Mister er ikke helt fit

Hvor vil jeg gerne vide hvad der sker i min kulsorte have omkring kl 18 om aftenen, og som kattene ser og reagerer på…
Det har været i en lille uges tid nu, og i aftes havde jeg sørget for at kattene kun var i havestuen og ikke volieren.

Der skete noget, og kattene fløj på hinanden, der var ægte slåskamp, og værst af alt - Stine fik stemplet Misters øre godt og grundigt, så nu har en en rigtig Slagsbror-rift…

Heldigvis er alt godt igen - jeg fik dem ind i stuen, og oversprøjtede med Feliway, og ganske kort tid efter var det hele glemt…

Jeg kan bare ikke lide at der er noget i haven de reagerer sådan på - enten er det en fremmed kat, eller også er det den kontrolpost rottefangeren har sat i min have.

Hader når en kat ikke er fit for fight.
Som skrevet fik Mister en rift i øret i aftes, i formiddag var han som har plejer.
Jeg tog hjemmefra kl 15 og kom hjem godt 4 timer senere, hvor han er dvask.
Han har spist og været på bakken siden, og ellers bare ligget og ligget.

Han virker ikke feberramt og er ikke varm på øret, så satser på tilfældigt sammenfald, og at han er frisk igen i morgen.

Men hvor har jeg ondt i maven selvom jeg med min fornuft kan se at det ikke er begyndelsen på enden, så er det en frygt efter alt det med Buster for 2 år siden.

:kram:

1 Synes om

Han virker usikker på bagbenene, sådan ud af det blå :disappointed:

:kram:

1 Synes om

Damm jeg blev også selv dårlig og har hel kvalme nu.er gået i seng, og håber at det er bedre i morgen.

Når det er kommet så pludseligt"håber" jeg blot at det er et slag. Han virker ikke til at have ondt når jeg bulter ham på ryggen og han reagerer når jeg nulrer hans tæer.
Er selvfølgelig parat til at tage til dyrlægen i morgen, ved bare ikke om det er pylder. Har omvendt også holdningen at det er bedre at tage af sted en gang for meget end en gang for lidt.

God bedring til både dig og Mister
:kryds::kryds::kryds::kryds:

1 Synes om

Håber han er frisk igen i morgen :kryds:

2 Synes om

Bliver lidt bekymret, når både du og Mister bliver dårlige sådan ud af det blå. Vil du ikke være sød at opdatere os når du står op, omkring jer begge to!? Hilsen forhåbentlig pylre-Ea

Hov og ja, håber selvfølgelig at I begge vågner op friske og det bare var ingenting. :kryds:

At jeg selv blev dårlig var en reaktion på at se at Mosters ene ben drillede

Mister har nu selv fundet op i sofaen, hvor han ynder at tilbringe natten.
Stine ligger i den seng jeg lagde på gulvet i fald Mister foretrak at tilbringe natten i gulvhøjde.
Og Stine er så fint opmærksom på Mister.

Og nå ja, kunne høre at Mister også var på bakken for at tisse (man kan vel høre forskel på deres måder at grave på :thinking:)

Jeg selv er også faldet lidt ned igen.

Mister lå først lige under sengen, hvor jeg kunne nå at nusse ham. Og han rullede rundt og ville have misset maven, og med venstre bagben kunne han sparke normalt fra, og svagere med venstre.
Da jeg så var på badeværelset fordi jeg troede at nu skulle jeg kaste op, så kom han ud og ventede udenfor badeværelset.

Og nu ligger kattene altså hvor de nok ender med at ligge hele natten.

Nu vil jeg lægge mig igen, uret ringer 5.30, for hvis alt går vel skal jeg på internatet i morgen.

2 Synes om

Mig igen.

Til trods for tømmermænd PGA manglende søvn i nat kan jeg godt tage afsted i dag
Han går rundt som han plejer, har typisk adfærd til når jeg giver mad, og hopper fint op på Ikea-skamlen for at spise den mad der ligger ovenpå et lille kradsetræ.
Hvæsse poter gør han også, opfører sig normalt på bakken, og går en del pænere i dag.

Håber det var noget forbigående.

Og så for en sikkerheds skyld tjekker jeg med naboen om han evt kan køre os til dyrlægen torsdag eller fredag, skulle det blive nødvendigt.

Puha, sikke en forskrækkelse…

13 Synes om

:kram: godt Mister er sig selv igen.

Tak for du skrev og opdatere os, og godt at høre I begge har det bedre. :hjerte:

Hold da op hvor havde jeg ondt i maven det sidste stykke hjem, for hvad ville møde mig hjemme.

Mister er okay, bevæger sig relativt frit, kan dog godt se i hans blik at der er noget - tænker at han har lidt ondt. (meget naturligt hvis han er landet forkert og har slået sig)

Tanken om noget neurologisk - den var hos mig i aftes og nat - den kan jeg ikke helt slippe.
Mister kan heldigvis lave sine katte-yoga-stræk, hoppe op i et stolesædes højde og småløbe.

Puha, jeg blev så forskrækket…

@galath måske du vil flytte mine indlæg om Mister over i en selvstændig tråd?

3 Synes om

Har du noget metacam eller onsior i huset kan du jo prøve det af en enkelt gang og se om det ændrer på hans opførsel? I det tilfælde at han ikke har ondt skader du ikke noget ved at give ham en enkelt gang.

Desværre har jeg ikke det.

Allerede nu til aften har han det endnu bedre igen, han er også klar i blikket igen.

3 Synes om

Tænker at patienten snart helt kan raskmeldes.
Nu er han og Stine også begyndt lege brydekamp igen, det må da være et vældig godt tegn… :slight_smile:

12 Synes om

Godt at høre. :smil: