Opvaskemaskine - hvad putter du i?

Herhjemme ryger så meget som muligt i opvaskemaskinen, gryder , potter og pander - kun træskærebrætter og meget store gryder eller fade vaskes op i hånden.

Meeen jeg har erfaret at mange bruger opvaskemaskinen på en mere politisk korrekt måde, og vasker gryder m.m op i hånden.

Hvilken type opvaskemaskineforbruger er du ? :høhø:

Jeg ligner vist dig meget godt :slight_smile:

:ked: :ked:

Jeg har desværre ikke nogen opvaskemaskine - men ønsker mig brændende én - jeg er ikke så glad for at vaske op.

:S

Jeg propper ALT i opvaskemaskinen. Selv tefal gryder osv. Jeg gider simpelthen ikke vaske det op i hånden.

Jeg kommer ALT i opvaskemaskinen - der kan blive rent uden at tage skade vel og mærke. Dvs. at bradepander vaskes op i hånden da de ellers ikke bliver rene, og en del gryder, og pander også… Og skarpe knive og sakse vaskes også op i hånden da der ellers kommer flyverust på :slight_smile:

Åh opvaskemaskine - Hvor jeg dog elsker den! :inlove:
Efter at have vasket op i hånden i tre år, har min kæreste og jeg nu endelig fået én. Og hvor er livet dog blevet lettere! :wehu: (Det lyder godt nok mærkeligt at en maskine kan gøre det, men ja… :tihi:)

Vi vasker dog stadig gryder og pander op i hånden, ellers synes vi den bliver alt for hurtigt fyldt. :slight_smile:

ALT! På nær min gamle, sorte Morsø stegegryde, som jeg vel bruger én gang hvert 4. år! Og skal vi tage med, hvad jeg stopper i vaskemaskinen? ALT! Jeg ejer stort set intet, der ikke kan gå i en eller anden form for maskine :slight_smile: (Ingen træbrædt, og dynduner ryger bare direkte i!)
VH
Susanne

ALT!!!

Plejer at sige,hvad der ikke kan gå i opvaskemaskinen må gå i stykker.

(ja ja så er der lige mine holmegårds vin glas,dem tager jeg dog og vasker og pudser i hånden)

Kh
Anja

Krystal glas egner sig heller ikke til opvaskemaskinen - den lektie har jeg lært på den hårde måde :ups:

Alt :slight_smile:

Kære Camilla.

Alt, - når det drejer sig om de daglige husholdningsting ud fra beslutningen om, at hvis et emne ikke kan klare opvaskeren, så skal det alligevel ikke være en del af mine dagligdagsting, og så må det bare gå til.

Til gæstebrug har jeg nogle glas o.a., hvor jeg må tage balje og børste i brug.

Alt hvad jeg har, kommer i hvis det kan tåle det.
HADER at vaske op…
Store fade osv vasker jeg op i hånden, eller det gør Jan hihihi

Alt, på nær enkelte ting som træskærebrætter, knive med træskaft og ‘de fine glas’ (som bliver brugt ca. hvert andet år …).

Og det mener jeg i øvrigt er den politisk korrekte måde - det er jo meget mere vandbesparende at køre opvaskemaskinen end at spilde gu-ve hvor meget vand på håndopvask!

Og jeg skyller heller ikke det som kommer i, af inden.
Det ved jeg mange gør, men hvor er besparelsen så og så har den jo intet at arbejde med.
Skraber jo naturligvis det af som er tilbage.
Men vi er osse 4 her i familien, kan godt se at hvis man kun er 1 eller 2 så vasker den jo ikke lige så tit op

Kommer stort set alt i - pånær de ting som ikke kan holde til det, meen har vidst kun en eller to gryder og de kan alligevel ikke være i den :slight_smile:

Vi er kun to personer og vasker dog ret ofte, men det er nok fordi killingerne spiser af tallerkner, 3 pr. dag, det fylder godt :høhø:

Det er da mest politisk korrekt, at fylde opvaskemaskinen helt op med alt, der kan være der - inkl gryder :slight_smile:

[quote=Quanti´s;424094]Og jeg skyller heller ikke det som kommer i, af inden.
Det ved jeg mange gør, men hvor er besparelsen så og så har den jo intet at arbejde med.
[/quote]

Jeg tager lige “det værste” inden jeg sætter det ind.
Her i sommer, hvor ungerne har været på ferie hos deres far, lærte jeg så på den hårde måde, at man er nødt til at skylle af - der stod simpelthen ting med mug på i den, inden jeg fik den fyldt til at sætte igang.

Så det afhænger helt sikkert af, hvor ofte den køres - hos os er det normalt 2 gange om ugen - og så skal der altså skylles bare en lille smule af.

Jeg fylder den helt op - gerne i flere lag - men er der en gryde “til overs”, bliver den så vasket op i hånden.

:slight_smile:

Alt hvad der kan vaskes op i den:)

Herhjemme er det 2 gange OM DAGEN :ups:

-what-what-what

Dét er vildt!
Hvor mange gange om dagen spiser I? :rock:

Vi er 3 personer - det giver max 9 tallerkener, 9 kopper/glas og lidt bestik. Så kommer selvfølgelig det løse og kattenes tallerkener, men alligevel …

Jeg bruger ikke opvaskemaskine mere, jeg har ellers en, men gud hvor bliver tingende dog grimme af at blive vasket af i den, så jeg vasker op i hånden, og så tror jeg det er billigere at vaske op i hånden når man ellers skyller tingende af lige med det samme man har brugt dem.
Det eneste der ryger i opvaskemaskinen her er de der net i emhætten, og det sker vel 2 gange om året.