ikke. Jeg har haft flere røde katte, og Dumle er den første der for alvor passer på stereotypen. Men han er til gengæld også alle de ting man tænker om røde katte. Han er skrupskør, tænker sig ikke om og mega klodset. Men jo også en virkelig dejlig, kælen dreng. :hjerte:

7 Synes om