Online fødsel

Så er der en lille update igen igen.

Den stor 5-5

Vordingborg har fået 2 røde hanner, en blå,creme tortie, en sort tortie og en helt sort dreng.

Herhjemme står det stadig på, hun har lidt veer indimellem, men slapper en del af og samler kræfter. Ingen presseveer de sidste mange timer, så der ventes med spænding på den/de sidste, selv om jeg har fået fortalt at det kan blive en virkelig lang ventetid.

Når hun ikke har små veer hygger hun om killingerne som hun passer mægtigt på, de er alle sort tabby, to måske med sølv, men virkeligt svært at se lige pt (mine øjne har også været åbne i snart 48 timer)
Mit umiddelbare skøn er 2 piger og 3 drenge

TIL LYKKE med 10-lingerne -forelsket dejligt at det gik godt begge steder -thumbs

Enig -thumbs

Desværre er det ikke gået helt efter planen, Lua var ikke færdig, veerne blev flere og flere og kraftigere og kraftigere uden egentlige presse veer, og til sidst var Lua ved at være træt. Røngten viser en måske to killinger tilbage i hende, og lige nu er hun til kejser snit suk Jeg krydser fingre for at alt går vel og hun kommer godt igennem det uden at miste mælk og lysten til at passe sine killinger.
Jeg burde vel få sovet lidt men kan ikke finde ro før jeg ved at alt er gået vel. Når tingene falder på plads og missemødrene bare passer deres børn, så falder jeg nok i en 16 timers tornerose søvn tror jeg. -uha

-jegkrydser For at det hele nok skal gå godt.

Klart du ikke kan finde ro. Krydser fingre for at alting går som det skal -jegkrydser

Stort tillykke… glæder mig til det bliver billedtid

-partytime Stort tillykke med 10’ lingerne…Jeg -jegkrydser til at det går godt med Lua og de sidste 2 hos Dr. Dyr…Stort -kramer herfra…

Enig -thumbs

Hejsa Heidi…
Hold da op - sikke en omgang og en bunke killinger…og du siger jeg har mange killinger…lige nu har du flere en jeg :smiley:
Hvordan går det med missemor…og hvad med de killinger som stadig var inden i hende…har de klaret det…
Knus her fra
anna

Så blev det tid til en lille update.

Killingerne hos min veninde klarer den super, det går godt, hun skal dog vises lidt til rette hos killingerne en gang imellem, men hun skal jo lige lære det.

Lua har jeg lige hentet hos dyrlægen, der var en tilbage i hende, den var død og havde tarmene uden på maven, og lå i en position hvor den umuligt kunne være kommet ud af sig selv. Men hun er vågen og passer rigtigt godt på killingerne, dyrlægen måtte ikke tjekke om der var mælk, hun hvæsede af hende. Men masser af mælk er der og høne mor er hun stadig til finger spidserne trods hun stadig er lidt sløv af begivenhederne.

Så 5 killinger ialt blev det til hos hende, men de er flotte og virker til at trives. der går lidt tid før der kommer billeder, hun skal jo lige falde til ro og stressen skal have lagt sig før jeg begynder at fotografere killinger ;o)

Åhh det er godt at høre Heidi, sad lige og tænkte på at ringe til dig.

Mange knus

Ja det skal du have været velkommen til, men kan nok snart ikke fatte en konstruktiv sætning :S

Jeg er godt nok glad for at mælken virker og jeg ikke skal op og fodre gange mange i nat.

Sidder nu og hygger med de andre som har følt sig en anelse fors’mt de sidste dage. Lua har lige spist og fodret børn og lagt sig til ro, så det er jo strålende

Jeg vil lade dig få ro min snut og så ringer jeg i morgen i stedet.

Knus

Hejsa :slight_smile:

Dejligt at høre nyt…og at missemor har det godt…hvor var det godt at du kom hen til dr. dyr…py ha - hva…

anna

hvor er det godt at høre Heidi sov nu rigtig godt -zzz -zzz

Tillykke med killingerne. Dejligt alt gik godt.
Nu spørger jeg sikkert dumt, men var det ikke en af de katte, som var ved at dø, af misrøgt,hvor ingen vidste om de ville overleve, for få mdr. siden, som nu har født? Så er den da blevet parret meget hurtigt efter den blev hentet fra dem, som misrøgted. Kan man virkelig så hurtigt, få en dødsyg kat på mærkerne igen? Troede det tog mange, mange mdr. at stabilisere en underernæret kat. :smiley: :?

Og også tillykke herfra -forelsket

Hej Jeg vil da gerne svare dig på det følgende, det viser sig nemlig at det samme har været oppe i en tråd på kattegalleri hvor jeg ikke bliver spurgt, men hvor en virvelvind opstod og hurtigt blev lukket igen.
Jeg tror det letteste er at offentliggøre de breve jeg skrev til trådstarter på det andet forum, jeg har bortcensureret trådstarters navn, det skal man vist.

Hej *****
Jeg kan forstå du i en tråd der nu er slettet, langer ud efter folk der har kat nede fra britta.
Jeg har en kat derfra, og ja den venter killinger, men det er der ganske særlige omstændigheder for.
Jeg ved ikke om der er andre af de katte dernede fra der venter sig, men kunne det ikke have været hensigtsmæssigt at rette henvendelse til de personer det drejer sig om for at få en forklaring på sagens sammenhæng.

Jeg har ikke læst tråden skal jeg fortælle dig, men er blevet gjort opmærksom på den af en anden bruger.

Men føler du trang til at få uddybet de særlige omstændigheder er du velkommen til at rette henvendelse til mig pr telefon, det er jo lidt lettere at gå til hestens hoved en til røven som man siger hvor jeg kommer fra.

MVH
Heidi

dette kom der ikke et særligt venligt svar på, men jeg sætter nu ind her brev nummer to der aldrig kom svar på:

Hej ******
Endnu en gang havde jeg ønsket du havde hørt begge sider af historien inde du havde draget dig en konklussion.
Der er sjældent en endegyldig sandhed på en historie, men jeg skal give dig et uddrag fra min opfattelse og oplevelse af situationen.
Alle katte var ikke døden nær nej, der var nogle der var værre tilredt end andre. Jeg skulle egnetligt bare have hende tilbage jeg selv havde opdrættet, og tro mig, der ligger desværre lange kedelige journaler på hvilken forfatning hun er i/var i, for jeg ved ærligt ikke om hun nogensinde rejser sig igen og bliver til en kat der er i stand til at få killinger. Hverken helbreds mæssigt eller foder stands mæssigt.
Men nok om det.
Nogle katte kommer sig hurtigere, spiser sig hurtigere op, regenerere sig hurtigere, ligesom med mennesker.
Nogle er stærkere i flokken og har kunne komme til det foder der har været, har kunne modstå sygdomme bedre end andre.
For at gøre en lang historie kort, der er forskel på dyr lige så vel som der er foreskel på mennesker og deres evne til at klare stress situationer samt komme sig oven på sult og sygdom.
Jeg havde bestemt ingen problemer med Britta før, men er meget skuffet og ked af det over hvilken forfatning jeg har hentet min kat hjem i, og det øsnker jeg bestemt ikke skal ske for andre.
Hvis 10 ser ok ud, er det så tegn på folk er gode til at tage vare på deres katte hvis de 10 andre er syge og udsultede…??
Og ville de 10 sidste ikke være grund nok til at advare om en enkelt person…??
Jeg er ikke enig i det sprogbrug der af og til er ført i debatterne, men jeg er 100% enig i rigtigheden af at give advarsler.

MVH Heidi
som på en sober måde prøver at videregive at din konklussion er, efter min mening, draget på mangefulde informationer om situationens fakta

Og føler du ligeledes trang til uddybelse af de særlige omstændigheder er du velkommen til at ringe til mig. Håber du fik svar på hvad du søgte. MVH Heidi

Jeg var bare interesseret i om det var en af kattene derfra.
Jeg kan da se på din hjemmeside, at også den anden, (dit eget opdræt) som du skriver her måske aldrig bliver en kat, som kan føde killinger, er parret og forventes føde nu også? Hvordan i alverden, kan du så finde på at parre hende, hvis forfatningen er så slem? Så burde hun da slet ikke være med i planer om parring.
Så vidt jeg ved, så havde deres mor også problemer, og måtte steriliseret, efter en killingefødsel, eller abort? Kender en som har en søster til Athene. Så måske hende som du selv har opdrættet, er opdrættet med et dårligt imumforsvar?
Har selv haft huskat, hvor moderens imumforsvar ikke var super, og hendes killinger blev faktisk lige sådan. Og her forklarede min dyrlæge, at alt hvad der har skidt imumforsvar, skal man ikke lade blive gravide.