Min elskede Snus har jo haft nogle gevaldige problemer med temperamentet. Det har jeg haft skrevet om før, kan bare ikke lige finde trådene
Kort fortalt, så var Snus meget, meget, meget vred på os.
Især på mig, Michael kunne til nød håndtere hende en lillebitte smule. Hun hvæsede og knurrede bare jeg så på hende Hun kunne ikke tages op, ikke kæles med, ikke håndteres. Hun nåede aldrig at blive korporlig, men det var nok kun fordi vi ikke pressede hende.
Min teori er, at hun blev vred på Michael og jeg pga vores rod i ægteskabet sidste sommer.
Vi prøvede mange ting, men der var ikke noget der hjalp - ud over at lade hende passe sig selv. Vi snakkede venligt med hende så snart hun var i nærheden, og så bare røre hende lidt i ny og næ.
Snus kiggede meget på mig, når jeg var i nærheden.
Kiggede spørgende og jeg kunne ikke forstå hende
Efter råd fra erfarende kattefolk, besluttede vi at enten skulle Snus kastreres eller også skulle hun have et kuld.
Snus havde været meget, meget glad for Missebarnets hvide kuld, så det tegnede lovende.
Vi besluttede at afprøve et kuld, så en smuk hankat blev fundet og ejeren vidste naturligvis alt om Snus’ problemer. Heldigvis kunne hun godt lide hankatten Så efter to forsøg kom der Snuslinger
Vi var en del bekymrede for om Snus ville lade os hjælpe ved fødslen, hun kunne nemlig stadig ikke lide os.
Men Snuslingerne kom ud i god ro og orden, og Snus var helt med på at lade os deltage. Super Snus!
Og efter at de Snuslinger kom til verden, har Snus været fuldstændig forandret
Hun er så sød igen, hun kan håndteres, hun kan få klippet kløer, få piller - ja, vi kan gøre alt ved hende.
Snus er en fantastisk mor, hun har lavet to vidunderlige killinger og er bare blevet min gode gamle elskede Snus.
I dag skulle hun så til en slags eksamen.
Hun skulle til dyrlæge og vaccineres. Sidste gang vi havde hende afsted, måtte vi opgive pga hendes temperament
Men hold da op - Snus bestod med mindst en guldmedalje!
Det startede allerede inden vi kom afsted - hun blev simpelthen så jublende glad, da hun så transportkassen komme frem - den vi plejer at bruge til udstillinger. Hun hoppede rundt om den, og forsøgte at komme ind i den fra alle fire sider
Hun fik lov til at snuse rund i konsultationen, hun kælede alt hvad hun kom i nærheden af, og havde en vældig fest Eneste gang hun var urolig, var da Cikke græd hjerteskærende da hun blev vaccineret og chippet. Da hoppede hun op på bordet til Cikke for at hvad der skete med hendes lille pige.
Da Snus skulle undersøges og vaccineres, kælede hun sig gennem hele seancen
Min elskede Snus er tilbage!