OPDATERING : Emmy er flyttet hjem igen

[quote=Lis Dahlstrøm;379677] - det er synd for en abykilling at være solist.
.[/quote]

Sjovt, det tænkte jeg netop på, selvom jeg ikke ved ret meget om aby’er, udover, at de er super-sociale og meget aktive katte.

Selv har jeg set flere gode omplaceringer af voksne katte, hvor katten simpelthen kom ind i sit nye hjem, tog en snuse-rundtur, og smed sig glad og tryg ned på sengeforliggeren - så var dronningen bare hjemme :ok:

Maria-Amalie, tag den med ro, det skal nok gå fint, når du finder den rigtige kat. Som Hanne skriver, tag på internat, kig på www.vildkat.dk etc.
Selv har jeg oplevelsen af, at det er dyret (kat, hund eller hest), der vælger mig, eller jeg oplever blot, at “man falder i hak”. Sådan var det, da Gia flyttede ind, og da jeg hentede Leise - den var bare helt i lod :slight_smile:

Jeg kan ikke se, hvorfor en internatskat skulle være en bedre løsning?
Ofte er det jo katte, der har været udsat for lidt af hvert - og ofte er det jo netop katte, der kan have svært ved at falde til et nyt sted.

Jeg tror bare Emmy har været et dårligt valg. Det kunne man ikke vide på forhånd, men det må så blot erkendes nu :slight_smile:
Emmy er nok lige så speciel som Red Jaguar, der bor hos Grys mor - det er Emmys søn. Gry fortæller jo netop, at han ikke er særlig begejstret for fremmede - og det er Emmy så heller ikke.

Men langt de fleste abyer er meget begejstrede for fremmede mennesker - nok en af de racer, der er allergladest for besøg af nye mennesker.
Det er jo bl.a. det, jeg synes er så fedt ved racen :ok:

[quote=Maria-Amalie;379692]Jeg har ingen ide om hvad jeg vil endnu… Episoden med Emmy har påvirket mig meget… Poker og Sarah er nogle utrolig søde katte, og var meget nysgerrig omkring det hele…
Grunden til at jeg ikke har nævnt dem var at jeg ville opdatere på situation med Emmy herinde oven på min foregående tråd… Jeg har en del at tænke over og er ikke sikker på at det ville være det bedste for dem, hvis de blev skilt ad, for de var meget glade for hinanden…

Men jeg må se tiden til an, og jeg vil helt sikkert kontakte dig her sidst på ugen, for der har jeg forhåbentlig et svar…[/quote]

Kære Maria. :slight_smile:

Jeg ville helt sikkert tage en voksen kat; hvis jeg kun måtte have én.
Jeg forstår godt, at du er ked af det - lige nu. :hjerte:
Du havde glædet dig så meget.

Jeg tror, at tager du en lille killing, vil den savne sin mor og søskende
og kalde på dem hele tiden.