Opdatering på de syge killinger

Mine missere har nu været syge siden d. 15 december ca. Det eneste symptom er løs/blød mave.

Siden da har jeg prøvet at fodre med kogt ris, kogt kylling, A38, en grød af kogt ris og kogt kylling vendt i A38. Alle ovenstående med HUSK på.

Jeg har givet Zoolac og Pro-Kolin i lange baner, samt Paraghurt piller.

I skrivende stund har de været på antibiotika-kur i 13 dage. De mangler 6 dage endnu.

Min store kat Willow er blevet rask i maven igen, og er derfor blevet taget af antibiotika. Han har været medicinfri i en lille uge nu, og har ikke haft tilbagefald. Mine to killinger er dog stadig bløde i maven.

Jeg har idag været nede og købe Iams hairball control efter samtale med dyrlægen.

Mine katte har E-coli infektion i tarmsystemet. Stig (dyrlægen) kan ikke fortælle mig hvad der skaber det eller hvor det kommer fra. E-coli SKAL være i tarmen, men hvis den kommer ud af balance/kontrol så bliver den sygdomsfremkaldende i stedet for en hjælpende tarmbakterie.

Før jeg skiftede over til Iams vaskede og derefter skoldede jeg madskålende og vandskålene.

Bakken bliver skrubbet med rodalon imorgen. Imorgen kommer min mor forbi og hjælper mig, og så går vi igang med at skrubbe døre og vægge ned.

rengøringspersonale er bestilt så der d. 24 bliver skrubbet totalt i bund i hele huset - nu vil jeg det her til livs! Hvor end det kommer fra!

Godt at Willow er rask!!! Så er der da fremskridt!!

Bare lige sådan en lille bemærkning, så husk at skylle grundigt efter med vand når du har brugt rodalon, det er meget giftigt for katte. Og du har sikkert gjort det og ved det, skriver det bae lige for en sikkerheds skyld!

Hvor er det altså noget møg med de to små hoveder! Nu skal de da til at blive friske igen! Så håber jeg alt dit og jeres hårde rengørringsarbejde virker!

God bedring til de små. Træls de ikke er blevet bedre endnu.

Herhjemme har vi lige haft en kort omgang med diarré. Det varede ca. et døgn til halvandet pr. kat. Det gik på omgang mellem mine tre indekatte. Mea har ingen tegn vist.
Frygtede lige det værste med tanke på dig og dine katte, men heldigvis gik det her over af sig selv rimeligt hurtigt.

[quote=Bamse;322014]Godt at Willow er rask!!! Så er der da fremskridt!!

Bare lige sådan en lille bemærkning, så husk at skylle grundigt efter med vand når du har brugt rodalon, det er meget giftigt for katte. Og du har sikkert gjort det og ved det, skriver det bae lige for en sikkerheds skyld!

Hvor er det altså noget møg med de to små hoveder! Nu skal de da til at blive friske igen! Så håber jeg alt dit og jeres hårde rengørringsarbejde virker![/quote]

Ja jeg vidste godt den der med rodalon - planen er at jeg tager bakken med i bad. Så kan jeg skrubbe til jeg bliver ør af det uden at kattene blander sig, og så kan jeg bruse hele balladen over og over og over igen indtil jeg har en god fornemmelse i maven med det.

Jeg har haft skrubbet deres bakke 2 gange med Ajax siden deres sygdom startede, og skiftet grus 3 gange (altså type), og skiftet bakken i bund omkring 8-9 gange.

Jeg ved snart ikke hvad jeg ellers kan gøre. Men som Stig sagde så handlede det nok bare mest om tid nu. At killingers maver er sarte og godt kan være længe om at komme sig efter sådan en hård omgang som de har været igennem.

de gik jo trods alt små 2 uger med coli-infektion før vi fandt ud af hvad det var. Vi testede for Giardia X2 og TF og lavede til sidst et Coli-panel. Men de små sarte mavser har så skulle gå og kæmpe med den grimme bakterie i 2 uger uden assistance.

Men jeg kan dog se forbedring selvom de ikke er blevet raske endnu. Jeg glemte at jeg også har haft brugt flydende Imodium på dem. Det stoppede tarmsystemet totalt - men da de blev taget af Imodium igen så havde de 2 dage hvor det bogstaveligt talt LØB ud af dem.

Det gik så stærkt at de ikke kunne nå på bakke, og det var helt blødt, men inde i en sej hinde som de ikke selv kunne komme af med, så jeg måtte flere gange hive det ud af dem fordi de gik med det slæbende efter sig.

Efter de kom på antibiotika så er de kun på bakke og lave stort 1-3 gange i døgnet. Det er blødt, men der er ingen seje hinder længere, og der er ingen uheld på mine gulve, vægge eller møbler.

Man skal være taknemmelig for de små ting :S

Hej Gry

Jeg håber, at dine katte er i bedring. Har selv prøvet det med et burmeserkuld, og et singapura kuld, hvor de alle + moderen dehydrerede, og måtte ha’ vædske intramuskulært! Håber at dyrlægen kigger på dine katte

Knuser fra Cats og Conni

Godt at det går fremad med dem Gry. :slight_smile:

Du skriver at du har bestilt rengøringspersonale til at gøre rent i din lejlighed? Er det ikke dyrt?

Jeg forstod blot i en anden tråd at pengene er ved at være små pga alle de udgifter du har haft :?

[quote=birtheras;322029]Godt at det går fremad med dem Gry. :slight_smile:

Du skriver at du har bestilt rengøringspersonale til at gøre rent i din lejlighed? Er det ikke dyrt?

Jeg forstod blot i en anden tråd at pengene er ved at være små pga alle de udgifter du har haft :?[/quote]

Teamet består i nogle af mine kontakter - så det er ikke noget professionelt :slight_smile: ellers ville det sikkert have kostet spidsen af en jetjæger :slight_smile:

Ja det var jo lige det som jeg tænkte på. Dejligt med gode kontakter :slight_smile:

Hvi det var mig ville jeg komme lidt mindre grus i kassen og vaske den grundigt hver aften, det var i øvrigt Dr Susan little der anbefalede mig det på opdrætter seminaret, også ved raske katte.

Man skulle næsten tro du har noget e-coli i vandet Gry …Prøv at koge og afsvale missernes vand.

Burde både Jeg og Willow så ikke have fået det så? Willow har jo ikke fået det igen, og jeg har slet ikke haft det overhoved.

Nu er det jo ikke fordi jeg er laborant eller noget, men du er jo meget større end katten, så logik i mine øjne at du ville være længere om at blive syg af det.
Lige med hensyn til Willow ville jeg også mene at han ville reagere på det igen. Men han er jo voksen og har et fuldt udviklet immunforsvar, så måske…

Det skader jo ingen steder at prøve at koge dit vand i en periode.

Det er rigtigt.

Jeg har givet killingerne den sidste rest zoolac jeg lå inde med. Jeg begynder at koge vand om lidt så.

Måske er det bare de to små, der har så meget ubalance i maven endnu, at selv en lille smule fra deres vand, er nok til at deres problemer forsætter ?

Hvordan overlever e-coli i omgivelserne (hvor længe, under hvilke forhold m.m.)? Hvilken type rengøringsmiddel kan bruges?

Gry jeg ved godt at du måske ikke ved det, men håber det er okay jeg spørger her.

God bedring til dine katte.

[quote=Kongensgaard;322052]Hvordan overlever e-coli i omgivelserne (hvor længe, under hvilke forhold m.m.)? Hvilken type rengøringsmiddel kan bruges?

Gry jeg ved godt at du måske ikke ved det, men håber det er okay jeg spørger her.

God bedring til dine katte.[/quote]

Ja jeg ved det ikke rigtigt. Jeg spurgte Stig men han sagde at han ikke kunne fortælle mig hvor det kom fra, eller hvad det skyldtes at deres tarmbakterie var gået amok. Så jeg står lidt på herrens mark.

Jeg tvivler på det som sådan er i omgivelserne - jeg tror mere det er maverne, der “bare” skal i orden.

Så vidt jeg husker brugte du en del Imodium da du gav? Måske alt for meget?
Har du overvejet at give igen blot i langt mindre dosis? Hvis det hjalp første gang, burde det da netop kunne hjælpe nu.
Men endelig ikke for meget!!!

[quote=Vivi_Fletcher;322060]Jeg tvivler på det som sådan er i omgivelserne - jeg tror mere det er maverne, der “bare” skal i orden.

Så vidt jeg husker brugte du en del Imodium da du gav? Måske alt for meget?
Har du overvejet at give igen blot i langt mindre dosis? Hvis det hjalp første gang, burde det da netop kunne hjælpe nu.
Men endelig ikke for meget!!![/quote]

Jeg gav dem 1 ml. om morgenen og 1 ml. om aftenen

I den gamle tråd skrev du ellers at du gav 1 ml morgen, middag og aften.

Hvis du nu forsøgte dig med fx 1/2 ml morgen og aften til at starte med, så kan du jo se, hvordan det går.

Når de nu én gang har reageret positivt på det, synes jeg det er det du skal. Nu har du jo fjernet årsagen og skal bare have maven under kontrol.

[quote=Vivi_Fletcher;322075]I den gamle tråd skrev du ellers at du gav 1 ml morgen, middag og aften.

Hvis du nu forsøgte dig med fx 1/2 ml morgen og aften til at starte med, så kan du jo se, hvordan det går.

Når de nu én gang har reageret positivt på det, synes jeg det er det du skal. Nu har du jo fjernet årsagen og skal bare have maven under kontrol.[/quote]

Nåja. Havde helt glemt at jeg faktisk kom op på 3 gange dagligt i 2 dage.

Men ja det er da ikke en dum ide faktisk.