.oO(December's tanker....)

Det er en lorte situation vi står i her!
Mike har fået en bager-læreplads (det er tæt på umuligt at finde)MEN han kan ikke komme med det offentlige til svendborg kl 3 om natten… :ked: :ked: Fremtid og økonomi.bliver sat til side her af landets dårlige offentlige transport…

Det er en lorte situation vi står i her!
Mike har fået en bager-læreplads (det er tæt på umuligt at finde)MEN han kan ikke komme med det offentlige til svendborg kl 3 om natten… :ked: :ked: Fremtid og økonomi.bliver sat til side her af landets dårlige offentlige transport…

[QUOTE=ThildeL;1001055]Det er en lorte situation vi står i her!
Mike har fået en bager-læreplads (det er tæt på umuligt at finde)MEN han kan ikke komme med det offentlige til svendborg kl 3 om natten… :ked: :ked: Fremtid og økonomi.bliver sat til side her af landets dårlige offentlige transport…[/QUOTE]

Kan det lade sig gøre for jer at få en bil?

(jeg ved godt det ikke kan for alle - men har en kammerat der har bil selvom han kun har su, han vælger ‘bare’ meget andet fra)

Nej, det er det slet ikke :frowning:

Oplevede det selv her i efteråret hvor det først var ‘jaaa, så er specialet afleveret’ og så igen en måned efter en masse billeder fra dimissionen…

Kan jeg godt forstå søde :trøste: det var også virkeligt uheldigt at du blev så syg :frowning:

Men din mundtlige eksamen er heldigvis ikke udsat :smiley: SÅ skal vi fejre det :rock:

ELSKER klienter, der ikke kun anerkender chefernes indsats :smiley:

Jeg har lige fået en STOR bøtte lækker lækker fudge, chokolade og karameller :thumbup:

[QUOTE=Lykke;1001057]Kan det lade sig gøre for jer at få en bil?

(jeg ved godt det ikke kan for alle - men har en kammerat der har bil selvom han kun har su, han vælger ‘bare’ meget andet fra)[/QUOTE]

Ingen af os har kørekort og han kam ikke nå at få kørekort og bil indem januar. Vi har pt under 10% af hvad et kørekort koster på kontoen.

[QUOTE=Lykke;1001057]Kan det lade sig gøre for jer at få en bil?

(jeg ved godt det ikke kan for alle - men har en kammerat der har bil selvom han kun har su, han vælger ‘bare’ meget andet fra)[/QUOTE]

Ingen af os har kørekort og han kam ikke nå at få kørekort og bil indem januar. Vi har pt under 10% af hvad et kørekort koster på kontoen.

Hvad med en scooter eller noget i den stil?

[QUOTE=ThildeL;1001055]Det er en lorte situation vi står i her!
Mike har fået en bager-læreplads (det er tæt på umuligt at finde)MEN han kan ikke komme med det offentlige til svendborg kl 3 om natten… :ked: :ked: Fremtid og økonomi.bliver sat til side her af landets dårlige offentlige transport…[/QUOTE]

han må køre knallert uden kørekort hvis han er over 18 - som en midlertidig løsning

Vi har godt gjort tanken men er bange for.om 50 km hver vej blicer for hårdt for.hans ryg at køre. 100 km.hver dag på scooter.

han kan være i svendborg 3 timer før men skolehjemmet er nedlagt så han har ikke engang et sted at sove de sidste 3 timer.
Hna skal ringe tilbage til mester her kl 17 hvor han vil høre om der er et lokale han kan være i fra 00 til 3.
Det er bare så typisk. Og så er den her mester certificeret bryllupskage designer fra Odense Marcipan.

Vi har godt gjort tanken men er bange for.om 50 km hver vej blicer for hårdt for.hans ryg at køre. 100 km.hver dag på scooter.

han kan være i svendborg 3 timer før men skolehjemmet er nedlagt så han har ikke engang et sted at sove de sidste 3 timer.
Hna skal ringe tilbage til mester her kl 17 hvor han vil høre om der er et lokale han kan være i fra 00 til 3.
Det er bare så typisk. Og så er den her mester certificeret bryllupskage designer fra Odense Marcipan.

Ja ok, det besværliggør det en hel del :frowning:

Hvad med knallert/scooter som Vivi foreslår?

Det vil være koldt og tage noget tid, men det er måske det værd hvis det er så svært at få læreplads…
(jeg vil ikke vurdere det for jer overhovedet - er bare en tanke :))

EDIT: så først dit svar til Vivi efter jeg skrev… Og hold da op, 50km på knallert ville være vold langt!
Jeg krydser fingre og tæer for der er et eller andet lokale til ham! :kryds:

[QUOTE=ThildeL;1001068]Vi har godt gjort tanken men er bange for.om 50 km hver vej blicer for hårdt for.hans ryg at køre. 100 km.hver dag på scooter.

Det er bare så typisk. Og så er den her mester certificeret bryllupskage designer fra Odense Marcipan.[/QUOTE]

hvad med samkørsel indtil i har sparet op til kørekort ? det kan jo være der er andre på bageriet der bor tættere på jer som han så kan komme hen til og køre sammen med ?

Han er 25. Så det.kan hN sagtens, det er bare den dumme afstand. 20 km havde ikke.været et problem men 50 km hver vej.
Er måske bare mig der er pjevset :frowning:

Han er 25. Så det.kan hN sagtens, det er bare den dumme afstand. 20 km havde ikke.været et problem men 50 km hver vej.
Er måske bare mig der er pjevset :frowning:

. o 0 AmmeNamme… julemedister…

[/QUOTE]

Tante Tut!! :what:
Din jule-frækkert!

[QUOTE=Battlestar;1001071]hvad me
d samkørsel indtil i har sparet op til kørekort ? det kan jo være der er andre på bageriet der bor tættere på jer som han så kan komme hen til og køre sammen med ?[/QUOTE]

Ddt vil vi lige spørge om her kl 17 men der er i hverrt fald massere der skal til svendborg fra odense hver dag - bare ikke kl 3 om natten. Mike havde kigget på en samkørsels hjemmeside.

[QUOTE=Battlestar;1001071]hvad me
d samkørsel indtil i har sparet op til kørekort ? det kan jo være der er andre på bageriet der bor tættere på jer som han så kan komme hen til og køre sammen med ?[/QUOTE]

Ddt vil vi lige spørge om her kl 17 men der er i hverrt fald massere der skal til svendborg fra odense hver dag - bare ikke kl 3 om natten. Mike havde kigget på en samkørsels hjemmeside.

Hmmm havde forventet et langt større ståhej omkring det juletræ…
Jeg knaldede selv første kugle, Tino har lige knaldet nummer 2, men det er også den dramatik, der har været…

Har nogle søde velopdragne misser :tihi: