Oktobers tanker

Så blev det 1. oktober 2022, og vi er klar til en ny tråd

4 Synes om

Det ved jeg nu ikke, hvad jeg skal tænke om :hoho:

1 Synes om

Tja det er godt nok blevet efterår, åbner terrasse døren og tager en blomst ind, også kommer der 4 af denne her slags med ind

:uha:

Med venlig hilsen

6 Synes om

Den er godt nok stor. Nalle ville elske at sætte tænderne i den :grinning:

3 Synes om

Jeg fryser! Og jeg er SÅ klar til at pakke min tandbørste og kattene og flytte til varmere himmelstrøg - jeg hader simpelthen efterårs- og vintervejr; der er intet godt at sige om det.
VH
Susanne

4 Synes om

Fin husedderkop :ok: De kan blive store, men er harmløse :slightly_smiling_face:
Der er også begyndt at sidde korsedderkopper udenfor i vindueshjørnerne nu. Jeg tror de lægger deres æg der i sikkerhed for vinteren. Endnu et typisk efterårstegn :slightly_smiling_face:

6 Synes om

Dejligt du er lidt tilbage :slight_smile: @Susanne_W

5 Synes om

Tak :slight_smile: Det er i små portioner ad gangen. Jeg fungerer nogenlunde om formiddagen, knap så fantastisk om eftermiddagen (mildt sagt!) Jeg er stadig sygemeldt og er det i hvert fald året ud, suk! Jeg ville rigtigt gerne bare tilbage på arbejde, men der er LANGT hjem endnu inden min hjerne er kommet sig nok til det. Min koncentrationsevne stopper ved omkring en time, og jeg har rigtigt svært ved at suge ny information til mig. Nå, men det kunne have været værre - jeg er jo i live, og det er altid et godt udgangspunkt.
VH
Susanne

23 Synes om

DepressionSucks

Bliv sokkeambassadør med et par orange DepressionSucks
DepressionsForeningen markerer European Depression Day fra den 1. oktober med en kampagne indtil midten af oktober. Her sætter vi fokus på behovet for øget opmærksomhed på det tabu, der er om depression. Tavshed kan koste mange gode leveår. Træk i sokkerne og ta’ snakken. Lad mental sundhed blive noget vi taler mere om!

8 Synes om

Godt være de er harmløse, men lige denne størrelse her, gør jeg ikke længer skriger, men finder en god tyk reklame blad, og løfter den pænt udenfor

Med venlig hilsen

4 Synes om

Her ville den ret hurtig få hovedpine med en flad fornemmelse :woozy_face:

2 Synes om

Min computer bliver ved med at sige jeg skal instalere windows 11, men vil helst vente til den er over børnesygdommene, men ved ikke rigtig hvordan jeg finder ud af hvornår det er

Mit vennepar som har mere tjek på den slags end jeg har, siger at jeg skal vente indtil der ikke længere kommer opdateringer til 10’eren.

1 Synes om

Jeg har lige skrevet til Katjas tysk-lærer…

Har set nogle af Katjas opgaver, som hun sagde VAR blevet rettet.

Der var SÅ mange mærkelige ord i, og slet ikke nogen som stod i ordlisten.

Har så funder ud af at de bruger en online ordbog og Katja bare har taget det første ord uden at læse hvad det betød…

Plus Katja bruger in istedet for im…

Hun går på en friskole hvor de er under 20 i klassen, så de burde kunne nå at snakke om det i timen (især ordbog-fejlene, og ingen brug af ordlisten)

4 Synes om

Dejligt at høre, at den bliver hjulpet udenfor og ikke bare smadret. :thumbup:
Den har jo også kun ét liv :spider:

2 Synes om

“Min computer bliver ved med at sige jeg skal instalere windows 11, men vil helst vente til den er over”

Min computer siger jeg skal aktivere Windows, det gider jeg ikke, når den fungere fint uden at have det :smiley:

1 Synes om

Besked på byens FB-side i går: Dagli’Brugsen lukker. Så kom turen altså til os. Og til den uddeler, der næsten lige har overtaget tjansen (lige før energikrisen ramte) og virkelig har lagt en masse kræfter og energi i at få stedet op at køre. Vi har stadig en Spar, men hvem ved hvor længe under omstændighederne.

5 Synes om

Jeg er bange for det her vi står i kommer til og koste mere virksomheder, end corona gjorde :confounded:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Og i sommers sagde Coop at inden DagliBrugser ville skulle lukke…

Min Brugs lukker også, de ahr sidst eåbnignsdag 4. december.

Er jeres Brugs en del af Coop, eller en selvejende forretning?
Ifølge min bror har det åbenbart betydning.

4 Synes om

Det er en Coop-beslutning.

1 Synes om