Omkring køb, salg og omplacering

Jeg ved ikke hvor magelig jeg er… :? Jeg har rejst 8000 km (i bil ) i år for at hente 2 katte hjem som jeg mente var bestemt til mig… :smiley:

Det skal du såmænd ikke være helt sikker på.

Jeg stiller bare op med min mås, så skal du dælme få rynkemodstand.
-høhø [smilie=hate-tunz.gif] -høhø [smilie=hate-tunz.gif] -høhø [smilie=hate-tunz.gif]

[quote=“Dorte uden H”]

Det skal du såmænd ikke være helt sikker på.

Jeg stiller bare op med min mås, så skal du dælme få rynkemodstand.
-høhø [smilie=hate-tunz.gif] -høhø [smilie=hate-tunz.gif] -høhø [smilie=hate-tunz.gif][/quote:3tthplor]

Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder så vi kan få det afgjort -høhø -høhø

Lis - Ja, jeg vidste godt du gjorde. :slight_smile: Har jeg også stor respekt for. Det jeg mangler lidt at høre fra nu er så dem der ikke leverer katten i dens nye hjem. Hvorfor de vælger ikke at gøre det?

3 af mine katte blev leveret i hjemmet de 2 andre har jeg selv hentet. Dem der blev leveret i hjemmet har jeg også haft besøgt først hos opdrætter inden jeg fik dem, det har jeg ikke med de 2 jeg selv hentede. Det skal siges at den ene af dem kommer fra et stueopdræt hvor hunkatten kun skulle have et enkelt kuld og de er ikke reg. opdrættere.

Jeg synes kun det er rart at opdrætter ser hvor og hvordan deres opdræt skal bo, men det giver dem jo kun et her og nu indblik i tingene men kan ikke sikre hvordan tingene udvikler sig i fremtiden. Som nu hos dem der har været så megen debat om, deres hjem har sikkert også en gang været pænt og rent indtil det hele løb af sporet for dem?

Der er så ikke en fornemmelse jeg har i kredse jeg kommer. Jeg fatter simplethen ikke man ikke supporterer sin kat/killing i den stressede situation det er at flytte - det eneste trygge og faste katten har er mig. Og, det er mit allersidste check. Og hånden på hjertet, det gør også mig godt at kunne se for mig at nu sidder katten sikkert i solen i det vindue og kigger ud på træet med fuglene.
Gider jeg ikke køre til Aalborg - så sælger jeg bare ikke til Aalborg, så nemt er det.
Jeg rejste til Washington med en kat chippet, pas og det hele, kunne jeg ikke lide hvad jeg så - så var det bare at tage katten under armen og vende næsen mod Danmark igen.
I mine øjne er der mange der kommer alt for nemt om ved det - magelighed kommer før omsorg for katten. Den sætning ved jeg godt jeg ikke bliver populær på - det er der så meget andet jeg heller ikke gør -brækkesig[/quote:mniojijs]

POPULÆR…jo du kan få en MYS, kan du.
Her vil jeg fisme også vide hvordan mine mislinger skal bo. Der er ikke meget der overgår når man læner sig tilbage og tænker…det er sådant der ser ud Hvor Nanoq og Oline bor…det er sådant der ser ud hvor Binalto, Gatito og Honda bor og der hvor Qunigo bor, men sidstnævnte ved nærmest alle hvordan bor -høhø …og alle de andre.
Det er en del af min hobby der gøres til ende når jeg starter bilen en tidlig morgen og kører ud med misling. Helt enden er det nu ikke, for en del gøres aldrig færdig…det er nemlig den støtte og hjælp der følger med dèt at lave mislinger.
SÅ…LIs du får lige en bette møsser for dit fine indlæg -love

Enig. Jeg har sat en MCO til omplacering for en god ven i dag. Han er syg, men ønsker han det, så levere jeg katten til hende forhåbentlige nye hjem!

K

Helle

www.kattene.blogspot.com

Helle - Ja, for der står da i annoncen “Guldtop bor i Viborg og I skal selv hente hende der.” :slight_smile:

DET er en fejl. Jeg har copypasted ejers oplysninger og selv føjet lidt til i teksten, men den er smuttet. Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det. Sikke da en brøler. Vi leverer naturligvis!

-sorry

Helle - Den kender jeg godt. :slight_smile: Og det var så lidt, havde nemlig lige læst annoncen lidt før.

Jeg foretrækker at aflevere mine små sølvkugler, når de er klar til at rejse hjemmefra - Det gør jeg dels fordi killingen er MIN indtil kontrakten er underskrevet, og hvis jeg får en dårlig mavefornemmelse, så tar’ jeg ganske enkelt killingen med hjem igen.

Jeg tilstår, at jeg osse gør det af egoistiske grunde …Jeg kan nemlig bedre beherske ‘tudefjæs’ når jeg er på fremmed grund. Jeg har kun afleveret en killing fra mit eget hjem ( det var til en bekendt, som jeg kendte/ kender ret godt ) og tænk, jeg vrælede uhæmmet, da jeg skulle putte ham i transportkassen …Vrælede, så det var pinligt :frowning:

At sige farvel til en killing, som har været i ens hænder hver eneste dag i mindst 12 uger, er den værste del af opdrættet !!

Hov Hov du :frowning:

Jeg har rejst til mange steder for at aflevere, men andre har jeg haft så god forbindelse med at de har kunnet hente katten hos mig, så venner ikke generalisere.

Til gengæld er de igennem et forhør der virkelig er lang, og her taler jeg om mange telefon samtaler mail og besøg her hjemme.

Men en rigtig god debat :smiley:

Jeg er så en af dem, der ikke aflever katten i deres nye hjem, jeg ville gerne, men har hverken bil eller kørekort…

Men her er der også samtaler og besøg inden køb… Hvis jeg ikke føler mig sikker, tja, så sælger jeg ikke…

jeg har da aflleveret et par gange, bare lige for en sikkerheds skyld… men så har der også været mulighed for det…

Men jeg fortæller nu også køber at jegkan finde på at komme på besøg…

Karen - Hvorfor hov hov? :stuck_out_tongue: Hentyder jo ikke specifikt til noget. Vil bare gerne høre grunde.
Kan godt se det f.eks. nemt kan blive uoverkommeligt hvis man hverken ejer bil eller har kørekort, som f.eks. Hanne. For sådan en tur med tog, uha den kan være stressende. Især hvis man f.eks. kommer til at sidde i nærheden af skolebørn -rulleøjne :slight_smile:
Kan også godt se hvorfor man måske ikke mener at det er nødvendigt at aflevere ens kat i et hjem man har været i før :slight_smile:

Hov Hov du :frowning:

Jeg har rejst til mange steder for at aflevere, men andre har jeg haft så god forbindelse med at de har kunnet hente katten hos mig, så venner ikke generalisere.

Til gengæld er de igennem et forhør der virkelig er lang, og her taler jeg om mange telefon samtaler mail og besøg her hjemme.

Men en rigtig god debat :D[/quote:1xfu90gk]

Da jeg købte min ene dreng havde opdrætteren forhørt sig om mig alle mulige steder -høhø

Og jeg besøgte dem hver uge lige fra killingens 4. leveuge.
Hvis man som køber er ligeså engageret som mig ( -engel -engel -engel ) så ser jeg ingen grund til at aflevere killingen.

Opdrætteren spurgte godt nok også om det ville være et problem for mig, at de leverede katten. Det svarede jeg nej til. Måske en test… ved det ikke :stuck_out_tongue:

Såfremt ens opdrætter-kolleger (som man har tillid til) kan give grønt lys for en killingekøber, ja så ville jeg personligt også være helt tryg ved det, hvis det var mig der stod som sælger -thumbs

Det kan da godt være alle andre sig god for den person der skal have en killing - hvad support får killingen ud af det? Den kender kun een - DIG.
Man kan nu ikke se folk længere end til tænderne.
Med hensyn til man ikke hr bil, jamen så har man jo heller ikke de evige problemer og udgifter til dytten. Kender flere der godt kan finde ud af at bruge det offentlige, eller lave en aftale med køber om at hente eller bringe og så betale benzinen.
Det er meget få katte jeg ikke selv har afleveret, og aldrig killinger.

Mine piger fik vi godt nok også uden check af mit hjem, men jeg er sikker på Brita har fortalt dem stolpe op og stolpe ned både om mig OG mit hjem. Det skulle i hvert fald ikke undre mig :slight_smile: Og så har jeg haft katte siden Ruder Konge var Knægt :slight_smile:

Jamen Lis det er da fint at du gør det på din måde, men vi er nogen der gør det på en anden :-))

Jamen Lis det er da fint at du gør det på din måde, men vi er nogen der gør det på en anden :-))[/quote:1mrai9eo]

Ved det Karen, ved det. Det kan da også godt være aby’er har mere brug for flyttesupport (eller opdrætterne har det) end semilanghårskatte.
Ikke alle, men de fleste abyopdrættere jeg kender afleverer selv deres dyr. Men sådan er vi så forskellige:-)

Skal lige sige, jeg jo hentede 2 mis, så de havde hinanden og savnede ikke noget, og sov hele vejen fra Vejle. Men i princip ville jeg - hvis jeg var opdrætter - nu også levere katte personligt, med mindre jeg havde været i hjemmet før.