Online fødsel - Fiona - Første kuld til DK ChiCha

Jeg overvejer at klippe Fionas mavepels lidt ned således, det er nemmere for killingerne at finde en dievorte.

Er det noget I andre gør?
Er det overkill og pylder; naturen går sin gang?
Eller?

Jeg kender flere med NFO, som gør det :slight_smile: Du skal gøre, som du har lyst til :ok:

1 Synes om

Jeg klippede / trimmede divas mavepels og lidt omkring fødselsområdet et par dage før.

Tænkte at det så var lettede for killingerne at finde dievorterne og så jeg bedre kunne se/følge med / hjælpe.

1 Synes om

Måske dumt spørgsmål fra en korthårsejer men smider de ikke selv pelsen omkring dievorterne :slight_smile: Det gør mine :slight_smile:

jow lige omkring er der fint hårløst, men mellem dievorterne er der godt behåret.
Så rejsen fra dievorte til dievorte kan godt blive lidt udfordret.

1 Synes om

Det er længe siden jeg har været aktiv her på Kattegale, men jeg er her endnu og kigger af og til med.

Jeg trimmer altid hårene på maven inden hunkatten føder. Jo hårene omkring dievorterne trækker sig væk når hun lægger mælk ned, men jeg har et par gange oplevet, at killingerne blot lå og suttede på en lang tot pels. Det er måske nok hyggeligt, men der er ikke så meget næring i det :grinning:

Nu er mine hunkatte generelt meget kælne og elsker at få nusset deres gravide maver. Derfor er det intet problem lige at køre lidt med en trimmer ad nogle gange.

3 Synes om

Og i den her varme vil det nok også være rart med lidt luft på mavsen

1 Synes om

Ihhh jeg har set sparkende små poter.

Fionas mave buler ud når de motionerer :smelter:

9 Synes om

Fedt! Jeg har også lige ligget og mærket på Metas mave :smiley: Det er lige til ALIENS filmene nogle gange :tihi:

5 Synes om

ja det er jo så meget nemmere på en udspilet korthårsmave at se de små aliens :grin:

Har du talt poter :joy:

Haha, det er det. Meen mon ikke også du kan se noget af det samme de næste dage :smiley: Meta er jo da vist lige et par dage foran som jeg husker det?
Nope, men gætter på hun får flere end Beka, hun er virkelig rund :slight_smile: Casper har sat en stol ud foran soveværelsesvinduet, da hun har lidt svært ved at hoppe derind! :hoho:

6 Synes om

Jeg vågnede, åbnede mine øjne og så denne strandede pukkelhval på mit gulv :heart:

Dag 62 i dag - nu varer det ikke længe.
Hun er selv født på dag 65, så ja det kan jeg muligvis tage som et pejlemærke.

Jeg har lavet to fødekasser og revet 4 lagner i stykker på 40×60 cm og siksakket om dem og købt 42 hvalpetissekludde.

I bunden af kassen er der 5 cm skumgummi, så en hvalpetisseklud og øverst et lagen som er nyvasket, tørret i solen og nystrøget.
Så kan den kasse vist ikke blive meget bedre :grin:

8 Synes om

Hvor bliver det bare spænende. :star_struck:

Vores bimser gider overhoved ikke skumgummi i deres fødekasse, :sweat_smile: syntes ellers det virker så lækkert med sådan en ca. 5cm tyk én i kassen. Men nix, de vil have en hård bund at føde på. Netop så de føler de står fast, og kan sætte fra. Så her er der bare hvalpetissemåtter i bunden og ét håndklæde over som hurtigt lige kan skiftes hvis det bliver alt for vådt.

Hvor mange mon hun gemmer på? :heart_eyes:

1 Synes om

Jeg har aftalt med hende at 5 er et fint tal.
Men har lige vejet hende og hun er på 2kg vægtøgning i forhold til før-parring-vægt.
Så enten samler hun på uendeligt meget fostervand og store moderkager, eller også kan det være jeg ser et lidt større kuld end 5…

Tak for info med skumgummi, så må jeg lige være obs på det og ændre til din, i hvert fald så længe der fødes. Det giver jo mening at til selve fødsel at et lidt mere fast underlag er at foretrække.

1 Synes om

Nåe Hvad så??? :laughing::smile::heart_eyes: sker der noget hos dig? :sweat_smile:

Jeg gør huset rent med den damprenser jeg har lånt af Eva.

Nå det var ikke det du spurgte om :stuck_out_tongue_winking_eye:

Fiona har været to skridt fra mig hele dagen, men har nu lagt sig til at sove på yndlingspuden.
Hun viser ingen tegn på andet end at hygge og sove.

Det er så også først dag 63 dd. Det er dag 63 i forhold til jeg hørte første parring, men det er jo ikke noget sådan helt fast mål.

Normal drægtigheden er 63-67 dage med et par i begge ender som 'ikke unormalt".

Jeg vil så gerne at de kom nu, er jo ved at sprænges af utålmodighed :grin:

4 Synes om

Kan man på “lovlig vis” hjælpe hende lidt i gang??? :hoho: ej pjat, de kommer jo når de kommer. Det er også spændende! :star_struck:

Det aner jeg ikke om man kan sætte en kattefødsel i gang, men logikken siger leg og motion hvis det nu endelig skulle være.

Før jeg ville gå til sådanne løsninger, så kom der lige en dyrlæge med ind over.

De kurser jeg har taget siger at både dag 70 og 71 er ok, men at man lige bør have sin dyrlæge med ind over hvis der går mere end 69 dage.

Så min tålmodighed må bare leve med det mange dage endnu.

2 Synes om

Så er ventetiden ovre.
Slimproppen gik i nat og siden er tiden gået med hygge. Klisterkælekat!

Vi fik sovet mellem kl ca 4 og 6 og kl 6.30 gik Fiona i kassen og er blevet der.

Der bæffes og et enkelt hvæs når der kommer en ve der gør ekstra nas.

Fiona er rolig og tryg :heart: men veer dem er hun ikke meget for :grin:

11 Synes om

Det bliver spændende at se hvor mange og hvordan de kommer til at se ud :blush:

1 Synes om