oO(Decembers Tanker)

Det er intet mindre end en fantastisk film :heart_eyes: ikke kun på grund af katten :wink: men den er også søøøøøød :smiling_face_with_three_hearts:

ved et tilfælde tjekkede jeg om DR tv kunne hentes som app til mit tv nu, og sørme jo.
Det sker ikke tit, at jeg gider se noget fra den kanal … men hey, det er jul lige om lidt og det kalder på nostalgi - så nu ser jeg matador :ups:

4 Synes om

Matador bliver aldrig gammel, aner ikke hvor mange gange jeg har set den, men det er mange :wink:

2 Synes om

Jeg har haft 3 vinduer til at stå på klem for bare at holde gang i ovnen. Ellers laver vinden undertryk og suger ilten ud af den. Så dør ilden, og så vælter osen ud af alle sprækker :s: Heldigvis har vinden lagt sig igen nu.

1 Synes om

Nu er det 2.gang, at dette sker for mig, og 1.gang var lige så træls. Jeg skal åbenbart have det ind med kartoffelskeer, at det IKKE er en god idé at drikke en Burn til aftensmaden.
Ligeledes er det ikke smart at handle en masse ind uden at have sit knæbind på.

Hvad jeg fik ud af det hele? Jo, et hævet nærmest ubøjelig knæ og en masse vågen spildtid - mon jeg så kan lære det? :roll_eyes:

næh …

1 Synes om

:joy:

Du har ikke megen tiltro til mig, Jim :rofl:

…næh …
har ikke lært det selv…“nåh det er bare småting, det går nok” …og jeg har da haft maaaaaaange år til at lære det …

1 Synes om

Vil du låne mine kartoffelskeer…?

Jeg er idealistisk nok til at forestille mig, at jeg tager en lille smule ved lære af mine fejl :laughing:

6 o’clock time for …den anden kande kaffe dum de dum de dum …var det ikke Genesis…
jeg lærer stadig …men …slow learner …eller nowe …

Godmorgen jeg vil gerne være med på kaffe. :nerd_face:

Det er faktisk sådan noget, man nok godt kunne regne ud ved at læse ingredienserne helt uden at være nødt til at indsamle empirisk data :stuck_out_tongue:

1 Synes om

Asani kom ikke ind i soveværelset i morges. Han plejer at være der allerede, før vækkeuret ringer. I dag kom han ikke engang, da det ringede. Han lå stadig inde i stuen og så søvnigt overrasket ud, da jeg tændte lampen. Derefter gik han lige ind i soveværelset og lagde sig til at sove derinde. Han fik ikke noget at spise, og han har - så vidt jeg ved - heller ikke været udenfor (de kan selv gå ud gennem et åbent vindue).

Så nu er spørgsmålet, om der er noget i vejen med ham, eller om det er den Feliway, jeg satte op i går, der har taget effekt :gruble: Jeg satte den op i håbet om, at den kunne få Chili til at slappe lidt af med maven - ikke fordi den skulle få Asani til at gå delvis i koma.

Jeg kan altså ikke lide, når de opfører sig anderledes, end de plejer.

2 Synes om

skal du ikke ønske dig …jeg smitter bare

Jeg tænkte nu også jeg ville have drukket den herhjemme. Jeg skal have formiddagen til at gå mens jeg passer på Frida. Go’ bedring. :smirk:

1 Synes om

Netdøren blev brugt den første nat, Joy var overbevist om at den var lavet til hendes klatreøvelser. Det er den så ikke, bare det billige 3M net fra Silvan, det egner sig ikke til 6kg maine coon.

Så døren åben og Fiona ind på soveværelset i stedet for. Det var topdollar ifølge hende og der blev spundet (eller hvad spinder nu hedder i datid :slight_smile: ) til den helt store guldmedalje og hygget og æltet i alt hvad æltes kunne.

Lørdag og søndag har hun gået sammen med de andre og der har været minimalt af brummen og kun en enkelt gang var jeg lige nødt til at tage de andre væk fra Fiona. Hun var på badeværelset og havde 3 nysgerrige til at følge med, det var lige overvældende nok for hende… Ja “personal space” er ikke det som Maine Coons er bedst til. Hvis man kan sidde på 1 cm afstand hvorfor så ikke gøre det… :wink:

Med andre ord godt jeg fik mig bekymret i god tid for der har bare ingen problemer været med at få hende tilbage i flokken. Vil tro det har hjulpet godt at både Fiona og Joy er på suprelorin, så hormonniveauet er helt i bund. Men uagtet årsag, så er der virkelig faldet en sten fra mit hjerte at hun er hjemme igen og er ved sit gode gamle kæle jeg :hjerte:

Hun er og bliver bare min :hjertekat: - hun er besværlig og egenrådig, men hold nu da op hvor er det alt det hele værd især når hun er så, oven i hatten, vanvittig dygtig til at passe sine killinger. Der kommer helt sikkert flere kuld fra hende, når jeg lige har fået døre og vinduer i mit hus.

10 Synes om

Fyns Internat har fået en 3-farvet hankat ind. Jeg kan ikke finde ud af at linke til et bestemt opslag. Lige nu ligger det øverst.

3 Synes om

så kan man se video, finder lige ud af det med link senere

https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FFynsInternat%2Fvideos%2F453208675365835%2F

Link direkte til video

3 Synes om

@galath du linker til et opslag sådan

Trykker på de 3 prikker og vælger “show in tab”

image

Så åbner den således og du trykker da på “navn” i dette tilfælde “your post”
image

Når den så åbner, hapser du det direkte link til den post
image

Kan sikkert gøres på andre måder også, men denne virker :slight_smile:

1 Synes om

Det har altid irriteret mig, at jeg ikke kunne finde ud af det. Jeg synes nu bare, jeg havde forsøgt at trykke på de 3 prikker, og jeg synes ikke, jeg fik de options, du viser der?

EDIT: Nu prøvede jeg igen med opslaget fra Fyns Internat. Jeg får ikke de muligheder ved det. Jeg tror, det må afhænge af typen af opslag.

Men det var jo selvfølgelig også det med den 3-farvede hankat, der var mest interessant :slight_smile: