Opgradering af lejemål

Den ene udlejer havde den stående derhjemme, heldigt nok :rock:

Tak :blomst:

Ja, det tør jeg næsten ikke tænke på … :ked:

8 Synes om

Godt at I alle er i god behold, det er det vigtigste :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Uha, godt det ikke gik værre.
Og sikken en forskrækkelse :kram:

2 Synes om

Så kunne en af naboerne ikke længere styre sin nysgerrighed … om jeg havde købt mig en campingvogn?
Og der måtte jeg sige som det var … at jeg var i gang med at afprøve den minimalistiske livsstil, med færre jordiske ejendele og et tættere forhold til naturen …

14 Synes om

Hvordan har du det i dag

Overraskende fint … har været ret aktiv hele dagen, selv om jeg først sov fra kl. 8-10:30 i morges/formiddags
Er spændt på at høre, hvad TRYG har at sige i morgen …

11 Synes om

Tiny home sku’ vist være det nye sort… :smirk:

2 Synes om

Det kan jeg godt følge dig I

Men dejligt og læse du efter omstændigheder har det fint

3 Synes om

Der er da okay flot udsigt fra min nye hybel :star_struck:
(det er ikke mit hus, der er i baggrunden …)

15 Synes om

Kan du holde varmen? Jeg ved godt, du ikke er vant til at have høje varmegrader inde i huset, men derfra og så til ingen … Har du en varmeblæser eller lignende?

5 Synes om

Ja, der er en lille varmeblæser i vognen :ok:

Det TRYG havde at sige var: Vi dækker ingenting, hverken airfryer, komfur, rengøring eller noget andet ligegyldigt du kan finde på!
Fordi det er en smelteskade - ingen flammer (vi godtager ikke gløder som en flamme) så er det bare ærgerligt … men du må ha’ en god dag

Godt man har en forsikring …

3 Synes om

Jamen tak for det så… :pisk:

Så skulle uheldet være ude en anden gang (læs med meget sort humor), så venter du lige til der er flammer, før du slukker det. :nix: :doh:

4 Synes om

Tjek :white_check_mark:

3 Synes om

Flot - hvordan dokumenteres det så, at der ikke har været flammer på noget tidspunkt…?

Du har vel ikke tilfældigvis noget elektronikdækning - der påstår i hvert fald Alm. Brand og Topdanmark de dækker, uanset hvor klodset man selv har båret sig ad, og f. eks. at tabe/smide noget tungt ned på indkutionspladen, er vel ikke markant mindre “uagtsomt” end at tænde for komfuret ved et uheld… :thinking:

4 Synes om

Det er mit udsagn de læner sig op ad, jeg har ikke set flammer :doh:

Det ved jeg faktisk ikke, det må jeg læse op på :ok:
Men udlejer skaffer et nyt komfur (det har deres mor lovet mig :laughing:) så min egen skade er minimal … airfryeren, som delvist var Antons julegave til mig, der røg (Hahaha) den, og en gammel brødrister, der stod lige ved siden af airfryeren … den er umulig at gøre ren, men jeg har ikke lyst til at spise ristet brød fra den nu … :nauseated_face:
Min elregning bliver selvfølgelig påvirket, for der er en masse tekstiler der skal vaskes og service, der lige skal en tur i opvaskeren før brug igen … og så har jeg smidt alle madvarer ud, der ikke var beskyttet på en eller anden måde … frugt, der lå i skål på bordet … løg (hvidløg, rødløg, alm. løg) lå i en kurv, der faktisk hang lige over komfuret … kattemad der stod i skålene, da det skete …
Og så kommer der jo en del rengøring … my favorit :cool:

6 Synes om

Hvordan med røglugten - tænker du den kan klares med almindelig rengøring…?

3 Synes om

Det må komme an på en prøve … køkkenet skal muligvis males, for at få den væk.
Men den forsvinder en smule, dag for dag, i de andre rum, og jeg har sat skåle med eddike over det hele … så jeg er fortrøstningsfuld :ok:
Jeg har jo tag over hovedet, så jeg behøver ikke rykke ind i mit soveværelse, før jeg er tryg ved det … og jeg har jo mulighed for at sove på 1.salen nogle nætter hvis det er, for selv om røgen også kom der op, er den værste lugt i stueetagen.
Jeg havde absolut ikke brug for at det her skulle ske, men det går sgu nok alt sammen #jubelidiot
Det islandske nationalmotto er jo ‘‘Þetta reddast …’’ som betyder noget i retning af ‘‘Det går sgu nok …’’ … ‘‘Det finder vi ud af’’

8 Synes om

:kram:

Hvad med udlejers forsikring, har I tjekket om den dækker noget? Jeg bor jo selv til leje, og da mit køkken brændte, blev mit indbo dækket af min egen forsikring, og de skader der var kommet på selve boligen og boligens indbo, som fx. komfur, det blev dækket af udlejers forsikring.

3 Synes om

Du har jo heller ikke brug for et forsikringsselskab som er til absolut nul hjælp :venter:

“Tryg” --vær sikker på at du er ude at sk**** hvis du tror at vi vil betale noget som helst.
Men dine penge vil vi altså godt have :never:

4 Synes om

Det finder de vel ud af, ‘‘drengene’’ … hvis jeg får et nyt komfur, vil jeg ikke blande mig i, hvem der i realiteten betaler for det …

3 Synes om