Ord du ikke bryder dig om - og hvorfor

Jeg har nogle ord, som jeg ikke bryder mig om, og det er:

tøs/tøser - min mor kaldte mig det altid, når hun var sur på mig. Så jeg kan ikke li’, når folk kalder mine hun killinger for tøser.:slight_smile:

Fladsnuder - minder mig for meget om fladpander - et negativt ord.

Søde - jeg synes bare det er så latterligt et ord:tihi:

Har du nogle ord, du ikke bryder dig om?

jeg kan ikke lide ordet fræk!

for mig er det forbundet med et krav om hvad min x mand forlangte jeg skulle være… i hulkort nederdel med rottehaler og make up - er er nogen der undrer sig over at jeg er single nu???

men ordet fræk hader jeg altså inderligt … jeg forbinder det med alt andet end noget sexet, romantisk komplimentterende… det er bare rendyrket NEDME!!!

Vi har 2 hadeord herhjemme

Det ene er “gusten” …syntes simpelthen det er så grimt et ord.

Det andet er “fersk” … lyder så blegt og blævret.

JA… jeg hader når folk siger til mig - ka du ha en go dag… jeg har hørt det blive brugt ironisk mange gange, feks hvis jeg ikke vil have et blad af damen fra jehovas vidne…

Jeg er lige ved at eksplodere når nogen siger det til mig :eksplosion::eksplosion:

Ikke ord som sådan, men en sætning der kan få blodtrykket helt op hos mig er:

“Du må da give mig ret i…”

Nej, vel vil jeg ej, og slet ikke når du siger sådan til en indledning…:doh:

[QUOTE=Bornholmeren;666904]JA… jeg hader når folk siger til mig - ka du ha en go dag… jeg har hørt det blive brugt ironisk mange gange, feks hvis jeg ikke vil have et blad af damen fra jehovas vidne…

Jeg er lige ved at eksplodere når nogen siger det til mig :eksplosion::eksplosion:[/QUOTE]

Det minder mig om - den dag, hvor jeg fik Cinnamon aflivet, var jeg ret ked af det det meste af dagen. Da det endelig var overstået, kørte jeg en lang tur i bilen og græd flere tårer. På vej hjem var jeg nødt til at skulle have noget mælk eller noget andet vigtigt, så jeg holdt ind på en Shell-tank.

Jeg kommer altså her med mine røde, ophovnede øjne og ligner præcis det, jeg er: en, der har grædt hele dagen. Jeg betaler for mine ting, og så siger han det, den tåbelige ekspedient: Hav en god dag.

Geez! Så jeg er med på en hader :slight_smile:

Jeg bryder mig ikke om utroligt - med mindre noget faktisk er utroligt. Og sådan tror jeg egentlig sjældent, ordet bliver brugt. Jeg kommer nogle gange til at gøre det selv, men det synes jeg så også er utroligt dårlig stil :klapper:

Jeg hader ordet avler - for mig er et totalt forfærdeligt ord der får det hele til at stritte på mig. Det hedder opdrætter men jeg har intet problem med et avlsprogram eller avlsplaner - forstå det hvem der kan.

Skat - havde et vennepar, som ganske enkelt devaluerede ordet positive egenskaber gennem deres brug af det…

“Lille Ven” - nøjjj, hvis I vidste præcis hvor nedladende jeg kan lyde, når jeg siger de to ord!!!

Besvare en sætning med “Ja… og???” det er simpelthen dræbende for enhver konversation!

Gitte… tænk, jeg synes jo at Fladsnude er et rigtig sjovt og sødt udtryk for en race…
Lidt ligesom jeg vældig godt kan lide Skovser om skovkatten :slight_smile: Til gengæld kan jeg virkelig ikke lide ordet skovtrold om dem…
Men selvfølgelig - en fladpandet fladsnude = Brian… det er ikke nødvendigvis godt -LOL

Pisse og skide bryder jeg mig ikke om. Der findes SÅ mange andre måder at sige det på.

Lille ven, er bare noget så nedladende.

Skovtrolde kan jeg så til gengæld rigtig godt lide.

Det er i det mindste ikke værre end Redneck :cool2:

Du bor osse sammen med teenagere ?? :høhø:

Jeg får kvalme af ordet “snave” - Det er bare ulækkert!

Jeg hader, når voksne ægtefolk kalder hinanden for “far” og “mor”. Det lyder bare ikke rigtig i mine ører.

Når folk skriver Hej søde, Møzzzz, Knuzzzz, Luv osv. i sms’ere.

Når mennesker jeg ikke kender, slutter af med at skrive Kh. eller Kærlig hilsen i deres første mail/besked til mig. Kærlig er for mig noget intimt, som bliver utrolig overfladisk, når man skriver det til mennesker man ikke kender.

Innovation og kompetence…jeg får knopper af de to ord

Det er også to ord jeg bare ikke gider høre mere

[QUOTE=Marsini;666928]
Når mennesker jeg ikke kender, slutter af med at skrive Kh. eller Kærlig hilsen i deres første mail/besked til mig. Kærlig er for mig noget intimt, som bliver utrolig overfladisk, når man skriver det til mennesker man ikke kender.[/QUOTE]
Jeg skriver næsten altid Kh…ups ha ha

Min kollega bruger rigtig tit sætningen : Det har jeg ude i fars skab,
eller : Det har far lige klaret …

Så er det så jeg spørger hvem er far:?

Mine mandelige kollegaer bruger rigtig tit ordet kælling… Det ord kan få en helt ny vrede frem i mig :mad:

“Hej så længe” :besvimer: Uhh… jeg kan ikke tage det!
“Gusten”
“Leverpostej” og det er mest fordi jeg synes leverpostej er SÅ ulækkert… altså virkelig… Det er de mest klamme lyde og bevægelser jeg har gang i når jeg skal håndtere leverpostej og f.eks gemme piller i det haha :ups::høhø:
Og sikkert en hel del andre ord og sætninger, men nu fokusere jeg helt på leverpostej, så jeg kommer nok ikke videre :klapper:

Jeg hader ordet “hungen”…sådan i stil med; “Jeg har hungen jakken på krogen”…det er så dårlig dansk, men her i Nordjylland har mange gennem tiden altså hungen et eller andet! :slight_smile:

Ordet “liderlig” har jeg det meget svært med. Jeg synes oftest det giver nogle negative vibrationer.

Og så kunne jeg egentlig godt tænke mig, at høre hvad du mener om når jeg som regel altid skriver Knus Gitte som afslutning på et indlæg?

Knus Gitte

Jeg bryder mig ikke om ord med hårde kr-lyde. Den danske udtale af creme er noget af det grimmeste der findes (KRÆM - AD!), skrald er også grimt. Men det er decideret fordi det ligger så hårdt i udtalen og nærmest gør ondt i munden at sige dem.

“Fesen” er alt for brugt, synes jeg.
“Søde” ligger bare helt forkert i min mund, og jeg får associationer til de der møgkællinger der kaldte alle søde for 2 sekunder efter at bagtale dem lidt for højt - fy for helvede!
“(lille) ven” er også en kende nedladende i min verden.
“skat” var min ekskæreste, det bruger jeg ikke mere. Ordet blev lidt hult til sidst.
I min tid som arbejdsløs var jeg også ved at få fnidder af sætninger som: “Det skal nok komme”, “De ved ikke hvad de går glip af” og lignende intetsigende svar, når man svarede sandfærdigt og ærligt på hvordan det går og om der er job i sigte. JEG HAR DET AF LORT TIL, JEG ER DEPRIMERET OG ARBEJDSLØS, OG SÅ ER DET SÅDAN ET SVAR DU GIVER MIG? havde jeg lyst til at råbe. Aaaah, det lettede.