gerne for mig
så kan du jo tage Lisbeth i hånden og tage turen… kan se du bor i 8600 ![]()
vi kan være 5 inkl Lisbeth hvis vi alle skal kunne være i køkkenet ![]()
gerne for mig
vi kan være 5 inkl Lisbeth hvis vi alle skal kunne være i køkkenet ![]()
[QUOTE=Battlestar;1031428]gerne for mig
vi kan være 5 inkl Lisbeth hvis vi alle skal kunne være i køkkenet :)[/QUOTE]
Årh jeg vil også gerne med, jeg har siden trådens start leget lidt med tingene, men synes at fantasien ofte halter lidt, så er det fedt hvis man lige kunne få nogle inputs ![]()
Og så ville jeg bestemt ikke ahve noget imod et gensyn med Regitzes lækre misser (og Regitze self haha)
Lisbeth - Hvad er det håret er i den der sidste bento med pølsehornene? ![]()
Spaghetti. Sådan nogle spaghetti med indbygget chili/tomat. Købt i en indvandrebutik (altså en af de arabiske - den i Frydenlundscenteret faktisk)
¨åDet vil jeg helt sikkert gerne (komme til København altså… doh… glemte lige der var en ny side da jeg svarede…)
Men jeg er altså blevet ret rusten i det, det er mere end et år siden jeg sådan har lavet bento for alvor. Men jeg kan sagtens ta’ alt grejet med… det fylder vist nogenlunde som mine negleting ![]()
Det sjove er jo alle udstiksformene og nori-udklipperne (her er helt almindelige “hulleapparater” af den slags der laver blomster osv gode)
Men man kan komme langt med ganske almindelige ting. At jeg går (gik…) amok på eBay og importerede det halve af Japan er jo ikke noget man BEHØVER… det gør det bare sjovere ![]()
et par eksempler på tilbehør, fra min (pt MEGET døde) bento-blog:
http://www.stiftenblog.dk/showstatic.asp?bid=1328&sid=445
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1031770]Spaghetti. Sådan nogle spaghetti med indbygget chili/tomat. Købt i en indvandrebutik (altså en af de arabiske - den i Frydenlundscenteret faktisk)
¨åDet vil jeg helt sikkert gerne (komme til København altså… doh… glemte lige der var en ny side da jeg svarede…)
Men jeg er altså blevet ret rusten i det, det er mere end et år siden jeg sådan har lavet bento for alvor. Men jeg kan sagtens ta’ alt grejet med… det fylder vist nogenlunde som mine negleting ![]()
Det sjove er jo alle udstiksformene og nori-udklipperne (her er helt almindelige “hulleapparater” af den slags der laver blomster osv gode)
Men man kan komme langt med ganske almindelige ting. At jeg går (gik…) amok på eBay og importerede det halve af Japan er jo ikke noget man BEHØVER… det gør det bare sjovere ![]()
et par eksempler på tilbehør, fra min (pt MEGET døde) bento-blog:
http://www.stiftenblog.dk/showstatic.asp?bid=1328&sid=445[/QUOTE]
der er vildt mange der er hamrende fede - og jeg er ikke kommet igennem dem alle sammen ![]()
Jeg er frisk på at drille Trekkie heeeele vejen over ![]()
Jeg ta’r da bare toget
så kan jeg vel være i fred for drillerier ![]()
næhhh for jeg skal osse med toget :muhaha2:
Tror du så vi ser sådan her ud når vi når frem :shake:
Ihh det ser SÅ lækkert ud… men virker også ret besværligt… Jeg er altid på udkig efter alternativer til rugbrød i madpakken… Jeg synes det er så kedeligt… Men det virker godt nok uoverskueligt…
Har du sådan… tips og tricks til begyndere? Jeg behøver ikke have figurer og sådan i madpakken… bare hvordan man nemt laver eks, ris og tilbehør og sådan ![]()
Altså ris er jo nemt. Som jeg har skrevet tidligere (tror jeg nok) så kogte jeg ris i store portioner dengang jeg lavede bento hver dag. Og frøs det ned i portioner der passede. Så var det lige at brække en portion ris af og smide i mikroovnen (man kan også dampe det i en sigte hvis man ikke har en mikroovn). Som tilbehør kan man jo bruge alting. Det er kun fantasien der sætter grænser. Langt de fleste rester fra aftensmaden kan man bruge i en madpakke, tricket er at anrette det på en pæn og appetitlig måde ![]()
Man behøver ikke at skære det ud i søde figurer, men bare et æg der er skivet og spredt lidt i viftefacon ser straks mere indbydende ud end et æg der bare ligger og er et æg L
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1032041]Altså ris er jo nemt. Som jeg har skrevet tidligere (tror jeg nok) så kogte jeg ris i store portioner dengang jeg lavede bento hver dag. Og frøs det ned i portioner der passede. Så var det lige at brække en portion ris af og smide i mikroovnen (man kan også dampe det i en sigte hvis man ikke har en mikroovn). Som tilbehør kan man jo bruge alting. Det er kun fantasien der sætter grænser. Langt de fleste rester fra aftensmaden kan man bruge i en madpakke, tricket er at anrette det på en pæn og appetitlig måde ![]()
Man behøver ikke at skære det ud i søde figurer, men bare et æg der er skivet og spredt lidt i viftefacon ser straks mere indbydende ud end et æg der bare ligger og er et æg L[/QUOTE]
Og almindelige ris bliver straks mere interessante, hvis man blander lidt af den der sushi-eddike (som jeg ikke husker navnet på?) i og evt. nogle grønne ærter
Jeg plejede også at have nogle skiver/figurer af f.eks. kogte gulerødder i fryseren, til lige at pifte det lidt op med ![]()
Enig. Hvis de skal spises kolde så skal der riseddike i (eller sushi-eddike som er en blanding af riseddike og mirin)
Og så et drys gomasio (ristede sesamfrø blandet med salt) og en smule strimlet aonori… yumyumyum…
og ærter smager godt sammen med ris
Samtidig med at det ser pænt ud ![]()
Kan man købe riseddike i f.eks Kvickly?
Ja, det skulle jeg mene… Pt har de det faktisk selv i Aldi :høhø: (de har et asiatisk tema)
Det kan man godt. Men i dit tilfælde ville jeg køre ned til REAL i Flensborg… der koster det ikke en brik ![]()
Men der er halvlangt til flensborg kun for det ![]()
Men der er halvlangt til flensborg kun for det ![]()
Skal det være særlige ris?
Sushi ris, hvis du laver sushi…men jeg bruger bare en rest alm. ris, når det er til bento ![]()
Jeg bruger almindelige ris - og jeg har såmænd også lavet sushi med jasminris engang fordi det var det jeg havde i huset…
Ellers er grødris faktisk glimragende til sushi… og de er ikke nær så dyre som officielle sushi-ris ![]()
Har faktisk en del grød ris… eller… det er de der pava nogle man bruger til risengrød?
Jeg kunne også være interesseret i en ‘bento eller sushi-japansk mad dag’ hvis jeg kan.
Jeg har også nori-udklip som kan lave smileys og lidt bento tingel-tangel/værktøjer. ![]()
For lige at hive den her op, så har jeg FRIIIII i det meste af april :D:D:D
Så hvis der er nogen der kan en eller anden dag i april, så er jeg HELT klar til at ta’ til 'øen og lege med maden ![]()
HVIS altså jeg kan blive hentet ved et tog og har et sted at sove (jeg har en fornemmelse af at det kan blive et helaftensprojekt ;))
Så… de dage jeg IKKE kan er: 6.-8./4., 10./4., 13.-14./4. og så sandsynligvis ikke 20./4 (hvor jeg skylder en kollega en vagt og nok skal arbejde). Men ellers… er min kalender HELT TOM ![]()
Så giv et bud ![]()