Oktobers tanker

Måske er det ved at være tid at anskaffe sig nogle briketter til brændeovnen. Jeg synes, det begynder at blive en lille smule fodkoldt.

3 Synes om

Jeg købte heldigvis briketter allerede for to mdr. siden og jeg har så sandelig også brugt af dem i dag. Det er hundekoldt :fryser:

1 Synes om

Jeg kom til at gøre noget, jeg ellers aldrig gør - læste et opslag fra en kattegruppe på FB. Der er bl.a. en, der skriver følgende:

Tortie piger er generelt små og tynde…min egen på 11 år, ligne hende i opslaget.

Man fristes til at lægge et billede af Chili op fra dengang, hun vejede 6,6 kilo :hoho: Men ih du godeste altså. Tror de, tortie er en race?

6 Synes om

Jeg er simpelthen ved at kaste op over den krænkelseskultur :doh:
Man skulle tro der sidder mennesker der ikke laver andet end at få gode ideer til næste ting der kan krænke.
I guder der er mange med for lidt indhold i livet. :pplllllll:

7 Synes om

Det interessante er, at det ikke bekymrer dem, at de dermed accepterer en offer-rolle. Det er kun tabere, der kan krænkes. - Og i stedet for at slutte sig sammen og kæmpe for bedre forhold; så lader de sig krænke, så de kan få en undskyldning.

4 Synes om

Uanset burde det altså være en bagatelgrænse, der burde ende med et træk på skuldrene og “pyt, skal jeg ikke finde på noget sjovt at beskæftige mig med” :thumbup:

4 Synes om

Verdensmestre er Ninja og jeg ikke endnu …
men i dag lavede vi “dobbeltapportering” for første gang. To gange skulle hun prøve det - så opdagede hun fidusen - at der kastes to dummyer ud, så man skal altså hente to i træk før belønningen falder :smiley:
Og den ene er svær, for den bliver let væk i det høje græs, så godt næsen virker :smiley:
Men hun kunne! Og hun lavede ikke mange fejl, de kom hjem til sidst hver gang :smiley:

Det var en dejlig tur i dag, sådan at prøve nye ting og det virker OG jeg går derfra med en glad hund :smiley:

Jeg er lidt stolt af min Ninjahund - hun var så ked af apportering i januar/februar, nu henter hun alt - selv kasketter på gulvet :hoho:
Det er sjovt!!! :hoho:

Så nu er hunden trænet i dag igen …
Nu er det bare min tur til at træne … i fitness med mig!

9 Synes om

Der er godt nok også mange pseudo-krænkelser, eller hvad vi nu skal kalde dem.

Jeg er medlem af en gruppe på FB, der har undertitlen “for raffinerede platheder”. Altså vittigheder, sjove billeder/tegninger osv. hvor man måske liiige skal tænke før pointen fiser ind.
Der var en der havde slået noget op i stil med hvad jeg husker som en afghansk fårehyrde med får, med en tekst i stil med “en muslim med sit harem/sine 72 jomfruer” eller hvad det nu var.
Det var i hver fald plat, men ikke særligt raffineret. Det påpegede jeg (og en anden), og straks lød det at vi var krænkede og skulle snuppe en tudekiks. “Ja, kvinder er sørme sarte og man må jo snart ikke sige noget om muslimer”. Jeg følte mig på ingen måde krænket, og kunne aldrig drømme om at bruge ordet i sådan en situation.
Én ting er at opslaget var upassende for gruppen, men nu sad vi et par stykker og måtte forklare at vi ikke var krænkede - helt unødvendigt. Det første kunne jeg sagtens bruge tid på at forklare, men at bruge tid på at slå sådan et stråmandsargument ned, er sgu dumt.

Så hvis man vil se “krænkelses-kultur” (jeg har det ret svært med det ord) og ofre alle vegne, ja, så finder man dem nok også - man kan tilsyneladende bare opfinde dem. Men for satan, hvor er det træls at få skudt i skoene, når jeg nu bare var uenig med dem om hvad der er raffineret.
Og det er i øvrigt et eksempel ud af mange - det var bare det der var lettest at beskrive.

3 Synes om

Antal af elektroniske produkter der er stået af på få dage: 2
Mit TV har fået pixelskader, det flimrer og billedet fryser.
I eftermiddags gled min computer ned fra sofaen og landede på det hjørne hvor ledningen sidder og nu vil den ikke starte op … ikke engang i fejlsikret tilstand :flushed:
Jamen, jeg har da også bare så meget råd til både at få fixet både bil og elektroniske dimser … :roll_eyes:

Ej @Skattekat sikke noget hejs at det er lige netop de to. :frowning:

Jeg bruger ikke mit TV ret meget, så det er ikke nogen katastrofe, men min computer … :scream:
Jeg tror harddisken er gået, den melder i hvert fald fejl på HDD … hvis jeg er heldig, kan min svigersøn ordne den for mig :pray:

2 Synes om

jeg skal ud at lede efter et nyt keyboard…det her er blevet ret træt…

TV ? ?= genbrug…

Vi sidder i øjeblikket i Missouri, hvor dagstemperaturen idag sneg sig lige over 35 fugtige og påtrængende grader celcius :surrender: Det er liiidt mere end jeg havde skrevet på ønskesedlen :slight_smile: Det er et usædvanligt varmt efterår i de sydlige stater iår; men samtidig rejser en af Claus´ kolleger rundt længere ude vestpå. De var forleden i Yellowstone National Park, hvor de pludselig fik over en halv meter sne :blaafrossen:
Så foretrækker vi nok varmen :slight_smile:
VH
Susanne

5 Synes om

BUUUH …:weary:

Der er lidt langt til Horsens og lidt tidligt at skulle være der kl 9 … men jeg har selv bedt om det kursus, så må jeg jo også selv stå tidligt op :ups: :tired_face:

1 Synes om

Jeg læste godt, at der temmelig uventet var kommet temmelig meget sne et sted i USA :slight_smile:

Herhjemme i halvkølige DK endte jeg med bare at lukke op for radiatoren et par timer. Så måtte jeg lukke igen. Så blev det alligevel for meget.

1 Synes om

Jeg ville foretrække sneen :wink::snowman_with_snow:

Håber sådan at vi får en ordentlig vinter med sne i år :snowflake::snowman_with_snow:

3 Synes om

Hvis bare alt sneen holder sig fra veje og gangstier, så er jeg med på et par meter sne og ganske meget frost.

1 Synes om

Min overgangsalder harmonerede heller ikke længe med første gang brændeovns varme i går :hoho:

2 Synes om

Hvis den var til mig, så nej … hvis jeg skal have et nyt, skal det være et smart TV, for ellers bliver det ikke brugt.

Jeg har et keyboard jeg skal til at smide til storskrald, det fejler ikke noget … jeg bruger det bare ikke længere. Men det ligger selvfølgelig på djævleøen …