Opdatering på de syge killinger

Kan de ikke også stadig have lidt løs mave pga. antibiotikaen?

Jeg ville koge vandet for at være sikker men også da det kan hjælpe på maverne.

Håber snart det slipper dem. Det må være så træls da de klattede forskellige steder.

Uha, sikke en omgang -what - men godt at der er bedring at spore, så skal I bare helt i mål, håber I snart kommer det :kryds:

Det er ALDRIG dumt at koge vandet…det uanset hvem man er, hvilke katte man har ELLER hvor man bor.
Jeg er lige gået ind i 10. år som vandkoger :tihi: og det ER min fulde overbevisning det er en af grundene til her aldrig er dumme maver.

Ved godt den gængse dansker mener vi har sundt vand, og min kommentar er blot til dette…NIX…gu har vi ej og det uagtet OM man bor på landet hvor bønderne sovser jorden ind i ajle, gylle og dèt er værre, eller man bor i byerne hvor man fra menneskelig side bliver nødt til at tilsætte så meget det nærmest ikke smager af vand.

KOG vandet…det er IKKE så svært og det tager ikke længere tid en at gå i Fakta :høhø:…med mindre man har lige så mange kræ som jeg…for så gør det.
Her koges 5-7 kander af 1.8 liter vand hver eneste dag.

Brita - Hvad putter du vandet i når det er kogt og skal køle ned? Jeg tænker også at koge vandet, men er ikke kommet frem til en løsning jeg kan være tilfreds med. For hvis det er plastikflasker udskiller de giftige stoffer, og så vil det jo gå i ring!

Laina - Jeg tror da bare at hun kommer det direkte i vandskålene når det er? :slight_smile:
(Det ville jeg i hvert fald gøre, hvis det var mig.)

I hvert fald må man aldrig begynde at putte det kogte vand på vandflasker fra supermarkedet. De er kun til engangsbrug og vil udskilde giftige stoffer.
Jeg bruger selv en 5-liters beholder, som jeg har købt ind til formålet i en spejderbutik, og så står den altid i køleskabet.

Jeg mener at Brita har skrevet noget om hun kommer det i store kander og ind i køkeskabet.

Puha, da sikke en omgang. De stakkels små pus.

Men hvor er det dejligt at der er bedring på vej. Det kan godt nok være svært og kræver en masse tålmodighed…

Pøj pøj med det og god bedring til misserne. :hjerte:

Jeg har haft sådan en stor glasflaske - lidt ala gamle mælkeflasker - som jeg kom det kogende vand i. Det kunne den sagtens klare.

[quote=Eva K;322113]Laina - Jeg tror da bare at hun kommer det direkte i vandskålene når det er? :slight_smile:
(Det ville jeg i hvert fald gøre, hvis det var mig.)[/quote]Så skal man ihvert tilfælde ikke stille det ned til kattene med det samme :tihi: - av min :stuck_out_tongue:

Rikke - Hehe, nej. Men de kan vel også stå fremme lidt? (Mine er i øvrigt enormt gode til at vide om noget er varmt eller ej - de forsøger f.eks. først at stjæle vores aftensmad når den er kølet af -tihi)

Det er farligt at få sine forhåbninger op…men(!)

Igår aftes skiftede jeg jo foder til Iams. Samtidig gav jeg killingerne 1 ml. imodium, og den sidste zoolac jeg havde, plus en smule vitaminpasta.

Da bakken blev tømt til morgen lå der 3 faste lorte i den :yah:

Willow kan højest være skyld i 2 af dem, så meget går han ikke på bakke om natten - så hvad end det var jeg gjorde igår, så har et eller andet virket.

Det er med tilbageholdt åndedrag at jeg går dagen idag imøde. :kryds:

[quote=Gry Gressbakken;322238]
Igår aftes skiftede jeg jo foder til Iams. Samtidig gav jeg killingerne 1 ml. imodium, og den sidste zoolac jeg havde, plus en smule vitaminpasta.[/quote]

Lad nu være med at give for meget af det Imodium! Jeg ville holde det til max 1/2 ml, så du ikke stopper dem igen.

Og så absolut ikke vitaminpasta!!! De skal have maverne i orden før de får andet end mad!

[quote=Vivi_Fletcher;322239]Lad nu være med at give for meget af det Imodium! Jeg ville holde det til max 1/2 ml, så du ikke stopper dem igen.

Og så absolut ikke vitaminpasta!!! De skal have maverne i orden før de får andet end mad![/quote]

Jeg troede bare…

Nej forkert formulering for det er ikke noget jeg troede - men jeg TÆNKTE bare at hvis deres maver skaber sig grundet vitamin-ubalance nu (for vi har jo fundet synderen og medicinere med det rigtige) så tænkte jeg at imodium gav deres tarm ro - og vitaminpastaen gav de vitaminer de måske er i underskud med?

Du ved ligesom alle folk har sagt til mig at man kun skal tage vitaminpiller hvis man har haft sygdom - det har mine små jo haft i lang tid. Men jeg kan måske nok ikke rigtigt overfører menneske-medinsk-logik til katte.

Undskyld.

Jeg føler mig bare lidt på herrens mark og ville helst gerne have haft dem raske igår. Så i forsøg på at gøre alting så godt jeg overhoved kan, spænder mig måske i virkeligheden mere ben for mig selv?

[quote=Gry Gressbakken;322249]
Nej forkert formulering for det er ikke noget jeg troede - men jeg TÆNKTE bare at hvis deres maver skaber sig grundet vitamin-ubalance nu (for vi har jo fundet synderen og medicinere med det rigtige) så tænkte jeg at imodium gav deres tarm ro - og vitaminpastaen gav de vitaminer de måske er i underskud med?[/quote]

Gry, vitaminmangel kommer over flere måneders forkert fodring - og ikke fordi de har dårlige mave!
Dyrlægen har både sagt til dig og mig, at Deep havde det helt fint og der er ingen bekymring.

Lige så snart du propper bare én lille ting i dem ud over det, der skal stabilisere deres maver, risikerer du at ødelægge det hele.

Det har jeg vist nævnt mere end et par gange efterhånden …

Skru nu lidt ned for alt det du kommer på de killinger - jeg har pakket en kuvert til dig med Diarsanyl (det gælder stadig du selv skal finde ud af hvordan det bruges) - skal bare købe frimærker på vejen hjem - eller behøver du det ikke nu?

Jeg har været inde og læse på dosering osv :slight_smile:

Jeg vil meget gerne have det - just in case - det vil være ekstremt rart at have hvis imodium ikke har virkning.

[quote=Gry Gressbakken;322257]Jeg har været inde og læse på dosering osv :slight_smile:

Jeg vil meget gerne have det - just in case - det vil være ekstremt rart at have hvis imodium ikke har virkning.[/quote]

Ved snart ikke hvad jeg skal sige - enten skal du bruge Diarsanyl eller også skal du ikke. Jeg ved ikke lige hvordan jeg har det med at opdatere dit lager af forskellige ting …

Æhm…jeg har ikke noget lager af noget som helst? Jeg har en kvart flaske Imodium tilbage, og antibiotika til og med søndag.

Det er hvad jeg har. Men hvis du ikke vil give mig det alligevel er det fint nok. Det er lidt op til dig :slight_smile:

Gry, hvis du nu fortsætter med Imodium, synes jeg ikke du skal give andet lige nu.
Er sikker på Lis også har Diarsanyl om et par dage, hvis det er :slight_smile: