Ord du ikke bryder dig om - og hvorfor

Som flere skriver, så kan “lille ven” virkelig også få mig op i det røde felt!
Ordet “patter” (i forbindelse med kvinder, ikke dyr) har jeg det også svært ved :S

Og en sidste ting - som i virkeligheden nok ikke er et ord - så HADER jeg når folk kalder mig “Stine-bine”… NØJ det er irriterende!

Jeg kan få det helt skidt, når folk slutter sætninger af med “altså”… Som i “det må I da kunne forstå, altså… !”
Den gør sig ikke så godt på skrift, kan jeg se. Men jeg kan tydeligt høre det for mig! :S

Jeg bryder mig heller ikke om, når folk finder på ord, for at beskrive et eller andet.
Anne Hjernøe fra DR2 gør det virkelig tit!
“Ih, så ligger køder bare der, og bliver helt svumset lækkert ind i marinaden.” :argh:
… en gang i mellem er det da fint nok, men 10 gange i en udsendelse med hende, og så koger min hjerne.

:gruble: Gusten er ikke et grimt ord i min verden :slight_smile: faktisk synes jeg det er ret fedt et ord :tihi: JA, min datter er 16 år :tihi:

Af “daglige” ord, tror jeg ikke der er så mange der kan få mig til at koge, men fagord… det klammeste ord EVER er “gonader” :brækkesig:jeg kan ikke ha´ det :ups: (for dem der ikke er sundhedspersonale osv, er det et andet ord for kønskirtler, hvilket egentigt også er klamt)

[QUOTE=StinePigen;666977]

Og en sidste ting - som i virkeligheden nok ikke er et ord - så HADER jeg når folk kalder mig “Stine-bine”… NØJ det er irriterende![/QUOTE]

Uhhh… kan huske en ung mand som var ganske betaget af mig (det lyder godt på skrift ikk? :smiley: ) … Han havde muligvis haft en chance - lige indtil han kaldte mig for “din dejlige RapAnn”… At han slap for en på sinkadusen viser noget om min opdragelse :klapper:

Eller helt enig med dig omkring ordet Patter - det lyder bare så vulgært!
Også selv om jeg glad og gerne kalder min BH for PatKranen :smiley:

Jeg hader når folk svarer “okay/okey/OK” til mine forespørgsler/forslag/etc. For mig er det simpelthen for intetsigende i stil med “ja-ja” (typisk teenage-sætning, når man ikke hører efter og bare vil have, at ens mor/far skrider ud af ens værelse). Jeg får simpelthen knopper af det og der sker nærmest en eksplosion inde i min hjerne, så den er på grænsen til at kortslutte.

:eksplosion:

Det minder mig om et andet ord, jeg slet ikke kan have med at gøre - aktivering! I forbindelse med ledige, naturligvis. Der ligger simpelthen et helt menneskesyn gemt i det ene ord, når det bliver brugt i den forbindelse - og vel at mærke et menneskesyn, jeg bestemt ikke bryder mig om.

[QUOTE=Ann K;666986]Eller helt enig med dig omkring ordet Patter - det lyder bare så vulgært!
Også selv om jeg glad og gerne kalder min BH for PatKranen :D[/QUOTE]
:lol:

Jeg hader når folk siger “vi” når de mener “jeg”. Det der gider vi ikke… Nej, DU gider ikke, du ved sgu da ikke hvad jeg vil… Argh!

Jeg kan ikke døje ordet “katteslave”. :rock:
Lige nu kan jeg ikke lige komme i tanker om andre ord (selv om de garanteret findes) der i sig selv er rædsomme - men jeg har da en del aversioner mod udtale- og stavefejl. :høhø:Bedler er nok den værste, med ynglings- lige efter.

[QUOTE=Ann K;666986]
Også selv om jeg glad og gerne kalder min BH for PatKranen :D[/QUOTE]
Nu kommer jeg til at tænke på da en pæn pige kaldte en tampon for en “k*sseraket” …øj jeg blev helt forarget :olding:

Jeg bryder mig ikke om:
fanden, satan, fandens og så videre… Hvad min øglebøjle nu også minder sin far om regelmæssigt:høhø:

Så bryder jeg mig ikke om ordet kone… Min mand bliver slået i hjel hvis han kalder mig det… En kone får mig til at tænke på gammel dame…

Så er der ordet - perker - det er så nedladende og perkistan findes ikke…

Jeg finder ikke ordet tøs - negativt - det kommer an på hvordan man anvender det og så længe det er kærligt sagt, kan jeg ikke se det er nedladende…

Jeg hader ordet, boller - både dem man spiser, og det man dyrker…synes det er et ord der ligger dumt i munden, og man kan heller ikke udtale det uden at de dum ud.

Kartofler er også et underligt ord. Spidskompetence, er direkte irriterende. Ordet kusse kan jeg heller ikke få over mine læber.

Hader sætninger som ‘‘fortsat god dag’’ eller ‘‘hvem har slået en fims’’ eller ‘‘så vågnede han mig’’…

Kan ikke udstå hvis nogen kalder mig Søde.

Hader generelt når mine børn taler slang, som ‘‘han giver mig totalt trip’’ eller ‘‘nu går han i DAMP igen’’ osv, når de er uvenner indbyrdes.

Årh jeg har også mange ord og sætninger jeg ikke kan lide. Af de seksuelle ord bryder jeg mig bestemt ikke om pk, ksse og kn*ppe… det er bare ord jeg ALDRIG bryder mig om at sige. Det er virkelig sådan nogle grimme ord, at jeg får helt arrigskab i fingrene bare af at skrive dem (trods censur). :S

Min kæreste siger sommetider det allermest ulækre udtryk: “At trille med ærten” (igen noget seksuelt) og jeg bliver simpelthen direkte arrig når han siger det. Det frastøder mig helt enormt! :uha:

Som andre har skrevet: “Lille ven…” er bare så nedladende, jeg bryder mig ikke om at blive tiltalt sådan.

Jeg ved der er mange flere eksempler, man kan ikke komme på andre lige nu, og sidder bestemt og undrer mig over, at de eneste eksempler jeg kunne komme på, at noget med sex at gøre, haha, hvordan bortforklarer man lige det?? :tihi:

Ordet patter! Nej, jeg har altså bryster! Patter er noget dyr har! Så kan det godt være at mine er store, men du har stadig at omtale dem med respekt!!! :eksplosion:

Jeg får knopper når folk kalder en hårdtarbejdende kvinde ved det noget nedladende ord rengøringskone! Kan bare ikke ha´ det! Og mine ører bløder, når jeg hører det vist nok udelukkende københavnske udtryk biddeler! Det hedder billeder - på dansk, forståes :slight_smile:
VH
Susanne

-LOL -LOL -LOL

Av - du må ikke få mig til at grine så meget!!!
Dét (slang)udtryk har jeg godt nok aldrig før hørt!!!
Åh - det er bare guld!!! :thumbup:

[QUOTE=Susanne W;667073]Jeg får knopper når folk kalder en hårdtarbejdende kvinde ved det noget nedladende ord rengøringskone! Kan bare ikke ha´ det! Og mine ører bløder, når jeg hører det vist nok udelukkende københavnske udtryk biddeler! Det hedder billeder - på dansk, forståes :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]
Hvad skal hun så kaldes? :?

Støvadesse eller sanitets assistent eller maid eller stuepige eller hushjælp eller…ja der er sikkert flere pæne ord :slight_smile:

Jo men… lige med rengøringskonen synes jeg at alle de omskrivninger stinker af noget “det skal være så fint”… sanitør min bare… jeg gør rent jeg saniterer ikke! (altså den gang jeg levede af at være rengøringskone - endda i togene!)

Søde kan få mig op og ringe. Tøs, så ka’ de få et par flade! Og jeg får myrepatter aqf alle de z’er der skal stoppes på uskyldige ord som knuzzzzz osv. Jeg ska’ sgutte knuzzes af nogen…

Og så kan jeg ikke udstå de folk der skal bruge mit navn i hver eneste sætning. Ikke fordi jeg har noget imod mit navn, men det lyder så kunstigt og “sælgeragtigt”, typisk noget der er blevet indterpet på et eller andet managementskursus…

og så implementere… GAH!

Til gengæld bruger jeg lystigtordet “gusten”, jeg synes det er et topnice ord :wink: (topnice kan jeg en sjælden gang finde på at sige i en samtale med mine teenagedøtre. Men så bli’r det mest i sjov… Jegmå dog indrømme at jeg har samlet en del talemåder op ved at omgås yngre generationer på internettet…)

hold kæft hvor en genial tråd…især at læse…tårerne springer ud af mine øjne af grin…og nej det er ikke på nogen måde ment negativt i forhold til de ord I alle har valgt som hadeord
her i huset er visse seksuelle udtryk også ildesete…Bolle, og frække ord som pk, K’sse, fsse…
jeg har ikke patter, patter er noget jeg forbinder med at de hænger…mine er for små til at hænge, så jeg har pa’er, eller gajoler…de er ikke store nok til at opnå titlen bryster

i tråden ang tanker…måned hedder det… ikke månede…den er grov ved mine sarte øjne…at måne eller moone er noget helt andet…

stavefejl eller gramatiske fejl… ikke godt …

ord som det er syndt for …det hedder synd for…
oki nej det er ok eller okay
nej min mand har lige sagt et for mig helt nyt ord…nossebajer…det er sådan en man nyder i bilen på vej hjem fra job…nøj det er et grimt ord
der er sikkert mange flere, som jeg lige pt ikke kan komme i tanke om