Bufen kan forstærkes af alm håndkøbssmertestillende.
Kan man også forstærke effekten af Dolol?
. o O ( Øv hvor er jeg træt af at hoste - Den er da helt gal i disse dage. )
[QUOTE=PiaR;899418]Bufen kan forstærkes af alm håndkøbssmertestillende.
Kan man også forstærke effekten af Dolol?[/QUOTE]
Umiddelbart vil jeg sige nej, for det der interagerer med brufen er paracetamolen, og det virksomme stof i Dolol er et syntetisk morfika.
Men brufen kan godt virke bedre på led smerter end dolol
[QUOTE=DK Sugieh;899429]Umiddelbart vil jeg sige nej, for det der interagerer med brufen er paracetamolen, og det virksomme stof i Dolol er et syntetisk morfika.
Men brufen kan godt virke bedre på led smerter end dolol :)[/QUOTE]
Øv, men tak for info
[QUOTE=DK Sugieh;899429]Umiddelbart vil jeg sige nej, for det der interagerer med brufen er paracetamolen, og det virksomme stof i Dolol er et syntetisk morfika.
Men brufen kan godt virke bedre på led smerter end dolol :)[/QUOTE]
Ja… og så bliver man ikke totaldopet af Brufen
Ja ja … man skal hore meget før øjnene ryger ud
Det virker fint på min skulder at tage bufen sammen med fx panodil.
Og Dolol hjælper også på mine stakkels ribben, men tager desværre kun lige toppen af smerterne.
- jeg tager ikke både bufen og dolol på en gang.
Lige nu kun dolol pga de latterlige ribben, så må skulder være skulder.
Puhaaa …
- Har de overvejet dig akut, når du har så mange anfald ?
- Nogen blir jo opereret akut for galdesten ?
Men det ved jeg ikke om de gør, når nu de ved du har det…
[QUOTE=PiaR;899438]Det virker fint på min skulder at tage bufen sammen med fx panodil.
Og Dolol hjælper også på mine stakkels ribben, men tager desværre kun lige toppen af smerterne.
Lige nu kun dolol pga de latterlige ribben, så må skulder være skulder.[/QUOTE]
Nu kender jeg ikke til dit medicinindtag… men hvis du ikke får andet medicin mod gigt, hjerte, blodtryk osv…
Så kan du gøre det, at du tager panodil+brufen til natten og holder dagen med dolol… det ER meget smertestillende, men du skal jo også kunne holde det ud
.oO(det var så anden gang på fire dage, at puteren røg på gulvet :S)
.oO(den laver altså nogle grimme hakker i trægulvet … )
.oO(så snakker vi slet ikke om alle de andre ting der er røget på gulvet i løbet af de sidste dage … )
Men man bliver sgi lidt omtåget af dolol :S
[QUOTE=StinePigen;899391]Fandt nogle små bægre i Aldi der hedder “Frugt dessertkvark” med 302 Kcal i sådan et bægre.
Det er da okay som erstatning for et måltid, er det ikk :?[/QUOTE]
Jeg synes ikke, det lyder, som noget du kan blive mæt af? Eller noget, der indeholder de ting, du har brug for. Men hvis bare det er for en enkelt gangs skyld, så kan det selvfølgelig gå.
Præcis. Jeg har gudskelov kun fået det i korte perioder. Jeg tog den inden sengetid - og så var jeg først nogenlunde klar i hovedet igen næste aften, når jeg skulle ha’ den næste… :rulleøjne:
DET er altså ikke lige mig…
Jeg tager Dolol dagligt - jeg bliver slet ikke påvirket af det, men det hjælper på smerterne.
Jeg tager panodil665 - en type Panodil der er en blanding mellem alm og depot - sammen med.
Jeg tager Panodilerne 3 gange dagligt - Dolol fast til natten, men mange dage også en gang i løbet af dagen.
Kvark er rig på protein og har et lavt fedtindhold, så kvark i sig selv er meget godt
Dem her er der så lidt sukker i, men jeg tænkte også mere at man kunne spise sådan en halv som mellemmåltid i ny og næ
[QUOTE=PiaR;899438]Det virker fint på min skulder at tage bufen sammen med fx panodil.
Lige nu kun dolol pga de latterlige ribben, så må skulder være skulder.[/QUOTE]
Jeg har lært at min endometrioselæge at tage 2 panodil hver gang jeg tager en dolol. Det forstærker effekten for mig, og deres erfaring er også at man bliver mindre skæv af dolol når man tager 2 panodiler sammen med hver gang.
Hvis du tåler gigtmedicin skulle diclon sammen med 2 panodiler være bedre til mange typer smerter - det prøver lægerne i hvert fald at bilde mig ind, men jeg tåler ikke syrebaseret medicin så jeg har ikke tænkt mig at gøre forsøget.
. o O ( Øv øv svært at holde humøret oppe lige nu. Hoster stort set hele tiden, er heldig hvis jeg har 10 min.'s pause… Kæft det er hårdt. - Please lad os få noget rigtig sommer. Jeg kan ikke holde til det her vej.
)
.oO()
Så vend snuden hjemad mod Aalborg Øst, det buldrer og rumler her…
Hvem går i Netto for mig? :dovensmiley: