.oO(Novembers tanker)Oo

Den unge frøken Mimse er lige kommet hjem fra Afrika og fortæller sin gamle og meget tunghøre bedstemor om rejsen.

• Der hang kæmpe bananer over det hele, forklarer hun.
  • Hvad for noget? spørger bedstemoren.
    Frøken Mimse viser med hænderne, hvor store, lange og brede bananerne var.
  • Ja, ja, det er meget godt, afbryder bedstemoren, men kan han nu også forsørge dig?

[QUOTE=Ann K;739190]Den unge frøken Mimse er lige kommet hjem fra Afrika og fortæller sin gamle og meget tunghøre bedstemor om rejsen.

• Der hang kæmpe bananer over det hele, forklarer hun.
  • Hvad for noget? spørger bedstemoren.
    Frøken Mimse viser med hænderne, hvor store, lange og brede bananerne var.
  • Ja, ja, det er meget godt, afbryder bedstemoren, men kan han nu også forsørge dig?[/QUOTE]

:lol:

Tror beslutningen om at skifte dyrlæge er taget, selv om der er længere :ok:
Har lige talt med Fasanvejen igen, for Greven har stadig brug for sit smertestillende. Sidste gang fik jeg bare recepten indtelefoneret gratis. Denne gang var jeg forberedt på at skulle hente og betale for den.
Men nej… “vi indtelefonerer, men skal jeg ikke også sende dig en recept til næste gang - det kan jo være det varer noget før vi ser ham?” Når man så lægger til at jeg syntes vi fik en fin og informativ behandling da vi kom med ham og at jeg efterfølgende har ringet og fået om råd, som var brugbare og hvor jeg følte mig hørt… puha, den der følelse af at have nogen at stole på, at kemien er rigtig. Den har jeg savnet siden Raiku flyttede. Det er bare rigtig rart :ok:

.oO Slaggy gav en lillebitte tøjmus en god omgang tæsk. Nøj hvor kunne den flyve! :rock: Så snart jeg fandt telefonen frem og kom ind i kameraet, så kastede hun musen af helvedes til og satte sig og gloede ud i luften :dokdok:

. o O ( :bangbang: Frederiksberg hospital! )
. o O ( Så spildte jeg lige 4 timer der ude. Samt besvær med at flytte bilen 2 gange! - Skal på Herlev eller Riget, de kan ikke hjælpe mig på frederiksberg, under og efter operation hvis jeg “svigter” pga. min luft, eller retter mangel på samme… )

[QUOTE=Charlotte Oeh.;739181].oO Hjemme igen - med kanin, men uden nogen egentlig diagnose.

.oO Han havde fine ører, fine tænder - en enkelt kindtand har en lillebitte tap, men dyrlægen mente bestemt ikke, at han skulle få så ondt af den, så i første omgang ville hun ikke bedøve ham pga. den. Han er blevet trykket på maven, dyrlægen kunne mærke fine nyrer, og han har ikke ondt, når der trykkes og manipuleres.

.oO Han har fået et skud antibiotika, et skud smertestillende og et skud B-vitamin. Jeg har fået (læs: købt) et lille brev pulver til skånekost til den nette sum af 62 kr. :tihi:, som han skal fodres med via sprøjte, og så skal vi forsøge med noget babymad med æble-banan-mos.

.oO Han har nu spist et par stykker kaninfoder, da vi kom hjem - så gætter på, at han har haft smerter, og at det nu er det smertestillende, der virker. Men som dyrlægen sagde, "bare han dog ville sige, om det er maven eller tænderne, der gør ondt.

.oO Hvis han ikke spiser sin morgenmad i morgen, skal vi til dr. dyr igen.[/QUOTE]
For mange år siden havde min kanin det på samme måde og også hans tænder blev umiddelbart kendt fine, MEN da han kom i narkose, viste det sig, at den aller bagerste kindtand var krum og vokset op i ganen.

Da han efter at have fået den fjernet stadig ikke rigtigt spiste og tabte sig meget, blev han aflivet.

Obduktion viste, at hans mavesæk var fyldt med hår, han havde slikket i sig, så husk også at frisere/børste kaninen, når den fælder.

Held og lykke med ham!

(Ups, havde ikke lige set den her)

Tak! :smiley:

Jeg er rigtig stolt af at blive spurgt. Det er stort, synes jeg. :hjerte:

.OO(Talte med en meget dement dame idag på telefonen hele tre gange. Hver gang ville hun vide om jeg kunne komme og pudse hendes vinduer fordi stormen havde svinet dem til. Jeg forklarede hende hver gang at jeg altså ikke var vinduespudser og at hun havde fået forkert nummer. Det ville hun ikke tro på og forklarede mig hvilket nummer hun havde ringet til. Jeg fortalte hende så hver gang at hun ikke havde trykket på 2 som første nummer men på 8. Det var så ok, derefter ville hun så vide om jeg også trængte til at få pudset vinduer hvilket jeg forklarede hende at det var jeg allerede igang med men at jeg ikke gik ud og gjorde det for andre hvorefter hun afsluttede med at sige at så måtte hun se om hun ikke kunne få fat på Jan.

Anden gang hun ringede sagde jeg til hende at hun igen havde trykket på 8 i stedet for 2 hvorefter hun forklarede at dette var første opkald hun havde lavet hele dagen og at det derfor ikke kunne være hende jeg havde talt med før hvorefter samtalen mere eller mindre forløb som første gang. Tredie gang det samme. Her nægtede hun også at hun havde talt med mig før og så ellers samme forløb i samtalen som første gang :høhø:

Egentlig ikke sjovt men jeg blev nu ikke sur på hende fordi hun lød faktisk rigtig søg :))

Wuhuuuuu :yatta: Min lillebro’ har bestået teoriprøven i dag :yatta:

(Tænk man kan forelske sig så meget i Marabou og så kan man slet ikke putte det i munden s Men har jo virkelig en svaghed for chokolade både den ene og anden slags, hvor var det lige vi ikke vandt i lotto, øv)

(Så må gemalen snart finde hjem til Kongerslev, vi kan sætte snuden mod Aalborg ud til PiaB, Linea kan jo slet ikke vente længere…)

MVH
Gitte

[QUOTE=DK Thomani;739299]Wuhuuuuu :yatta: Min lillebro’ har bestået teoriprøven i dag :yatta:[/QUOTE]Tillykke :flag:

totalt idé forladt :S

Skal finde på et eller andet :S

hvad bruger man porrer til?! og jeg gider ikke porretærte eller at proppe dem i en kødsovs… :S har 4 store til at ligge nu - jeg synes det var SÅDAN en god idé at grave dem op af køkkenhaven hos min mor og tage dem med - nu er jeg bare helt idé forladt :S

Hvor længe mon sådan nogle ny-opgravede kan holde sig i køleskabet :?

[QUOTE=PiaB;739310]totalt idé forladt :S

hvad bruger man porrer til?! og jeg gider ikke porretærte eller at proppe dem i en kødsovs… :S har 4 store til at ligge nu - jeg synes det var SÅDAN en god idé at grave dem op af køkkenhaven hos min mor og tage dem med - nu er jeg bare helt idé forladt :S

Hvor længe mon sådan nogle ny-opgravede kan holde sig i køleskabet :?[/QUOTE]

Kog dem sammen med nogle kartofler og krydderier/buillon, blend dem og kom lidt fløde og bacon i…så har du en lækker suppe :slight_smile:

Mangler tak knappen :slight_smile: Det lyder slet ikke som en dum idé :slight_smile:

eller noget af det bedste ungerne og Claus ved, nemlig farseret porre - det er mums

MVH
Gitte

Det er det heller ikke, kartoffelsuppe står nemlig på vores menu for torsdag og fredag. Husk så lige at drysse godt med sprød bacon på inden du spiser det.

[QUOTE=PiaB;739310]totalt idé forladt :S

Hvor længe mon sådan nogle ny-opgravede kan holde sig i køleskabet :?[/QUOTE]

Porre/bacon/pasta ret

Pastaskruer hældes i gryde og bringes i kog.

I mens ordnes:

En pakke bacon skæres i tern og ristes af i en gryde og dryppes af på køkkenrulle. Fedtet hældes fra gryden.

Et par løg skæres i tern og et par porrer skæres i tynde ringe. Kommes i gryden og steger til løgene er klare.

Pastaen kommes i gryden.

Et par æg piskes sammen.

Æggemassen hældes over pasta/løg/porrer og “piskes” ind i pasta/grøntsagerne og steger til det er stivnet.

Bacon blandes i og der kryderes med masser af friskkværnet grov peber.

årh hvad det lyder lækkert! ^^^^

note to self: køb bacon i morgen!

.oO(Hvorfor har en hunhund dog så lang en løbetid…det er sørme ikke sjovt når man har et lille myg rendende :surrender1:)

[QUOTE=DK Thomani;738916]Jo tak, for der skal jeg på udstilling!!! :wehu:
[/QUOTE]

Det skal jeg heldigvis ikke - jeg synes, jeg har fået nok udstilling for nu! Men jeg kan godt forstå, at du glæder dig :slight_smile: