Opvaskemaskine - hvad putter du i?

[quote=pivnu;424436]Alt der kan tåle det.
Katteskåle tager en stor del af pladsen - ingen ulækre, tilkalkede katteskåle her i mit hjem!

.[/quote]

Mine katte bruger mindst en maskinfuld om ugen…:smiley:

alt vaskes i opvaskeren…har kun et par fade der er for store, de vaskes så op i hånden…men ellers alt

Øøvvv, hvor bliver jeg misundelig, når jeg læser den her tråd. :besvimer:

Jeg putter hvad som helst i - undtagen katte og vasketøj :fløjte:

Vores frk. Blomberg sluger næsten alt. Knive og sakse kommer dog ikke i (husker alt for godt den første - og eneste - gang jeg puttede knive i opvaskemaskinen. Hold da op jeg fik læst og påskrevet, at det gjorde man BARE ikke, så det gør (tør) jeg ikke igen… :tihi: )

Ellers tror jeg kun han undlader de store skærebræt, stegepanden og wok gryden. Jeg undlader så vidt muligt at stoppe noget i den, for ikke at “gøre noget forkert”

[quote=Anne K;425076]Vores frk. Blomberg sluger næsten alt. Knive og sakse kommer dog ikke i (husker alt for godt den første - og eneste - gang jeg puttede knive i opvaskemaskinen. Hold da op jeg fik læst og påskrevet, at det gjorde man BARE ikke, så det gør (tør) jeg ikke igen… :tihi: )

Ellers tror jeg kun han undlader de store skærebræt, stegepanden og wok gryden. Jeg undlader så vidt muligt at stoppe noget i den, for ikke at “gøre noget forkert”[/quote]

Nu bliver jeg da nysgerrig, hvad er begrundelsen? Jeg stopper nemlig gladeligt alle vores knive i Otto:tihi:

Fordi knivene bliver sløve af opvaskemaskinen…men så køber man bare en elektrisk knivsliber, og voila…så kommer man knive i opvaskeren som en tosset. :høhø:

-what det må du ikke sige til Nikolaj :tihi:

Altså jeg er har jo en kæreste, der godt kan lide dyre ting - dyre pander, gryder, knive osv. Så ved os er det stort set kun tallerkner, bestik og glas (hverdags), der ryger i maskinen og så nogle ildfaste fade og nogle skåle (men ikke alle :regler:). Det er som regel Nikolaj, der står for den for så gør jeg da ikke noget forkert :tihi: Boede jeg selv, så røg alt i maskinen :høhø:

[quote=Nevadaisy;430260]-what det må du ikke sige til Nikolaj :tihi:

Altså jeg er har jo en kæreste, der godt kan lide dyre ting - dyre pander, gryder, knive osv. Så ved os er det stort set kun tallerkner, bestik og glas (hverdags), der ryger i maskinen og så nogle ildfaste fade og nogle skåle (men ikke alle :regler:). Det er som regel Nikolaj, der står for den for så gør jeg da ikke noget forkert :tihi: Boede jeg selv, så røg alt i maskinen :høhø:[/quote]

Vasker Nikolaj så de forbudte ting op SELV ? :tihi: eller er du blevet “medmisbruger” :S

Som Chicabee skriver er det fordi de bliver sløve af det.

Ja det har han tænkt på men han vil stadig ikke smide dem i opvaskemaskinen :høhø: Lige nu bruger han et strygestål (og jeg skal bare ikke i nærheden for hold op det går stærkt :uha: Tænk hvis han ramte ved siden af :besvimer: )

[quote=DK Thomani;424233]Thomas (min mand) har faktisk endt på skadestuen en aften efter at have fyldt opvaskeren :tihi:

Han stod og satte noget bestik i holderen dertil og det røg så ved siden af. Så stak han selvfølgelig hånden ned for at samle det op, men ramte så en steak kniv som skar et 1½ cm langt hul i huden lige mellem pegefingeren og langemanden.
Så han røg på skadestuen og fik et enkelt sting, og han ente også med at måtte sygemelde sig et par dage, for han gik jo bare på arbejde med det og det resulterede i betændelse hvor der faktisk begyndte at rende røde striber fra syningen ned af hans hånd, for det er ikke ligefrem et renligt job at være maler.

Nåh, det var vist lidt OT, men kom bare lige til at tænke på at det altså også kan være farligt for voksne også at fylde opvaskeren :høhø:[/quote]

Jep det er farligt at tømme og fylde en opvasker. Jeg har lavet lidt samme nummer, tabte noget ind i maskinen og rakte ind for at få fat i det igen. Håndleddet ramte en steak kniv på vejen. Fik en pæn dyb flænge og måtte på skadestuen og syes et par sting. Blev forøvrigt syet uden bedøvelse, da de alligevel ikke kan vente til den virker og det gjorde faktisk ikke ondt at blive syet.
Jeg har så lært at vende knive og andre skærende bæster på hovedet inden de ryger i bestikkurven.
Jeg fylder alt i min opvaskemaskine, dog undtagen stegepander og store knive.
Knus Elin

Kom til at tænke på det der med at give opvaskemaskinen navne. Mens jeg arbejdede i Foulum kom vi en dag til at snakke om hvilken opvaskemaskine vi havde. En af laboranterne sagde hun havde en Pallovatti og det mærke havde jeg godt nok ikke hørt om og naivt spurgte jeg hende hvor hun havde købt den. Hun grinede og sagde hun skam var gift med den, da det var hendes mand Palle:tihi::tihi::tihi:
Så lærte jeg også lidt den dag.
Knus Elin

Alt hvad kan tåle at gå i opvaskemaskinen ryger ind: potter, pander, katteskåle, tallerkner, bageplader, nipsgensande osv.

Dog vasker jeg min mormors gamle spisestel jeg har arvet i hånden for det har guldkant på og er lidt sart.

jeg propper alt andet end træ, støbejern og pander i min…
træ slår sig, støbejern ruster og jeg vil ikke proppe min dyrt indkøbte pande deri, for det er altså ikke sundt for pander at komme i opvaskeren…

Jeg vasker gryder og pander op i hånden. Jeg synes maskinen bliver for hurtig fuld hvis jeg proper de store ting i.

Efter at ha levet mange år uden en opvaskemaskine glæder jeg mig over hver ting der bliver putte i maskinen :thumbup:

Vi skal hente vores Hoover (det er altså mærket - den har ikke fået noget kælenavn endnu :p) på lørdag.

Søren har aldrig haft opvaskemaskine før. Mine forældre havde for ca. 10 år siden. Søren har bare brokket sig konstant hver evig eneste gang vi har vasket op det sidste år. Så ser frem til, at slippe for brok. :kryds:

Jeg tror det vil blive tallerkner, bestik, glas (hverdags), fade, gryder (dog bliver de nok også vasket af i hånden, da vi ikke kan undvære dem ret længe - har kun 3 stk. i forskellige str.)

Vi smuglyttede da en ekspedient hjalp et andet par - og vi fandt ud af at en opvaskemaskine er bedst med metal i bunden. Havde vi slet ikke tænkt på. Den vi var ude og se på kostede 2499,-. Den vi endte med at betale for kostede 3800,- ekskl. rabat, men vi havde smuglyttet og det andet par fik rabat, så det bad vi selvfølgelig også om :høhø:. Uden videre gav de 300,- afslag. På Gram-modellen fik det andet par 500,- afslag. Så jeg har også pruttet om pris i en alm. butik nu… :tihi: :ups:

Jah, eller bare en “håndholdt” sliber, de virker fint. Jeg har et par knive fra Rosendahl, som jeg faktisk er rigtig glad for. Jeg har krystalglas… men de ryger i opvaskemaskinen, selv om jeg ved at glassene bliver ødelagt med tiden. Jeg gider ikke vaske dem i hånden.
Okay mine gigthænder kan heller ikke li´at vaske op, men jeg havde sgi nok stoppet tingene i opvaskeren uanset… Når vi nu har den, så har jeg bedre ting at foretage mig end husarbejde :wink:

[quote=Leopolds mor;430319]Jep det er farligt at tømme og fylde en opvasker. Jeg har lavet lidt samme nummer, tabte noget ind i maskinen og rakte ind for at få fat i det igen. Håndleddet ramte en steak kniv på vejen. Fik en pæn dyb flænge og måtte på skadestuen og syes et par sting. Blev forøvrigt syet uden bedøvelse, da de alligevel ikke kan vente til den virker og det gjorde faktisk ikke ondt at blive syet.
Jeg har så lært at vende knive og andre skærende bæster på hovedet inden de ryger i bestikkurven.
Jeg fylder alt i min opvaskemaskine, dog undtagen stegepander og store knive.
Knus Elin[/quote]

Thomas blev heller ikke bedøvet, de sagde det var spild af stik, da han kun skulle have det ene sting :slight_smile:

?..det er min gemals opgave :rock: og han er knaldhamrende god til det.
Men misserne bruger ca 15 tallerkner eller mere dagligt så jeg vil tro den fyldes OG tømmes hver halvanden dag
Han har lige fyldt den efter vi har spist stegt flæsk med persillesovs :savle:
Det er i den grad forbudt mad, men jøsses det smagte :høhø: