[QUOTE=TrekkieGrrrl;736683]Det ser rigtig godt ud!!
Er det en Laptop Lunch-boks det er i?[/QUOTE]
Tak tak
Ja, det er en laptop lunch-boks :høhø: havde ikke rigtigt andet, men vil købe en sød bentobox på et eller andet tidspunkt
[QUOTE=TrekkieGrrrl;736683]Det ser rigtig godt ud!!
Er det en Laptop Lunch-boks det er i?[/QUOTE]
Tak tak
Ja, det er en laptop lunch-boks :høhø: havde ikke rigtigt andet, men vil købe en sød bentobox på et eller andet tidspunkt
Uh jeg har et helt skab fyldt med bentoboxe. Jeg MÅ altså selv igang igen! Dælme!
Og nu kom jeg lige til at købe en Hello Kitty pølseformer på eBay bare fordi jeg ville vise dig min yndlings-bentopusher…
Men altså… hvis du ellers overhovedet kan holde Hello Kitty ud… så er her en god bento box, en god størrelse og en god pris (for en Kitty-box altså)
Og det er den ene af mine yndlings-pushere så jeg tør godt garantere at det kommer frem og alting
Generelt, så kig efter bentoboxe på mellem 500 og 600 ml - de passer til voksne kvinder. Hvis det er til en mand skal det være 800-1000 ml.
Det er så til hvis man pakker dem på japansk (med relativt meget ris) - hvis man fylder brød eller salat i skal man ha’ en der er større for di det selvfølgelig fylder mere uden at mætte så meget.
Og ja, en bento på 500 ml ser MIKROSKOPISK ud… men det mætter mere end man tror
[QUOTE=TrekkieGrrrl;736687]Uh jeg har et helt skab fyldt med bentoboxe. Jeg MÅ altså selv igang igen! Dælme!
Og nu kom jeg lige til at købe en Hello Kitty pølseformer på eBay bare fordi jeg ville vise dig min yndlings-bentopusher…
Men altså… hvis du ellers overhovedet kan holde Hello Kitty ud… så er her en god bento box, en god størrelse og en god pris (for en Kitty-box altså)
Og det er den ene af mine yndlings-pushere så jeg tør godt garantere at det kommer frem og alting
Generelt, så kig efter bentoboxe på mellem 500 og 600 ml - de passer til voksne kvinder. Hvis det er til en mand skal det være 800-1000 ml.
Det er så til hvis man pakker dem på japansk (med relativt meget ris) - hvis man fylder brød eller salat i skal man ha’ en der er større for di det selvfølgelig fylder mere uden at mætte så meget.
Og ja, en bento på 500 ml ser MIKROSKOPISK ud… men det mætter mere end man tror :)[/QUOTE]
:klapper: :klapper: En hello kitty pølseformer :klapper: :klapper: Det er da genialt!
Boxen minder meget om den jeg har i tankerne fandt den hos en dansk forhandler: http://www.hellokittyshop.dk/shop/bento-box-bear-2612p.html
Tror jeg kommer rigtigt i gang når skolen begynder igen til januar…lige nu er jeg nemlig hjemme til alle spisetider, og så er det IMO nemmere lige at snuppe en hurtig snack
Det ser godt ud Itzy bitzy, yum yum!!
Jeg skal prøve at huske at tage billeder næste gang. Da jeg laver japansk mad ret ofte - også bento, dog lidt sjældnere (bento betyder blot madpakke på japansk), men konceptet med bento laver jeg stadig tit, som nok er “æstetisk flot mad”, også med brug af diverse “grej” såsom forme til grøntsager så gulerodsskiver ligner blomster osv…Tørret tang ligner “smileys” osv…Æblebåde ligner kaniner osv…
[QUOTE=TrekkieGrrrl;736687]
Og ja, en bento på 500 ml ser MIKROSKOPISK ud… men det mætter mere end man tror :)[/QUOTE]
Jeg er blevet helt solgt til bento-konceptet og elsker Hello Kitty, så måtte selvfølgelig lige checke dine links ud.
Jeg kan forstå de sender fra Hong Kong, så jeg må lige spørge … hvordan er det lige, med varer der kommer fra ikke-EU lande, hvis de bliver taget i tolden?
Bare lige for at vide, hvad jeg risikere, hvis jeg skulle blive alt for forelsket.
Jeg har ALDRIG oplevet at pakker fra Hong Kong er blevet taget i tolden. Det er selvfølgelig ikekd et samme som at det ikke kan ske, men jeg har aldrig været ude for det endnu, og jeg har købt oceaner af ting derfra.
Hvis det koster under 86 kr inkl. porto kommer der ALDRIG moms på (det er moms man skal betale, ikke told - men forskellen er ens ) og specielt kineserne er vældig flinke til at skrive et meget lille værdibeløb på pakkerne
- og så ER det osse tit at det ikke koster ret meget,jo
Skulle det værste ske vil moms + gebyr på en bentopakke være omkring 210 kr. Irriterende, men ikke værre end det. Det værste er faktisk de 160 kr Post Danmark opkræver i gebyr for at opkræve gebyret >_<
Hvis der bliver holdt Bento-kursus eller maki-kursus (de der ruller med ris og fyld i), så vil jeg meget gerne deltage.
Der er megen boglig viden, jeg straks kan kramme ud med, men der er en del praktiske ting, hvor jeg har brug for en hjælpende hånd, enten blot en introduktion, eller at der skal mere end et par hænder til.
Og eftersom der er et meget snævert udvalg i div. supermarkeder, så vil jeg gerne lære teknikkerne og så selv tilsætte lidt spræl.
Ikke noget, jeg ville servere for traditionalister, men bare nyde selv, fordi mad godt må være sjov i mit lille køkken.
heh jamen det kan da være jeg skal lave et bento/sushi-kursus med tilhørende kattehår i maden
Det ku’ da egentlig være rigtig sjovt!
Ikke at jeg er nogen ørn til sushi - for jeg synes egentlig det er noget opreklameret, men Alex ELSKER min sushi og påstår den er bedre end den man kan købe L jeg har så aldrig prøvet at købe sushi (jeg VIL ikke betale så meget for det når jeg ved hvor billigt det er at lave…) så den må vel være god nok Og jeg ved i det mindste hvordan man gør L
[QUOTE=TrekkieGrrrl;749894]heh jamen det kan da være jeg skal lave et bento/sushi-kursus med tilhørende kattehår i maden
Det ku’ da egentlig være rigtig sjovt!
Ikke at jeg er nogen ørn til sushi - for jeg synes egentlig det er noget opreklameret, men Alex ELSKER min sushi og påstår den er bedre end den man kan købe L jeg har så aldrig prøvet at købe sushi (jeg VIL ikke betale så meget for det når jeg ved hvor billigt det er at lave…) så den må vel være god nok Og jeg ved i det mindste hvordan man gør L[/QUOTE]
Det kunne være rigtig sjovt jeg vil ihvertfald med
(man kan jo også drikke asti til sushi…hvis det hjælper på at få deltagertallet op
)
Heheh hvad er det med KG og Asti? Nå man kan i øvrigt osse glimrende drikke øl til det L Men det kunne da være jeg sku’ se at finde en dato sådan her i starten af det nye år, hvis der er en weekend hvor jeg både har fri og der ikke er katteudstilling
Jeg vil også gerne deltage i et kursus
[QUOTE=TrekkieGrrrl;736687]Og nu kom jeg lige til at købe en Hello Kitty pølseformer på eBay bare fordi jeg ville vise dig min yndlings-bentopusher…
[/QUOTE]
Det er de mest utrolige ting man lærer herinde! I min vildeste fantasi havde jeg ikke forestillet mig, at der var noget der hed en Hello Kitty pølseformer - men det er der så! Og så siger de, at man bliver dum af at sidde og kigge for meget på skærmen
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;750021]Det er de mest utrolige ting man lærer herinde! I min vildeste fantasi havde jeg ikke forestillet mig, at der var noget der hed en Hello Kitty pølseformer - men det er der så! Og så siger de, at man bliver dum af at sidde og kigge for meget på skærmen
VH
Susanne[/QUOTE]
Åh jo. Det er nok en af de mest unyttige ting man kan eje. Men den står fint til min Hello Kitty sandwich-former, min Hello Kitty æggeformer og mit store Hello Kitty Onigiri-sæt
Hvem? Mig? Li’ Hello Kitty? Overhovedet ikke! Det ødelægger jo totalt det goth-image jeg har været ÅR om at bygge op!
Ai, sådan én MÅ jeg bare eje! Så melder jeg mig frivilligt til at lave madpakke til Claus hver eneste dag fremover, resten af hans arbejdsliv
VH
Susanne
Jeg er i hvert fald med på en sushi dag Casper kan ikke lide sushi, og vi er flyttet langt fra fiskehandel og asiatiske butikker i forhold til at jeg får det købt… Så jeg får aldrig lavet sushi mere… Men ja, det er meget billigere at lave selv end at købe! (Ej, nu her hvor man kan få running sushi til 138 kr for alt man kan spise, og der er tangsalat
så er det faktisk ikke helt galt at gå ud og spise)
Maki er nu i øvrigt ret nemt at lave synes jeg Og kan da i hvert fald godt selv lide det jeg laver
[QUOTE=Susanne W;750035]Ai, sådan én MÅ jeg bare eje! Så melder jeg mig frivilligt til at lave madpakke til Claus hver eneste dag fremover, resten af hans arbejdsliv
VH
Susanne[/QUOTE]
Pas nu på jeg ikke sladrer til Claus :engel2:
Åh ja. Tangsalat. Og DET koster det hvide ud af ørene at købe, desværre (godt nok osse for et kilo men alligevel…) Det smager ellers SÅ mums. Men tørret wakame er bare noget helt andet. Det smager osse godt, men er bare noget helt andet…
Han er heldigvis verdens mest tålmodige mand
VH
Susanne
jamen jeg lægger skam både gerne hus og gæsteseng til… jeg har både et ret stort køkken og et meget stort spisebord hvor vi kan sidde og øve os alle sammen
og så kan kattene hygge sig ude i gangen i mens… med lidt fiske-afskær