.oO(Gitte, så synes jeg faktisk at du bør underrette Admins på den site der er tale om hvis personen ikke er velkommen der fremfor at bruge kattegale til at oplyse andre om det)
Har jeg skam allerede gjort - det rette sted. Men tænker helt sikkert mit om det… derfor mine tanker
MVH
Gitte
sengetid :?
ja det er det vist…
. o O ( Mon min nyresten er ved at flytte lidt på sig … :S )
.oO(smertefuldt, men så er det overstået -kramer)
Ja det gør lidt nas nu, godt jeg har morfin hvis det rigtig skal bide til. Men hvor ville det være lækkert hvis den lige “smuttede afsted”.
Et rigtig godt gammelt husråd mod nyresten (har selv haft rigtig mange ) er at lægge et helt æg i et glas, og hælde saften fra en citron over - dette trækker i 12 timer, og så drikker du opløsningen (ægget tages op ), som virker som afkalkning i nyrerne. Alternativt kan du i Matas eller helsekost købe en dunk Resium. ( Resium er også genialt til Galdesten)
Kunne være jeg skulle se om jeg kunne klare sådan en omgang når jeg kommer hjem Onsdag () Jeg skulle have den opereret ud imorgen, men det blev aflyst. gab Så nu venter jeg igen. Herligt.
Så bare et helt æg med skal og det hele og saften fra en citron over? Mums, lyder egentlig ikke helt “rent”.
Um, lune æbleskiver! Lidt er det da lykkedes at få dresseret kokkeeleven til
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;739723]Um, lune æbleskiver! Lidt er det da lykkedes at få dresseret kokkeeleven til
VH
Susanne[/QUOTE]
Åh, det kunne jeg godt lige spise.
Med jordbær- eller solbærmarmelade til.
[QUOTE=PiaR;739725]Åh, det kunne jeg godt lige spise.
Med jordbær- eller solbærmarmelade til.[/QUOTE]
De er med jordbærmarmelade Men hun havde også en time tidligere lige fået et vink med en vognstang om at jeg ikke ville blive specielt glad i ansigtet hvis hun igen glemte min natmad. Så nu er der både natmad OG æbleskiver som fredsoffer, og det er klart modtaget
VH
Susanne
[QUOTE=Kimilla;739721]Kunne være jeg skulle se om jeg kunne klare sådan en omgang når jeg kommer hjem Onsdag () Jeg skulle have den opereret ud imorgen, men det blev aflyst. gab Så nu venter jeg igen. Herligt.
Så bare et helt æg med skal og det hele og saften fra en citron over? Mums, lyder egentlig ikke helt “rent”. [/QUOTE]
Du kan læse alle de gode råd her fra Radiodoktoren.
[QUOTE=Mislingen;739574]Min stædige og dejlige lille dreng ville ikke have fødselsdag 111111, men valgte at komme til verden 131111. Desværre endte fødslen i et akut kejsersnit, da hans hoved lå skævt og ikke kunne drejes ned i bækkenet. Efterfølgende fik vi begge en infektion og var indlagt i 10 dage, så det var en dårlig start. Nu er vi ved at finde en rytme og forsøger at få en hverdag igen.
Misserne har taget godt imod ham, selvom de vist synes, han tager for meget opmærksomhed [/QUOTE]
Tillykke med barnet!
Ups, jeg skulle et godt stykke ned i teksten, før det gik op for mig, at det ikke var en killing, der var tale om… :klapper:
[QUOTE=PiaB;739310]totalt idé forladt :S
Skal finde på et eller andet :S
hvad bruger man porrer til?! og jeg gider ikke porretærte eller at proppe dem i en kødsovs… :S har 4 store til at ligge nu - jeg synes det var SÅDAN en god idé at grave dem op af køkkenhaven hos min mor og tage dem med - nu er jeg bare helt idé forladt :S
Hvor længe mon sådan nogle ny-opgravede kan holde sig i køleskabet :?[/QUOTE]
-
Steg bacon sprødt på en pande
-
Smid snittede porrer ved, og lad dem blive bløde
-
Hæld ca en deciliter hvidvin på panden, og lad det koge lidt ind
-
Kom bacon+porre i et ovnfast fad. Læg kyllingfilet/-stykker ovenpå. Hæld madlavningsfløde på så det dækker ca 1/3-1/2. Top af med revet ost. Giv det omkring en lille halv time på små 200 grader.
-
Server med pasta og resten af hvidvinen.
Hvis man nu er en af de der helsefreaks, kan man selvfølgelig smide flere grøntsager i bunden af fadet.
Men bacon, vin og ost bør kunne gøre alle glade. :høhø:
[QUOTE=PiaB;739349]
note to self: køb bacon i morgen![/QUOTE]
Minde sig selv om at købe bacon…? Hvordan ka’ man overhovedet glemme det?!
[QUOTE=Tea;739740]1)
Men bacon, vin og ost bør kunne gøre alle glade. :høhø:[/QUOTE]
BØR? Hååållåååh… bacon og ost (og ketchup) redder ENHVER ret og er en livsnødvendighed at have i køkkenet! På lige fod med pasta… og salt og peber! Det ve’ enhver da!
[QUOTE=Silotte;739755]BØR? Hååållåååh… bacon og ost (og ketchup) redder ENHVER ret og er en livsnødvendighed at have i køkkenet! På lige fod med pasta… og salt og peber! Det ve’ enhver da!
[/QUOTE]
Jeg har hørt om mennesker der ikke spiser svinekød - og endda nogle der slet ikke spiser kød af nogen art!
Men jeg vil faktisk mene at det er synd at smide ketchup på ovenstående ret. Alkohol, bacon, fløde og ost bør kunne gøre det.
Stort tillykke til Heidi med den lille ny dreng.
Det må have været en hård omgang, så tag den tid, der skal til.
Tillykke med den bette dreng Misling Og det er hårdt med et akut kejsersnit, både fysisk og psykisk, og så samtidig en infektion oveni :S
Så jeg venter ihvertfald gerne i spænding på at se vidunderet.
[QUOTE=Silotte;739755]Minde sig selv om at købe bacon…? Hvordan ka’ man overhovedet glemme det?!
[/QUOTE]
Jeg er temlig distræt for tiden…
så sent som i lørdags overså jeg de sidste 3-4 trin af trappen på vej ned… :S (det gør jeg aldrig igen…)
jeg endte med at måtte vende om to gange i går, da jeg skulle køre hjem fra mine forældre - var ikke nået ret langt begge gange, men det gav da en forsinkelse på over ½ time inden jeg havde fået alt med mig :S
Så ja - huske mig selv på, at få købt bacon… eller at få handlet i det hele taget… :S
Bliv nu 14. januar! Så har jeg nemlig en uges “ferie” inden det nye år for alvor kan gå i gang…
er alt for travl i den her skoleperiode :S trænger vist til, at komme ud i praktik igen det her med skolebænken er ikke lige mig lige nu :S
Bacon er jo rent faktisk et grundstof. Det bør befinde sit i ethvert køkken!
Nå, kære genbo, hvor smart er det lige at placere den container lige direkte ud for vores indkørsel på vores smalle villavej Vi skal faktisk have 2 biler ind og ud der