oO(Decembers Tanker)

Netdøren blev brugt den første nat, Joy var overbevist om at den var lavet til hendes klatreøvelser. Det er den så ikke, bare det billige 3M net fra Silvan, det egner sig ikke til 6kg maine coon.

Så døren åben og Fiona ind på soveværelset i stedet for. Det var topdollar ifølge hende og der blev spundet (eller hvad spinder nu hedder i datid :slight_smile: ) til den helt store guldmedalje og hygget og æltet i alt hvad æltes kunne.

Lørdag og søndag har hun gået sammen med de andre og der har været minimalt af brummen og kun en enkelt gang var jeg lige nødt til at tage de andre væk fra Fiona. Hun var på badeværelset og havde 3 nysgerrige til at følge med, det var lige overvældende nok for hende… Ja “personal space” er ikke det som Maine Coons er bedst til. Hvis man kan sidde på 1 cm afstand hvorfor så ikke gøre det… :wink:

Med andre ord godt jeg fik mig bekymret i god tid for der har bare ingen problemer været med at få hende tilbage i flokken. Vil tro det har hjulpet godt at både Fiona og Joy er på suprelorin, så hormonniveauet er helt i bund. Men uagtet årsag, så er der virkelig faldet en sten fra mit hjerte at hun er hjemme igen og er ved sit gode gamle kæle jeg :hjerte:

Hun er og bliver bare min :hjertekat: - hun er besværlig og egenrådig, men hold nu da op hvor er det alt det hele værd især når hun er så, oven i hatten, vanvittig dygtig til at passe sine killinger. Der kommer helt sikkert flere kuld fra hende, når jeg lige har fået døre og vinduer i mit hus.

10 Synes om

Fyns Internat har fået en 3-farvet hankat ind. Jeg kan ikke finde ud af at linke til et bestemt opslag. Lige nu ligger det øverst.

3 Synes om

så kan man se video, finder lige ud af det med link senere

https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FFynsInternat%2Fvideos%2F453208675365835%2F

Link direkte til video

3 Synes om

@galath du linker til et opslag sådan

Trykker på de 3 prikker og vælger “show in tab”

image

Så åbner den således og du trykker da på “navn” i dette tilfælde “your post”
image

Når den så åbner, hapser du det direkte link til den post
image

Kan sikkert gøres på andre måder også, men denne virker :slight_smile:

1 Synes om

Det har altid irriteret mig, at jeg ikke kunne finde ud af det. Jeg synes nu bare, jeg havde forsøgt at trykke på de 3 prikker, og jeg synes ikke, jeg fik de options, du viser der?

EDIT: Nu prøvede jeg igen med opslaget fra Fyns Internat. Jeg får ikke de muligheder ved det. Jeg tror, det må afhænge af typen af opslag.

Men det var jo selvfølgelig også det med den 3-farvede hankat, der var mest interessant :slight_smile:

15 posts were split to a new topic: Mister er ikke helt fit

Spøjst at det ikke virker hos dig, det virker fint her.
Prøv dette og se om du får de samme bokse op

tryk på de 3 prikker og dette skulle gerne komme
image

Tryk på show in tab og dette skulle gerne komme
image

Tryk på overskriften, den jeg har markeret med gul.

Den bringer din post frem med dens unikke link som er
Redirecting...

Jeg går ud fra, det må have noget med mine indstillinger at gøre. Eller at min er dansk. Jeg får kun disse muligheder:

Udklip

Jeg ved godt, det er et andet opslag, men det er det samme ved det rigtige opslag.

Altså hvis man højreklikker på videoen, kan man vælge ‘vis webadresse til videoen’ Hvis man trykker på den, kommer der et lille vindue frem på videoen. Hvis du klikker en enkelt gang på det link, bliver det blå og så højreklikker du igen og vælger kopier.

For at linke direkte til et FB-opslag, kan man bare højreklikke på tidsstemplet (i @galath’s eksempel, der hvor der står “2 timer” under Fyns Internat), og vælge “kopier linkadresse”. :slight_smile:

@solveig, det var opslaget, ikke videoen, jeg ville linke til.

@Tea, jamen, det er da også helt igennem logisk :rolleyes: Men TAK! Det har virkelig irriteret mig længe, at jeg ikke kunne finde ud af at gøre det.

1 Synes om

Se det var det jeg sagde, der var sikkert en anden vej til det også. Tak Tea for denne meget nemmere måde.

2 Synes om

Årets sidste nattevagt :pompom: Håber her snart bliver helt stille - jeg har brugt krudtet for iår og kommer kun forbi igen på torsdag for at hente årets julegave, som jeg helt ærligt ikke kan huske hvad er! Vi må selv vælge, og jeg kan ikke huske hvad jeg landede på udover at det IKKE blev sengetøj for 3. år i træk :tihi: Og jeg kan se der er stillet op til julebanko - jeg melder mig helt frivilligt til at vinde en god flaske portvin, hvis ikke andre vil :slem: Men først skal den sidste nattevagt overståes…

7 Synes om

Theodor og Joy er åndssvage.

De leger vildt nede i stuen, der har ikke være “smadre lyde endnu” men hold da op jeg kan høre alt kurre rundt og brage ind i væggene. De snakker og kurrer til hinanden, så meget larm at Fiona prøvede at stoppe dem. Hun blev sat i enerum på soveværelset, at hun ikke magter dem når de er åndssvage, skal jo ikke hindre dem i at fjolle rundt :slight_smile: Hun ligger og sover nu og de mosler rundt som mindst 10 elefanter :wink:

Men de hygger, så lad dem endelig :slight_smile:

Edit: Og nu blandede Alexander sig også. Nu er der nok nærmere 20 elefanter i min stue :wink:

8 Synes om

Om 5½ time :jubiii::hyp:

10 Synes om

Så er der handlet færdig til jul på nær mælk og rundstykker. Dét er rart :slight_smile: Der er også købt ind til 80’er tema til nytårsaften :laughing: nuiiii hvor bliver vi grimme :laughing:

6 Synes om

Jeg er ved at få spat af Gisle - har jeg mon antydet det før :grin:? Vi har en tømrer i gang med noget arbejde ude i indhegningen, og derfor er det smartest at kattene er inde. De fire af dem skal heller ikke nyde noget, men Gisle er helt desperat for at komme ud og “hjælpe” den unge mand.

7 Synes om

Så lad dog barnet … :rolleyes2:

3 Synes om

Finn har her til morgen været til eftertjek hos dyrlægen, som var meget tilfreds med både Finns ar og min beskrivelse af hans adfærd.
Det betyder at jeg kan ånde lettet op, og at Finn kan komme ud af den forhadte bodystocking. :smiley:

15 Synes om

Så er man vist både afslappet og glad for sit menneske. :wehuu:

Virker det mon nu - Nuttede katte

5 Synes om