Opdrætters krav til køber

Vi sælger til folk, der elsker katte af hele deres hjerte og som vil orientere os, hvis mis ikke kan bo hos dem mere eller der opstår andre problemer, som vi bør vide eller kan hjælpe med - ellers har vi ikke nogle krav.

Jeg har katte der ikke må gå frit iflg kontrakten - jeg er dog ikke vidende om hvorvidt opdrætterne tjekker det? Måske der er små videoer opereret ind i ørerne på kattene? :slight_smile:

Ang smitte - mine kan jo også smitte andre… Vi har da lidt af hvert herhjemme, som de stærke dyr lever fint med. Mine har ikke kontakt med andre udekatte her, hvor vi bor nu, men der hvor jeg boede før fodrede jeg op mod 15 forvildede fertile og nogle mere syge end andre katte i min lade, så de sad rundt på løbegården og nogle af dem lignede noget, der var løgn. Jeg korsede mig tit, men jeg kunne heller ikke bare lukke øjnene for deres lidelser. Jeg har aldrig oplevet dem smitte mine med noget eller omvendt.

Alle blev formidlet videre eller aflivet løbende, før jeg flyttede og jeg ville til enhver tid gøre det igen.

Og nå ja jeg havde også kuld den gang midt i alt det. Det så vi aldrig noget til heller. Eller ser - for Elin har jo dem alle næsten til avl :smiley: hahha

Mine vaccineres forresten ikke hvert år. da de fik calici da vi flyttede i huset her, hvor der havde boet calicikatte åbenbart - så spurgte jeg dyrlægen om det skyldtes mit valg om ikke at vaccinere årligt, og det fik jeg at vide at det ikke var, for der findes så mange grene at man ikke kan sikre sig helt.

Jeg stoler generelt på mine dyrs immunforsvar er så godt, at de kan klare lidt af hvert. Min eneste hovedpine er tara, der er syg på anden vis og derfor kunne være svagere - men hun var fx den eneste, der ikke fik calici her da alle de andre fik så deettt… Ja en kat skal ha lov at være kat og leve lidt ikk :slight_smile: Og det der med at leve det er farligt - sidst jeg tjekkede var dødeligheden 100 % :slight_smile: Man kan tage fornuftige forholdsregler - nogle gange er det nok, nogle gange er det ikke. Nogle gange er man uheldig af h til… Det er levende dyr. De kan smittes, de kan undgå det - med en god balance sund fornuft kommer man længst synes jeg

100% dødelighed på hvad??? Og at kattene skulle få calici fordi der tidligere har boet calici positive katte i huset er ret langt ude…
VH
Susanne - der muligvis ikke forstår indlægget…

Tror det skal forståes sådan, at vi alle dør før eller siden …

[QUOTE=Susanne W;1050891]Og at kattene skulle få calici fordi der tidligere har boet calici positive katte i huset er ret langt ude…
[/QUOTE]

Jeg er helt enig - calici holder ikke længe uden for kroppen og kan fjernes ved ganske almindelige rengøringsmidler, så den tror jeg heller ikke på.

Nåeh… Jamen det gør vi da sikkert, men derfor kan man jo godt passe lidt på sig undervejs…
VH
Susanne

Hahha Jeg driller bare lidt - har I aldrig hørt den gamle joke om hvis jeg dør så… du mener NÅR - sidst jeg tjekkede var dødeligheden i DK 100 % - det er en gammel Finn og Jakob joke :smiley:

Aner det ikke med calicien - det var dyrlægerne der sagde det - men hvad pokker de gav jo også min kat en dødsdom pga anden fejldiagnosticering, så I har sikkert ret :smiley:

Og naturligvis kan man passe på sine dyr mens de er her - hvorfor ellers dog ha dem hvis ikke for at elske dem :hjerte:

Ja, livet er farligt, man kan dø af det! :wink:

Calici har kattene nu nok haft hele tiden, bare uden at ha’ været syge. Eller en af dem har haft det, så er det brudt ud ved stress i forbindelse med flytningen, og så har den smittet de andre :slight_smile:

Her har alle drengene (i al fald Stevie og Ib, jeg er lidt i tvivl med Ozzy om han havde det med eller blev smittet af en af de andre) haft calici med i indflyttergave til de andre. Heldigvis i alle tilfælde en mild streng der bare har givet en dags tid med snot og utilpashed, sådan en ret harmløs “forkølelse” - det er ikke noget der bekymrer mig spor i dagligdagen :slight_smile:

Nej heller ikke mig -normalt har de ingen symptomer - Nanoq gik helt ned med det denne gang, men dyrlægen mener, at det er fordi han oGSÅ er flyttet så hans stressniveau hr måske lagt lidt højere = dårligere immunforsvar. Eller også var han bare uheldig denne gang.

Ja vi lever også med det her - normalt helt symptomfri. Jeg tror også flytningen startede det pga stress. De reagerede ikke på at flytte, men kroppen har jo nok reageret :slight_smile:

Det var herpes de fik i hjemmet, kan jeg se dyrlægen skriver. Ikke calici. Det ved jeg så ikke om kan passe? Altså at det har kunnet overleve her uden kat? Huset stod kattefrit 1 uge, før vi flyttede ind. Jeg ved ikke om calici og herpes kan overleve en uge her og dyrlægen derfor har ret? Nogle, der ved det?

[QUOTE=lenschow;1052059]
Det var herpes de fik i hjemmet, kan jeg se dyrlægen skriver. Ikke calici. Det ved jeg så ikke om kan passe? Altså at det har kunnet overleve her uden kat? Huset stod kattefrit 1 uge, før vi flyttede ind. Jeg ved ikke om calici og herpes kan overleve en uge her og dyrlægen derfor har ret? Nogle, der ved det?[/QUOTE]

Nej, heller ikke herpes.
Ringorm ja, men ikke virus - det forsvinder altså ret hurtigt udenfor værten.

Men dine katte kan jo sagtens have båret på herpes fra de var killinger uden at have haft udbrud - når de så flytter, højnes stressniveauet og en herpes bryder ud.
Det er absolut ikke ualmindeligt.