Opdrætter af American Shorthair

Kender i nogen gode opdrættere af american shorthair?

Jeg går og overvejer meget, meget kraftigt om der ikke skal føjes sådan en til min flok.
Jeg har efterhånden set en del billede, læst en del og mødt et par stykker, og det er jo nogle fantastiske katte.

kender i noget til racen? Kender i nogle gode opdrættere? Meget gerne i Danmark. Inden for landets grænser er geografi ikke en hindring.

Det må meget gerne være en der arbejder med Blotched, og så gerne i noget rødt og hvidt.

Håber der er nogle kloge mennesker herinde der kan hjælpe mig :slight_smile:

Tag en snak med Pil Refstrup (HolyMoly)… hun har et par stykker.
Den ene er kastrat, men jeg mener at hun også har en fertil pige, som det vist er meningen skal have et kuld.
Om ikke andet, så kan Pil vel pege dig videre i retning af nogle opdrættere her i Europa.

[QUOTE=Ann K;1240254]Tag en snak med Pil Refstrup (HolyMoly)… hun har et par stykker.
Den ene er kastrat, men jeg mener at hun også har en fertil pige, som det vist er meningen skal have et kuld.
Om ikke andet, så kan Pil vel pege dig videre i retning af nogle opdrættere her i Europa.[/QUOTE]

tusind tak, det er hermed noteret :slight_smile:

Pil er mig bekendt den eneste opdrætter af racen i Danmark :slight_smile:

Bortset fra at jeg ikke vidste at den nye pige var til avl, så er jeg helt enig. Snak med Pil. :slight_smile: Det er en skøn race

Kender den fra Snowshoe, og de er skønne. Du kan også gå via Snowshoe opdrætterne - mange af dem kender racen godt

Kender Snowshoe opdrættere til American Shorthair og denne races opdrættere:? :confused:

Mange gør skam. Racen er lavet på dem og siam oprindeligt og jeg kan sagtens henvise til folk, der har et solidt kendskab til Amer. S også. De ligger jo i linjerne, og nogle har også brugt dem igen.

Men mon ikke det trods alt er en nemmere vej at gå direkte til AMS opdrætterne, når det nu er den race man er interesseret i :slight_smile:

Absolut, men hvis man gerne vil målrette sine henvendelser, så finder der også den mulighed, og jeg er sikker på, at de gerne vil henvise og hjælpe :slight_smile: Mange har et samarbejde og kender opdrætterne men man kan naturligvis også bare selv kontakte dem - det var bare ment som en hjælpende hånd :slight_smile:

Ja, jeg har ASH, og jeg tror, mine er de eneste i landet indtil videre. Vi skal have et kuld, men det har lange udsigter, lille Ruby er kun 9 mdr gammel, så der går hurtigt et års tid, før vi har salgsklare killinger. Men jeg har pb’et dig nogle opdrættere i udlandet (der er heller ikke mange, men jeg kender da et par stykker i fx DE og UK) :slight_smile:

Åh, det glæder jeg mig til at se når det er! Har jo kun mødt Grisling af AMS, men hvor er han da en skøn kat, så fedt at AMS skal opdrættes i DK nu :slight_smile:

det er en super skøn race :hjerte: glæder mig til at følge dem på dansk jord :pote:

foto foto :kryds:

[QUOTE=lenschow;1240818]det er en super skøn race :hjerte: glæder mig til at følge dem på dansk jord :pote:

foto foto :kryds:[/QUOTE]

Helle så skal du tage afsted til de shows Viking Cats holder, der kan man opleve Grisling og Ruby, Pils to virkelig smukke ASH :hjerte: Jeg fik først øjnene op for racen, da Pil kom med Grisling på et show og jeg var solgt og så kom Ruby - kan sådan en bette størrelse have så meget personlighed og charme jup :inlove:

Så afsted afsted og se dem i Givskud til august :thumbup:

Jeg synes det er skønne skønne katte, men hold op hvor har jeg svært med at se den store forskel denne race og europé - Og osse min egen race British Shorthair.

Disse små yndigheder står til at være et kuld AMS. Jeg ville til enhver tid ha’ dømt dem til at være brite killinger.
Er det kun ‘belligenhed’ som gør den store forskel ?

Jeg skal ike gøre mig klog på killinger - der har jeg såmænd engang i mellem svært ved at skelne Brite og Europe, hvis jeg skal være ærlig :wink:

Men de voksne - der er der godt nok stor forskel!
Jeg håber at Pil vil poste et par billeder af Grisling - hans udseende er så markant anderledes at man strakt vil identificere ham som alt andet end Brite/Europe :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1240930]Jeg skal ike gøre mig klog på killinger - der har jeg såmænd engang i mellem svært ved at skelne Brite og Europe, hvis jeg skal være ærlig :wink:

Men de voksne - der er der godt nok stor forskel!
Jeg håber at Pil vil poste et par billeder af Grisling - hans udseende er så markant anderledes at man strakt vil identificere ham som alt andet end Brite/Europe :)[/QUOTE]

Da jeg var inde og søge på racen, fandt jeg godt nok mange voksne AMS som jeg kunne forveksle med en Brite …Okay måske lidt dårlige type briter, men alligevel

Jamen, der er et eller andet ved øjenbrynsbuen (det hedder det ikke, men leg nu lige med ok? :wink: )

På en Brite forventer jeg at den er rundet, på en Europe er den mere oval og på amerikaneren virker den mere lige, sådan at katten får et udseende a la streng skolemester agtigt :smiley:

Prøv at se på kattene på denne side - voksne hanner… undtagen ham nederst på siden, som stadig er ung og uudviklet - måske derfor virker lidt Europe-agtig? )

[QUOTE=Ann K;1240934]Jamen, der er et eller andet ved øjenbrynsbuen (det hedder det ikke, men leg nu lige med ok? :wink: )

På en Brite forventer jeg at den er rundet, på en Europe er den mere oval og på amerikaneren virker den mere lige, sådan at katten får et udseende a la streng skolemester agtigt :smiley:

Prøv at se på kattene på denne side - voksne hanner… undtagen ham nederst på siden, som stadig er ung og uudviklet - måske derfor virker lidt Europe-agtig? )[/QUOTE]

Du har ret, den er en forskel på øjnene - En brite skal meget gerne ha’ det jeg kalder runde øjne
Og så er der osse ørene, som sidder højere / tættere end hos briter - Men der findes såmæn osse mange briter med for ‘høje’ ører.

Men siden du linker til, er der en smuk rød AMS (Omega Red ) Han kunne godt snyde mig

Pils hjemmeside har skam en hel side med Grisling http://www.bearcloud.dk/very-important-cats/sgca-pr-fairy-4-u-fire-engine/